p

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
tomleh
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 09:25

p

Viesti Kirjoittaja tomleh »

p
Viimeksi muokannut tomleh, Ti Syys 10, 2013 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Eiköhän isompi moottori jaksa aina paremmin, tosin 3.0tidiä ei ole saabiin tehty ikinä automaattivaihteistolla.

Kannattaa harkita myös esim 2.3T:tä ja Aeroa, niissä on vääntöä ihan tuon isomman dieselin lailla :)
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja kannatta muistaa että automaatilla on tehtaan antama vetomäärä 1500kg, manuaalilla 1800kg. Ainakin ohjekirjassa noin lukee ettei automaatilla saisi vetää yli 1500kg
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tomleh kirjoitti:....kenen valmistamamia ovat 3.0 tid moottori ja kokemuksia siitä jos jollakulla on,sekä miten 2.2 tid jaksaa vaunukäytössä.

Molemmat autot jotka ovat myynnissä ja mitä haen on automaattivaihteistolla.
Mielenkiintoista sillä 3.0TiD on tehty vain manuaalivaihteisena.
tomleh
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 09:25

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja tomleh »

...olette aivan oikeassa 3.0 tid onkin nyt yllätys,yllätys manuaalivaihteilla myyjälle soiton jälkeen. Kiitos teidän tarkkaavaisuuden, olis tullut paljon turhia kilometrejä väärillä tiedoilla.
Autot kyllä silti kiinnostaa, joskin 2.2 tid automaatti laatikkonsa puolesta enemmän.
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja tnt »

Moottori on Isuzun valmistama ja käsittääkseni tuota moottoria käytetään paljon
lavamaastureissa yms. työjuhdeissa eli se on rakennettu työkalukäyttöön..Itsellä ei ole moisesta mitään kokemusta mutta vastaavaa on toki harkittu ja nettiautossa näyttäisi olevan runsaasti myynnissä.
9-3Aero-01
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja tnt »

googlettamalla löytyi jotain infoa..Tuosta selviää että saab on itse muokannut tätä isuzun moottoria käyttötarkoitukseensa sopivaksi.

http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... /0133.html

Ja isuzuhan valmistaa itse näitä maastureita ...

http://www.focus.de/auto/fahrberichte/t ... 61367.html
9-3Aero-01
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

Mimmi kirjoitti:2,2 TiD automaatilla ei ole kiireisen miehen valinta.
Reilun vuoden kokemuksella voin sanoa, että kyllä tuolla kiireinenkin mies kerkee ihan mukavasti täällä Suomen liikenteessä ja rajoituksissa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

pieni moka kävi, myönnetään, eli olikin mäennoususta puhe. Mutta 98 vuotisessa ohjekirjassa sivulla 143 on että tien nousun ollessa 6-7 % on tuo max perävaunupaino automaatilla 1500kg
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
net 3.0tid
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 22:10

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja net 3.0tid »

Vaunun vetoon suositan 3.0tid ite ajellu ns.suomiversiolla n.50000km ilman moottoripuolen ongelmia autolla ajettu kohta 200000km koneeseen ja vaiteensiirtoon kajoamatta alusta kylläkin on jo vaatinut puslitusta.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja rr »

En vetäisi asuntovaunua automaatilla, etuvedolla enkä bensakoneella :|
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
samiko
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 07, 2004 17:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja samiko »

Oman kokemuksen perusteella vetotavalla, tai käyttövoimalla ei kesäkelillä ole suurtakaan merkitystä, jos tehoa ja vääntöä on runsaasti ja painoa tarpeeksi paljon enemmän kuin hinattavassa vaunussa. Automaattihan on aivan loistava vetohommissa, jos ei pelkää sen hajoamista.
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon

Viesti Kirjoittaja rr »

Ex turbo 99:ni ja 900 t8 -86 ainakin pyöritti tyhjää turhankin helposti kärriä vedettäessä, kolmella ensimmäisellä vaihteella. Vaparibensa taas nöyrtyy turhankin paljon vetohommissa. Automaatissa nyt lähinnä ehkä lämpenee laatikkoöljyt.

Nyt kun on kaksi dieseliä käytössä, takaveto on mielekkäämpi valinta veturiksi. Siinä ei ajo-ominaisuudet muutu niin paljon huonompaan suuntaan, kuin etuvedossa.

Paras millä olen asuntovaunua vetänyt, oli MB 312 Sprinter. Ei tasan tiennyt vaunusta, ellei peilistä katsonut :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin