MIkähän nyt on hajalla??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Eli saab rupes eilen "pätkiin" sytytystä kierroksilla ja käymään muutenkin vähä miten sattuu. Tänään sit nypin tulpat pois ja kaikki neljä aivan pikimustia ja täynnä karstaa. Käväsin sit paikallisessa varaosaliikeessä hakeen uudet ja ruuvailin ne paikoilleen. Auto käymään ja hymyssäsuin totesin et taas pelittää, vaan eipä toiminu ku 14km ja sama temppuilu alko uudestaan! Tuntuu vähä siltä ku seokset olis pahasti rikkaalla? Onko jollain ideoita mistäpäin alkaa vaihteleen osia?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

IMM?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Autossa on toimiva softa ja siihen kuuluvat palikat (Maptun). Itsekkin hieman epäilen tota IMMUA, et on nyt totaalisesti sekasin.
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja pejus »

lambda anturi .nollaa sid ja katso kulutus.itellä oli 15-17 litraa/100 ja putkesta tuli kiihyttäessä mustaa savua kun anturi tilttas.motonetilta 49.90 ja toimii.miulla toimi kanssa noin 10-15km moitteettomasti kunnes alko nykii jä tyhjäkäynti seilailla vaivat loppu kerrasta.on muuten halvempi vaihtoehto kuin immu 227€.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Joo mulla nousi kans keskikulutus 9 litrasta 16 litraan ja puskee kans kiihdyttäessä mustaa savua putkesta. Täytyy huomen käydä hakeen uus lamda ja kokeilla rupeeko sit toimiin normaalisti. Kiitos vinkistä!
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Nyt on lambda-anturi vaihdettu ja kulutus palas takas normaaliin eli 9 litran tietämille. Ainoo mitä nyt 100km aikana huomasin oli se, et jos "vähän" reippaammin kiihdytti ja paino kytkimen pohjaan risteysalueella ni auto meinas muutamankerran sammua (kierrokset laski 500rpm tietämille).
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Ei johtunut lambda-anturista. Alkoi taas nykiin ja nostaan keskikulutusta. Tulpat jälleen ihan karstaset, eli käy rikkaalla. Irrottelin taas ahtoputket ja ei niistä löytynyt halkeemia. Kokeilin toisella DI-kasetillakin, mut ei mitään eroa. Mikä muu voi heittää seokset rikkaalle, kun IMM ja ilmavuoto?
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja pejus »

jaahans olin varma että lambda olis rikki viat sopi omaan kärryyn ku nyrkki silmään.tosin itelläni vaihdettiin ensin läppäkotelo/ei toiminut.immu/ei toiminut.ja viimeeksi lambda niin johan rupes toimii.ONhan se mahdollista että siinä oli molemmat immu ja lambda.läppäkotelo oli varmasti ku se laukes limppiin.toivottavasti löydät vian ilman suurempia kustannuksia.bypass venttiilin vaihdolla oma tyhjäkäynti korjaantu.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onko autoon vaihdettu immua aikaisemmin? Eikös tämä ollut se auto, josta on mäntiä halkeillut jo useampaan otteeseen..?

Eski
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Juurikin se surullisenkuuluisa saab on kyseessä. Nyt se on Maptunin tuotevalikoimasta löytyvillä osilla rakenneltu ja "kevyellä" kädellä piristelty. Saan loppuviikosta uuden IMMUn, koska tossa omassa oli jotain häikkää, mikä ilmeni ku saabia ajettiin penkissä... eikä saatu mitään mullistavia tehoja ku loppu coolerista jäähdytysteho pahasti kesken ja HT-Tunella ei ollut enää niitä 500 x 160 x 90 coolereita. Täytyy huomen jatkaa vian selvittelyä...
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Noniin nyt on IMMU vaihdettu ja samanlailla rupee nykiin ja pätkiin ku 20-40km ajettu. Vaihdevapaalla ku rupee nostaan kierroksia niin 2500-2700rpm:n kohdalla alkaa pätkiin ja "röpöttään". Eikö kellään muulla ole ollut mitään vastaavan kaltaisia ongelmia, et sais jotain vinkkiä mistäpäin vikaa ettiä? Ei millään viittiis viedä treen metroautoon, koska sieltä tulee varmasti "mukavan"kokoinen lasku, jos saavat kuntoon. Nyt siis vaihdettu IMMU ja lambda, sekä kokeiltu toisella sytkäkasetilla.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Uuden MAF jälkeen onko ECU nollattu ottamalla akun kenkä irti jonksikin aikaa?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Joo on nollattu, eli akunkenkä oli irti ainakin 15min.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ja kaikki letkut on tarkastettu mukaan lukien paineputki?

Jos noista ei ole apua niin softaa pitäisi kai vähän muokata.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: MIkähän nyt on hajalla??

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kyllä oon kaikki letkut ja putket tarkastanu, enkä niistä halkeemia löytäny. En oikeen usko et softassa olisi vikaa, koska se kummiskin toimi normaalisti yli 4000km. Voisko joku anturi aiheuttaa moista ongelmaa?
Vastaa Viestiin