Saab viri 2.0t moottoriin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Mitä porukka on tehnyt originaalin boksin kanssa, onko jäänyt hyllyyn lojumaan vai onko sen saanut myytyä jossain?
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Pienen testiajon jälkeisiä ajatuksia:

Liikkeellelähtö, paljon "jämäkämmän" tuntuinen prosessi, selvästi paremmin vääntöä.
Kolmonen, voi mielin määrin pörrätä kaupungissa kolmosella tarvitsematta vaihtaa kakkoselle.
Yleisesti, parempi kiihtyvyys.
Moottorin ääni, en huomannut muutosta.

Vaimon kommentti: tämähän on ollut kuin etana aikaisemmin ;)
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Muuttuiko bensasuositus 98E:hen?

Mitenkähän viritys vaikuttaa ensi vuonna muuttuvissa käyttömaksuissa?
Tai siis eikös ne meinannut korottaa käyttömaksujakin sen CO2-päästöjen
mukaan.

En kysy sillä, että sillä mahdollisella korotuksella olisi mitään merkitystä, mutta ihan mielenkiinnosta. :lol:
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

The JoJo kirjoitti:Mitä porukka on tehnyt originaalin boksin kanssa, onko jäänyt hyllyyn lojumaan vai onko sen saanut myytyä jossain?
Myyty on... siiis 9-3:n orkkis boksi... mitäs sillä ny enää muutoskatsastuksen jälkeen tekis. Myyntifoorumina oli ihan tää paikallinen.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Päästöt kasvoi, kun muutoskatsastettiin. Muutama CO2 gramma tuli lisää. Ihmettelin sitä hiukan, mutta mistään en ole löytänyt 2,0T virallisia päästölukemia. Katastusmies katto päästöt rekisteristään (nosti samalla kaupunki kulutusta, mistä tietty johtui hiilidioksidipäästön kasvu).

Allekirjoitan aikaisemmat kuvaukset muutoksen vaikutuksista. Auto huomattavasti miellyttävämpi liikkeelle lähdöissä ja kaupungissa pörrätessä. Toki ohittamiseenkin tuli ripeyttä...
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja arska »

No nyt tuli painettua viimeiseen nappulaan asti ("confirm") Elkpartsilta viriboksi ja huohotinpäivitys autoon 9-5w 2.0t -01. Saa nähdä kuinka käy. :D
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

En usko että tulet katumaan :lol:
Itse hommailen huohotinpäivitystä PCS:ltä.
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Erikoista, että päästöt kasvoivat viriboksilla. Oman M2007:n rekisteriotteeseen merkittiin ihan sama keskikulutus kuin vakiossa...

Itse en saanut vakioboksia Laakkoselta mukaani, enkä huomannut edes kysyä sitä. Jos olisin saanut boksin, pistäisin sen talteen ja kun auto menee vaihtoon, palauttaisin sen vakioksi ja myisin viriboksin erikseen...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis minun autooni on varmasti vaihdettu ihan oikea boksi, jos sitä tarkoitit. Nuo rekisteriotteen tiedothan riippuu ihan mitä siihen konttorilla satutaan kirjottamaan, Saabin papereissa ei lue mitään virisarjan kulutuksesta/päästöistä. Oma kommenttini koski tätä viestiä:
turbo 9-3 kirjoitti:Päästöt kasvoi, kun muutoskatsastettiin. Muutama CO2 gramma tuli lisää. Ihmettelin sitä hiukan, mutta mistään en ole löytänyt 2,0T virallisia päästölukemia. Katastusmies katto päästöt rekisteristään (nosti samalla kaupunki kulutusta, mistä tietty johtui hiilidioksidipäästön kasvu).
Eski
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Juu, katselin olkapään takaa kun katsastusmies etsi sopivaa kohtaa tehoille ja päästöille. Ei ollut A-katsastus asemien rekisterissä parempaa vaihtoehtoa, että olisi saanut päästöjä samaksi tai alhaisemmaksi meinaan. Vuosimalli oli tuo 2003. Noh, se nosto taisi olla 0,2 l/100 km ja CO2 lisäys alle 10 g/km. Ennen muutoskatsastusta minulla oli sellainen "tietämys" että pienempään suuntaan mennään, noh ei ole ensimmäinen kerta kun "tietämystä "pitää korjata. :)

Ehkäpä tuo vuosimalli vaikuttaa asiaan jotain?
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Turussa nollattu SID, ja maltillista ajoa Vantaalle.
Keskikulutus oli 7.6L/100, eli kulutus laski boxin myötä.
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Paljonko olette suutin sarjasta maksaneet, vai onko kaikilla kokonainen virisatsi? Itsellä 185hv boxi edelleen suuttimia vaille menossa autoon kiinni.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Jaa, jaa ei? Olen kyllä tässä uskossa ollut aina, että se tarvii punaiset suuttimet. Vuosi sitten kun boxia naitettiin autoon, niin ei se meinannut jaksaa vääntää edes nosturilta alas, kulki ja kävi ihan päin helvetttiä. Vääntö oli ihan hukassa.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Esim. Maptun: lla on kahta stege-1: stä tuohon, 205 ja 225 hv, toiseen tulee suuttimet mukaan eli ne punaiset joten jotain "hämärää" tuossa on :)

9177437 - vihreet
9177122 - punaiset (jotka tulee 190 hp saapin virisatsin kanssa + tulpat + tunnus-lätkä :D )

EDIT:
Tossa SP: sin sivulta

9-5 2.0 98-99 9177437 Grön 51.7437 482 kr A
9-5 2.0 190 hk 9177122 Röd 51.7122 695 kr A
9-5 2.0 00- 9181322 Brun 51.1322 460 kr A
9-5 2.3 98-99 9177122 Röd 51.7122 695 kr A
9-5 2.3 00-01 9181322 Brun 51.1322 460 kr A
9-5 2.3R -99 9177122 Röd 51.7122 695 kr A
9-5 2.3R 00-01 9181322 Brun 51.1322 460 kr A
9-5 6 cyl 98-01 4770392 51.0392 766 kr A
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja arska »

15.11 tilattu tavara tuotiin tänään kotiovelle (Elkpartsista). Tulpat näyttivät olevan NGK PRF6H-10. Huomenna aamulla asennetaan boksi ja tulpat Saab huollossa.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Vastaa Viestiin