9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arimikko
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 20:16
Paikkakunta: Joensuu

9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja arimikko »

Moottoria täytyy "sahata" kylmänä jonkun aikaa ennen kuin käynnistyy. Kun on käynnistynyt niin käy sitten kyllä tasaisesti. Ongelma on esiintynyt koko ajan auton minulla ollessa l. kesäkuusta lähtien. Ilmojen viilennyttyä käynnistyvyys vielä huonompi. Mittarissa on 218tkm.
Hehkuvaloa en ole vielä nähnyt, missä kohtaa mittaristoa sijainnee kun manuaalikaan ei sitä näytä?
Apuva asiaan kyselen.
Saako kaukolukituksen "uijui"- äänen jotenkin kytkettyä pois, hirvipassiin mennessä ei moista ääntä kaipaisi. Älkääkä sanoko että mene jalan, tämä on sitä nykyaikaa.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja mike »

Ihan vasta on täällä väännetty juttua 2.2:n käynnistysongelmista. Lueppa sieltä muutaman rivin päästä tai vilkaise haku toiminnolla.

Hehkun merkkivalo sijaitsee mittariston oikeassa reunassa laturinvalon ja öljynpainevalon oikealla puolella. Hehkuttaa vasta kun jäähdytysnesteen lämpötila on alle +5 astetta.

Hälyn ääntelyt saa ohjelmoitua huollossa TECHillä pois.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: 9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Minun Tid ei kylmänä ole lähtenyt yleensä ilman hieman totuttua pidempää (2-3 s.) pyöritystä, etenkin jos on kostea keli. Kerran löi hetkeksi jopa CE-valon palamaan, mutta suutinten paluuletkujen vaihdon jälkeen tätä ei ole tapahtunut. Nyt kun lämpötila on ollut alle +5 asteen ja auto hehkuttaa, niin kylmäkäynnistyvyys on ollut selkeästi parempi (n. 1 s. pyöritys). Saa nähdä vaikuttaako lohkolämmittimen käyttö starttiin talvella.
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: 9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

arimikko kirjoitti:Moottoria täytyy "sahata" kylmänä jonkun aikaa ennen kuin käynnistyy. Kun on käynnistynyt niin käy sitten kyllä tasaisesti. Ongelma on esiintynyt koko ajan auton minulla ollessa l. kesäkuusta lähtien. Ilmojen viilennyttyä käynnistyvyys vielä huonompi. Mittarissa on 218tkm.
Hehkuvaloa en ole vielä nähnyt, missä kohtaa mittaristoa sijainnee kun manuaalikaan ei sitä näytä?
Apuva asiaan kyselen.
Saako kaukolukituksen "uijui"- äänen jotenkin kytkettyä pois, hirvipassiin mennessä ei moista ääntä kaipaisi. Älkääkä sanoko että mene jalan, tämä on sitä nykyaikaa.
Vanha aihe pinnalle, josko auttaisi vaikka starttiongelmista kärsiviä TiD-miehiä. Välilämpimänä sahausongelmista kärsineeseen autoon vaihdettiin uusi startti ja hyvin pelaa. Merkkiliike oli vielä viime viikolla sitä mieltä, että vika on pumpussa eikä startissa. Onneksi meni homma tällä kertaa näin :)
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 9-9 2.2 TiD -03 Wagon kylmäkäynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Ja paluuletkujen vaihtoon liittyen.... Ensi silmäyksellä vaihto saattaa vaikuttaa tarpeettomalta, mutta myös t-kappaleet voivat olla melko elastisia tai rapeita.

Tietenki palikat kannattaa hankkia ennen letkujen vaihtoa...... Varaosaliikkeiden kiertäminen yleisillä kulkuneuvoilla on pääkaupunkiseudullakin aika kyrsivää puuhaa.

Nyt moottori käynnistyy varsin täpäkästi aiempaan, veltohkoon reaktioon verrattuna. Trooper75:n kommentti on täyttä asiaa. Hankinnassa on uusi startti, käytetty kun ei välttämättä ole pyöritä yhtään sen rivakammin kuin entinenkään, joka kolmen muutaman sekunnin käynnistysyrityksen jälkeen antaa jo savumerkkejä.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin