Saab 9-5 2.3t -99

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JuhaH
"Koeajolla"

Saab 9-5 2.3t -99

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Olen ostamassa Saab 9-5 2.3t -99, ajettu 225tkm.
Autosta on n. 6tkm sitten vaihdettu turbo, välijäähdytin ja huohotinsarja.
Huoltokirjan mukaan autoa on huollettu hyvin, mutta tämän foorumin selailemisen jälkeen on vain alkanut hieman pelottamaan kyseisen auton hankinta. Auton ajotietokone sanoo keskikulutukseksi 8l/100km eli ilmeisesti autolla on ajettu enimmäkseen matka-ajoa(ainakin juuri ennen auton vaihtamista, kun en muista kilometrimäärää miltä ajalta tuo lukema oli, jos sitä edes näkee)
Koeajossa en huomannut mitään erikoista paitsi sen, että auto on erittäin mukava ajaa. :)

Sanokaapas te tietävämmät, että mitä minun kannattaisi ottaa autosta vielä huomioon ennenkuin ostan sen, jos ostan. Kuinka usein näistä kannattaa öljyt vaihtaa ja minkälaista öljyä suosittelette?
Eski
"Saabisti"

Re: Saab 9-5 2.3t -99

Viesti Kirjoittaja Eski »

"Moottoritakuuhan" noin vanhasta on jo loppu, joten kannattaa tutkia miltä öljyt näyttää tikussa (jos tikku edes kastuu) ja kuunnella koneen käyntiääntä. Rohina tietää jakopääremonttia. Öljyt kannattaa vaihtaa 10K välein ja käyttää laadukasta täyssynteettista öljyä, esim. Mobilia. Tyyppivioista on jauhettu ennenkin, eli hakutoiminnolla löytyy...

Eski
malait
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja malait »

Mene ja osta pois, jos hyvältä tuntuu, ajonautintohan se on iso ratkaiseva tekijä auton hankinnassa, meillä on samanikäinen kun tuo ja ajettu on 210 tkm. autoon on tehty kaikenlaista 4 vuoden aikana minkä se on meillä ollut, mutta niille vuosille jaettuna se ei ole paljoakaan.
Tuon auton hintaluokassa muilla merkeillä ei ole tarjota samanlaista laatua ja ajonautintoa ja tämä on minun mielipide :)
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
JuhaH
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Menin ja ostin pois. Toivotaan huolettomia kilometrejä. :wink:
Saab 9-5 2.3T
hatsku
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja hatsku »

Juu,meilläkin on aikas saman oloinen leikkikalu...kaikkea murhetta on ollut kannen tiivistettä myöten, mutta ajettavuus on huippu luokkaa... saat kyllä ikävä kyllä varautua mitä uskomattomampiin vikoihin ja ongelmiin... täytyy muistaa,että kyseessä on oikeasti kallis auto, joten komponenttien kestävyydeltä ainakin minä odotan Huomattavasti enemmän! Mulla on ollut jos jonkinlaisia kotteroita ja saabejakin useampi ja luulin ostavani laatua ja luotettavuutta,ikinä en ole joutunut korjailemaan autoani niin paljon kun tätä. Ikävä kyllä Saabien luotettavuus on kadonnut vuosien varrella. Tämä on toki minun mielipide,joten sitä ei tarvitse ottaa niin vakavasti, kerron vaan omista kokemuksista ja näkemyksistä. Turvallisia kilometrejä ja muista pitää hinurin numero pikavalinnassa ja tonnin verran korjausrahaa tilillä, niin ei huolta. :wink:
A.L.
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja A.L. »

meillä kans 2001 ja ollu meillä 4 vuotta ilman mitään hankaluutta. mutta nyt se on korjaamolla 2 viikkoa :evil:

Pirun hyvänä autona ollaan sitä pidetty, mutta nyt on vähä toinen käsitys siitä. No saahan se nyt tietysti olla joskus rikkiki, kunhan ei sitä tavaksi ota :lol:
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
hatsku
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja hatsku »

Juu huolloilla pystyy ehkäisemään suuren määrän ongelmia. Meidän autossa täydellinen huoltokirja, mut ei se ongelmia poista. Jos joku paikka prakaa niin se prakaa,sille ei vaan voi mitään.
Bysse
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Bysse »

JuhaH kirjoitti:Olen ostamassa Saab 9-5 2.3t -99, ajettu 225tkm.
Autosta on n. 6tkm sitten vaihdettu turbo, välijäähdytin ja huohotinsarja.
Huoltokirjan mukaan autoa on huollettu hyvin, mutta tämän foorumin selailemisen jälkeen on vain alkanut hieman pelottamaan kyseisen auton hankinta. Auton ajotietokone sanoo keskikulutukseksi 8l/100km eli ilmeisesti autolla on ajettu enimmäkseen matka-ajoa(ainakin juuri ennen auton vaihtamista, kun en muista kilometrimäärää miltä ajalta tuo lukema oli, jos sitä edes näkee)
Koeajossa en huomannut mitään erikoista paitsi sen, että auto on erittäin mukava ajaa. :)

Sanokaapas te tietävämmät, että mitä minun kannattaisi ottaa autosta vielä huomioon ennenkuin ostan sen, jos ostan. Kuinka usein näistä kannattaa öljyt vaihtaa ja minkälaista öljyä suosittelette?
Mul sama -99 auto, mut kilsat 255tkm. Mul o toi ajo niiku 50/50 ja kulutus pyörii tos 11 litras et sillee. lapin reissuis vieny sellast 7.7l sadal. 13kk auto ollu ja tullu maksamaan iha vitust ( turbo, öljyhuohotin, alusta ja muuta rompetta) mut V"#tu ollu kyllä joka pennin arvosta. Tarkasta nivelet ja iskarit ainakin takaanta. Alustasarja kandee hommata, paranee ajo iha vitust. Mul -30mm ja yhtä juhlaa.
The JoJo
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

9-5T kirjoitti: Määräaikaishuoltoon ei kuulu monia osia jotka hajoaa melko varmasti määrätyssä vaiheessa.
Moi,

voitko heittää jotain esimerkkejä?
Puslat esim eivät "kuulu" huoltoon, tarkistavat ne kylläkin, tarkoitatko tämän tyyppisiä vai jotain muuta?
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
The JoJo
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Good point. DI ei mennyt minulla (ainakaan vielä) vaihtoon, kun -03.
PA menikin 99k km kohdalla, sitä en muistanutkaan!

Kiitos.
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Vastaa Viestiin