Saab viri 2.0t moottoriin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Moi,

käväisin elkpartsin sivuilla, ja huomasin tuon -03 vuosmallin virin olevan lähes järkevässä hinnassa, mistä moinen? Mitä eroa tuossa on muihin kun on tuollainen alhainen hinta?

http://www.elkparts.com/index.php/cPath/75_149_584

Tuohon hintaa voisi hommaa jo ajatella. Ja tuollahan pitäisi moottoritakuu myös pysyä, vai mitä?

T: JoJo
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

joo itsekin kattelin samaa mutta M01 malliin. Onkos tuo mallia Plug and play vai joutuuko menemään vielä siniselle tiskille ohjelmoimaan ajonestot kohdilleen?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuota nyt ei ihan viriksi voisi kutsua, mutta merkittävä lisäpotku kuitenkin. vm. 00-02 9-3:ssa on samoilla spekseillä ihan vakiosoftaa. Näitä kutsutaan ns. täyspaineturboiksi.

Mitä siniseen tiskiin tulee, niin todennäköisesti pitää vaihtaa boksi liikkeen pihassa ja pyytää sen jälkeen koodaamaan auton ajonesto vastaamaan boksia.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

+35hp on viriä plus newton metrien lisäykset päälle. :D
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Ajonesto pitää ohjelmoida uudelleen sinisella tiskillä, maksanee jokusen kympin paikasta riippuen. Tuolla virityksella sedan kiihtyy 0-100km/h 8 sekunnin pintaan, vaikka autossa jolla on mitattu peruspaine on toleranssin alalaidassa ja max ahtopaine vain 0.83. Edullinen -01 boksi toimii myös -02 autossa, joten -02:een ei tarvitse ostaa kallista -02 boksia. -03 yhteensopivuudesta muihin vuosimalleihin ei mulla ole tietoa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja jlu »

Mikähän ylipäätään on syynä eri vuosimalleille tarkoitettujen Saabin virien hinnoitteluun (siis Saab Finlandilla)? Muistaakseni -05:een hintasuositus 2000 €:n paikkeilla ja olisiko juuri tuohon -03:een ollut 1300 €:n paikkeilla (yritin turhaan löytää hintoja 2008 lisävarustehinnastosta, 2007:ssa ne muistaakseni oli). Onko noissa ollut neuvotteluvaraa?
9-5 2,0t Wagon -05
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Lyhenne? Nyt tipuin kärryiltä...?

Tämä vastaava satsin saisin nyt täältä abou 750 hintaan, ilman asennusta.
Kysely juuri menossa BSR:n PPC:stä, hinnaltaan taitaa olla about sama kun tuon Saabin oman virin kanssa.

Kumpaa itse suosittelisitte?

Vielä pitäis päättää kumman ottaa :)

T: Kova polte ;)
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Juu, tuohon Saabin omaan olen hieman päätymässä, katsotaan vielä minkälaista hintaa tuosta BSR:stä tulisi...
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Onkos jollain kokemusta onko saabin alkup virityksessa (185hp) ja hirschissä (210hp) eroa tehossa/kulutuksessa oikeasti vai pelkästään paperilla?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
jarip
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 13:53

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja jarip »

9-5T kirjoitti:3 X orkkis ja 2 X Hirsch kokemuksella orkkis penkissä yli 200hv ja Hirsch tuntuu reilusti tehokkaammalta. Hirsch viri vaatii suomessa etujarrujen vaihdon mutta se kannattaa.
Onko ero niin merkittävä, että kannattaisi vaihtaa orkkis => Hirsch?
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja arska »

Eiko se elkpartsin boksi ainakin -01 2.0t malliin ole edullinen (n.488 eur Suomeen).
Muutaman kympin tulpatkin taitaa tulla mukana. Kannattaako noin pientä tehonlisäystä muutoskatsastaa vai onko helppo homma. Mitä papereita pitää olla mukana, tuleeko kaikki tarvittava boksin mukana.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saabin orggisvirityssarjan mukana on paperi, jonka avulla muutoskatsastus onnistuu. Katsastaja katsoo pellin alta, että auton runkonumero täsmää papereihin ja sitten tehdään uusi rekisteriote, johon merkitään muuttunut teho.

Eski
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Saabin orggisvirityssarjan mukana on paperi, jonka avulla muutoskatsastus onnistuu. Katsastaja katsoo pellin alta, että auton runkonumero täsmää papereihin ja sitten tehdään uusi rekisteriote, johon merkitään muuttunut teho.
Tähän tapaan teoriassa, mutta kannattaa varata konttorille mennessä aikaa ja kärsivällisyyttä :wink:

Jos konttorilla ei tuota ole aikaisemmin tehty niin voivat olla vähän ihmeissään ja jos on tehty aikasemmin niin entisellä valtion konttorillakin voidaan sentään vähän yrittää kyykyttää asiakasta vanhojen hyvien aikojen malliin.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Yksityisellä ei onnistunut ollenkaan, olisivat halunneet faksata papereita AKEen ja kysyä neuvoa, mut eihän sellainen nyt sovi selvässä asiassa:). Valtionkonttorilla onnistui, mutta aika kyykytysmeiningillä. Pari päivää sai odotella yms. Ja hinta tietenkin kalleimmain mukaan muutoskatsastushinnastosta eli 70e, kun joutui printtaamaan uuden rekisteriotteen ja kattomaan autosta runkonumeron...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

Re: Saab viri 2.0t moottoriin

Viesti Kirjoittaja arska »

Kilautin valtionkats.sedälle ja kysyin orkkisboksin tiimoilta.
Paperista pitäisi käydä ilmi jotain Eu direktiiviin perustuvia päästöasioita ja soveltuvuus "vakioautoon" (että ei alusta yms. muutoksia vaadita). Hinta olisi varmaan 31 Eur.
Ja ei sitä ole pakko katsastaa. Jos kuitenkin havaitaan
katsastuksessa kehotetaan muutoskatsastukseen. Mutta jos onnettomuudessa havaitaan katsastamaton viritys voidaan
menettää ainakin kuulemma vakuutuskorvaukset yms. muuta ikävää.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Vastaa Viestiin