Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Puolesta
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 07:37

Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja Puolesta »

Omalla autolla ajettu 340 000km. Kyllä on tarvinnut korjailla vuoden aikana useaan kertaan. Toivottavasti jo riittää. Korjauskustannukset nousevat 8000euroon. Autosta meni viime talvena moottori. Puolimoottorinvaihto ja työt 6000euroa, sitten on mennyt muita osia rikki senkin jälkeen. Moottori meni rikki, kun apulaitehihna pääsi irti. Se hajotti öljypumpun rattaan. Tästä levisi moskaa koko moottoriin sisälle. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin moottorinvaihto tai puolimoottoriremontti. Käytettyjä moottoreitä ei löytynyt, joten tuli vaihdettua uusi puolimoottori. Nyt on uudenveroinen moottori. Omalla kohdalla Saab 9-5 oli huono ostos. En halua silti murehtia menneistä. Nyt ajelleen sitten tällä, kun ei enää kannata myydäkään tuollaisen remontin jälkeen. Mitenkä teillä?
9-5 2.0 sedan vm.2002
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja dumbo »

suaapini on vm.00 aero,ajettu 155000km ja ei vielä isompia ole levinny.mut se on ollu alle vuoden,kulutus osiakin on toistaiseksi menny vähän.kesällä meni kampiakselin tunnistin(340e töineen),mut vielä olen ollu tyytyväinen.mut ku lukee noitten muitten ongelmia,ni kyl hirvittää jos tulee joku isompi remppa.mut eiköhän joka autossa ole joitain ongelmia aina??!!pari vuotta varmaan tota vielä pidän ja katon sit minkä vaihdan,195-200 000 ajettuna viimeistään..farkku tulee ainaski seuraavaks meirän perheeseen :lol: kenties uudempi aero :saab:
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

340 000km matkalla autossa valitettavasti joutuu vaihtamaan osia. Alustan osat ovat varmasti yksi kohde (iskarit, puslat, jne) + jarrut. Ja tuohon tuskin suuresti vaikuttaa minkä merkkinen auto on kysessä.
Oliko auton käyttöhihna ja siihen liittyvät osat vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Puolesta
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 07:37

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja Puolesta »

Autossa oli täydellinen huoltokirja. Siellä oli kuulemma moottorin pultit löysällä ja sen takia hihnapyörä hajosi. Kuulemma harvinainen vika. Vakuutuksesta en saanut mitään ja moottorintakuukin oli jo mennyt umpeen. Meni siis omaan maksuun.
9-5 2.0 sedan vm.2002
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja artako »

Siis hihnapyörän hajoaminen aiheutti öljypumpunrattaan hajoamisen, ei hihnan irtoaminen. Käsitinkö oikein?
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
RapidoG
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:30

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja RapidoG »

dumbo kirjoitti:suaapini on vm.00 aero,ajettu 155000km ja ei vielä isompia ole levinny.mut se on ollu alle vuoden,kulutus osiakin on toistaiseksi menny vähän.kesällä meni kampiakselin tunnistin(340e töineen),mut vielä olen ollu tyytyväinen.mut ku lukee noitten muitten ongelmia,ni kyl hirvittää jos tulee joku isompi remppa.mut eiköhän joka autossa ole joitain ongelmia aina??!!pari vuotta varmaan tota vielä pidän ja katon sit minkä vaihdan,195-200 000 ajettuna viimeistään..farkku tulee ainaski seuraavaks meirän perheeseen :lol: kenties uudempi aero :saab:
Mitenkä sulla oirehti tuo kampiakselin asentoanturi? Mulla on pari kertaa sammunut ajosta auto mutta sen jälkeen lähtenyt normaalisti käyntiin, ja on epäilty juuri tuota anturia. Tuohan ei anna mitään vikakoodia eikä siis sytytä CE-valoa.
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja dumbo »

se ei lähteny heti ajon jälkeen käymään,et sahas vaan mut ei lähteny..sit piti eukon ja pojan kans lähtee jorviin lekuriin se jäähty n. 5-10min. ni sit se lähti taas käymään ajoin sen pp-autoon,sit ne paikansi siitä vian.mut ihme juttu et hesan rintajouppi makso puolet siitä,kiitos siitä tommi myyjälle :lol:
Puolesta
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 07:37

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja Puolesta »

Hihna ei mennyt poikki, vaan irtosi. Sitten se pyöriessään rikkoi hihnapyörän.
9-5 2.0 sedan vm.2002
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Vajaa 200tkm takana ja remppaa normihuoltojen lisäksi etujarrut, yksi koiranluu ja takaiskarit.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
hatsku
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 16:52

Re: Saab 9-5 2,3 vm. 1998 Yllättävän paljon vikoja?

Viesti Kirjoittaja hatsku »

Mulla 2,3T -99 nyt ajettu 216tkm, kannentiiviste uusittu, valojen ohjausyksikkö uusittu, takapuslat uusittu, pakoputki uusittu, kampiakselin tunnistin uusittu,tuulettimen hiilet uusittu,otin kerran jo sid hässäkän ulos, mut pitää varmaa tehdä se uudelleen, nyt ilmeisesti vesipumppu vuotaa, kun vaihdoin renkaita, oli märkänä sieltä ja vähän väliä saa laittaa lisää nestettä... ollu noin vuoden. Suurin osa on onneksi ns. kuluvia osia, mut kyllä kirvelee. Onneksi täältä saa apua tosi kivasti jos tulee onkelmia, suuri kiitos siitä foorumin käyttäjille. Kyllä tulis hintoihinsa,jos olisin kaikki viat saabilla teettänyt, ne osaa rahastaa...
Vastaa Viestiin