9-5 hakusessa!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mustosi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 00:03

9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja mustosi »

Kysymys koskee moottorivaihtoehtoja,2.0 moottorin plussat ja miinukset ja 2.3 moottorin plussat ja miinukset?Ja sitten vielä AERON plussat ja miinukset?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja Eski »

2.0t 150hv on tehoton kone painavaan autoon, mutta Saabin (tai Hirschin) virisarjalla korjattavissa, jolloin suorituskyky vastaa vähintään 2.3t -konetta. Aerossa ja 2.3T (220hv) -koneissa parempi ja kestävämpi turbo. 2.3-koneissa enemmän jakopäämurheita. Vuosimallista 2004 eteenpäin kaikissa koneissa merkittäviä parannuksia (hakusanalla huohotinongelma löydät lisätietoa...). Oma suositukseni: M2004 tai uudempi automaattivaihteistolla.

Eski
mustosi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 00:03

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja mustosi »

Onko tietoo moottoritakuusta korvaako moottorivaurion jos vaurio johtuu huohotinongelmasta?
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Samaa mieltä Eskin kanssa. Sillä erotuksella, että 150hp ei ole tehoton vaan tavallinen määrä tuohon kokoluokkaan... Eli saabismia puuttuu siltä osin. Tottakai kannattaa ylhäältäpäin lähteä katselemaan, mutta itse en kyllä jättäisi muuten hyvää pikkulohoa kauppaan pelkän tehon vuoksi. Ja ehdottomasti automaatille myös plussa täältä!
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

mustosi kirjoitti:Onko tietoo moottoritakuusta korvaako moottorivaurion jos vaurio johtuu huohotinongelmasta?

Jos huoltokirja on leimoja täynnä, eli huollot pitää olla tehtynä.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
whitewagon
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 16:55
Paikkakunta: suolahti

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja whitewagon »

2.0t 150hv aivan pätevä arki kone, tehottomuus tai tarkemmin väännön puute koskee vain taajama ajoa, lisääntyneenä vaihtamisena.
tämänkin pariksi varmaan sopisi paremmin automaatti.
9-5 wagon -02 #3085
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja jlu »

Itsekin aluksi ajattelin, että 2,0t:tä en huoli, kun n. vuosi sitten ryhdyin 9-5:ta etsimään. Sattui sitten kohdalle sopiva 2,0t ja totesin, että ihan kelpo kone tuo perheautoasteikolla kuitenkin on ja ostin pois. Nyt takana n. 8 kk ajot ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä sitä viriä tekee kuitenkin mieli...
9-5 2,0t Wagon -05
mustosi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 00:03

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja mustosi »

Olen koeajanut tuolla 2.0 moottorilla varustettua saabia ja tuntuis äkkiseltään aavistuksen pieneltä koneelta noin painavaan autoon.Kyllähän sillä toki pärjää mutta siinä käy kumminkin niin että nälkä kasvaa syödessä!
Huohotinongelmasta vielä sen verran että poistuuko kyseinen ongelma kun päivitetään huohotinjärjestelmä?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Eski kirjoitti:2.0t 150hv on tehoton kone painavaan autoon, mutta Saabin (tai Hirschin) virisarjalla korjattavissa, jolloin suorituskyky vastaa vähintään 2.3t -konetta. Aerossa ja 2.3T (220hv) -koneissa parempi ja kestävämpi turbo. 2.3-koneissa enemmän jakopäämurheita. Vuosimallista 2004 eteenpäin kaikissa koneissa merkittäviä parannuksia (hakusanalla huohotinongelma löydät lisätietoa...). Oma suositukseni: M2004 tai uudempi automaattivaihteistolla.

Eski
Mitäs tuossa -04 koneessa on muuttunut?

Asiasta puhutaan mielestäni tällä foorumilla hiukan väärällä sanalla. Huohotusongelma olis oikein. Ongelma juontaa juurensa käsittääkseni männistä, eikä siittä muovitöttöröstä.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minusta paras valinta on Aero manuaalina.
1. Aerossa riitävä teho ilman lisätoimenpiteitä.
2. Aerossa vahvempi ahdin, se on kuitenkin kallis osa uusia
3. Aerossa on vakiona tarpeelisimmat varusteet mukaan lukien nahkapenkit ja sport alusta
4. Manuaalissa saa itse valita haluamansa vaihteen, syö bensaa vähemmän eikä hukkaa teho harakoille
Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja Eski »

KARELPA kirjoitti: Mitäs tuossa -04 koneessa on muuttunut?

Asiasta puhutaan mielestäni tällä foorumilla hiukan väärällä sanalla. Huohotusongelma olis oikein. Ongelma juontaa juurensa käsittääkseni männistä, eikä siittä muovitöttöröstä.
Onhan tästä väännetty monta kertaa täälläkin... Tuossa kuva mitä M2004 muuttui. Jostain syystä näitä huohotinmurheita ja jakopääremontteja ei ole tehty näihin uudempiin...

Kuva

Tuolta löytyy lisäinformaatiota aiheesta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

Eski
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja Petter »

Mimmi kirjoitti:
Petter kirjoitti:Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
Et ole sitten koskaan kokeillut xenoneilla varustettua femmaa?
Olen kokeillut.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
teukka1978
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 15, 2007 21:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja teukka1978 »

itellä 9-5 2,0t automaattina, ja mielestäni tehot on riittävät normaaliperhekäytössä! huohotinyksikkö päivitettiin liikkeessä samalla kun vaihdettiin uusi turbo! toivottavasti auttaa!!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja Eski »

Petter kirjoitti:Minusta paras valinta on Aero manuaalina.
1. Aerossa riitävä teho ilman lisätoimenpiteitä.
Kenelle on ja kenelle ei, suurin osa vanhoista Aerosta tuntuu olevan viritetty...
2. Aerossa vahvempi ahdin, se on kuitenkin kallis osa uusia
Näin on (noin tonnin remontti).
3. Aerossa on vakiona tarpeelisimmat varusteet mukaan lukien nahkapenkit ja sport alusta
Aeroja on myös kangaspenkeillä ja sport-alusta on kohtuuhintainen jälkiasennettunakin. Omasta mielestäni nuo eivät ole läheskään tärkeimpiä varusteita.
4. Manuaalissa saa itse valita haluamansa vaihteen, syö bensaa vähemmän eikä hukkaa teho harakoille
Manuaalilaatikoissa on paljon enemmän vikoja(pakkimekanismi, synkkaviat, kytkinremontit) ja korjaukset huomattavasti kalliimpia kuin mainitsemasi turbonvaihto. Myös sentronic-automaatissa saa valita haluamansa vaihteen käsin, jos haluaa...
Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
Uusin versio xenoneilla hakkaa ekan version halogeenit mennen tullen.

Eski
UAZ
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:51
Paikkakunta: mänttä

Re: 9-5 hakusessa!

Viesti Kirjoittaja UAZ »

Voin kyllä yhtyä edelliseen, omassa 9-5 vm. -03 on xenonit myös. En tiedä onko ne samanlaiset, mitkä ovat uusissa autoissa. Vai onko tässäkin mennyt tekniikka eteenpäin?
Aiemmin myös ajellut pelkillä halogeeneillä, ero on kyllä melkoinen.
:mrgreen: :saab:
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
Vastaa Viestiin