9-5 koeajossa jäin pohtimaan...
9-5 koeajossa jäin pohtimaan...
...muutamaa fiksattavaa asiaa
- ajotietokoneen näytöllä pari kolme "mykkää" vaakasuoraa viivaa
- jarrulevyt näyttivät aika ruosteisilta
- kuljettajan puolen sivupeilissä oli iso alue sellaista valkoista "hapettumaa"
kyseessä 2,0t manuaali wagon -02, mittarilukema 135000
Osaisiko joku kommentoida näiden puutteiden hoitoa. Paljonko maksaa?
- ajotietokoneen näytöllä pari kolme "mykkää" vaakasuoraa viivaa
- jarrulevyt näyttivät aika ruosteisilta
- kuljettajan puolen sivupeilissä oli iso alue sellaista valkoista "hapettumaa"
kyseessä 2,0t manuaali wagon -02, mittarilukema 135000
Osaisiko joku kommentoida näiden puutteiden hoitoa. Paljonko maksaa?
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: 9-5 koeajossa jäin pohtimaan...
Uusi SID-näyttö noin 500e, tai itse korjaamalla 0e.
Jarrulevyt noin 100e/pari (PCS). Vaatii myös uudet palat (50e)...
Peilin lasin hintaa ja saatavuutta erikseen en tiedä, uusi peili maksaa maalauksineen noin 500e.
Eski
Jarrulevyt noin 100e/pari (PCS). Vaatii myös uudet palat (50e)...
Peilin lasin hintaa ja saatavuutta erikseen en tiedä, uusi peili maksaa maalauksineen noin 500e.
Eski
Okei, kiitos, hieno autohan tuo muuten on. Jotenkin tuntuu, että jonkin japsin Mazda6 tm. koeajo on tuon jälkeen vain pettymys.
9-5 on ison auton vakautta ja tilatkin ovat hyvät. Ajotuntuma on aktiivisempi ja image ehkä nuorekkaampi kuin laivamaisessa V70:ssä.
Pitää nyt vielä hieman miettiä... Kommentteja? Kuinka mahdollisten pikkuvikojen kanssa pärjää? Isolla lompakolla?
9-5 on ison auton vakautta ja tilatkin ovat hyvät. Ajotuntuma on aktiivisempi ja image ehkä nuorekkaampi kuin laivamaisessa V70:ssä.
Pitää nyt vielä hieman miettiä... Kommentteja? Kuinka mahdollisten pikkuvikojen kanssa pärjää? Isolla lompakolla?
Jos tuo oli pintaruostetta niin ei mitään merkitystä, auton seistessä (erityisesti jos seisoo pihalla) sitä ilmestyy levyn pintaan, lähtee veke parilla navakalla jarrutuksella.qwerty kirjoitti: - jarrulevyt näyttivät aika ruosteisilta
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ainakin 9-3 (vm 2001) peiliin saa lasin erikseen. Mulle laitettiin uusi lasi LA:ssa viime vuonna, kun alkuperäisestä oli lämmitys rikki. En tiedä hintaa enkä asennuksen vaikeutta, tehtiin takuutyönä (koska myyjäliike antoi vuoden takuun vanhalle autolle, jonka olin ostanut kuukautta aikaisemmin).
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Harvinaisen hyväkuntoinenhan tuo on, jos tuossa todellakin on kaikki viat. Kannattaa myös tarkistaa huoltokirjan leimoista onko taannehtiva huolenpito-ohjelma on vielä voimassa...
Eski
Eski
Jep. Huoltokirja näyttää olevan kunnossa. Poku menee vielä huomenna tohtorin tutkittavaksi. Jos ihmeitä ei löydy, siitä tulee uusi pirssini.
Saa nähdä, siirrynkö Volvosta (V40) Saabin leiriin.

Itse tehtynä lopputuloksena oli reilusti lisää pikselien katoamisia, eli en voi suositella mitään neulalla pistelemisiä tai silitysraudalla lääppimisiäEski kirjoitti:...Uusi SID-näyttö noin 500e, tai itse korjaamalla 0e.
...
Eski

Kaikki jarrulevyt ruostuu jossei osata painaa reilusti jarrupoljinta. Tosin jos on alkuperäiset levyt niin taatusti ovat loppu jo noilla kilometreillä.Vm 2002 on jo pian 6-vuotias, ehkä kaikennäköistä korjattavaa alkaa löytyä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
Suosittelen vuoden ja 30 tkm kokemuksella. SAAB on auto v40 kottikärry(kottikärryn koko ja ominaisuudet)qwerty kirjoitti:Jep. Huoltokirja näyttää olevan kunnossa. Poku menee vielä huomenna tohtorin tutkittavaksi. Jos ihmeitä ei löydy, siitä tulee uusi pirssini.
Vuosi sitten korjasin SIDin silitysraudalla ja kaikki pikselit edelleen tallella. Kannattaa kokeilla korjaamista, haulla löytyy hyvät ohjeet.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Sillehän ei mitään voi jos ei vaan osaa...ng900aero kirjoitti: Itse tehtynä lopputuloksena oli reilusti lisää pikselien katoamisia, eli en voi suositella mitään neulalla pistelemisiä tai silitysraudalla lääppimisiä![]()
Ei tuolla tavalla kuulu autoa korjata, vai neuvooko WIS lätkimään SID:in näyttöä silitysraudalla ja neulalla tökkimällä, ja jossei niin miksiköhän ei?rälläkkä kirjoitti:Sillehän ei mitään voi jos ei vaan osaa...ng900aero kirjoitti: Itse tehtynä lopputuloksena oli reilusti lisää pikselien katoamisia, eli en voi suositella mitään neulalla pistelemisiä tai silitysraudalla lääppimisiä![]()

Kuuluupas... auton korjaaminen on luovaa toimintaa, jossa sovelletaan tarpeen mukaan kaikkia mahdollisia kotoa löytyviä materiaaleja käyttöesineitäng900aero kirjoitti:Ei tuolla tavalla kuulu autoa korjata, vai neuvooko WIS lätkimään SID:in näyttöä silitysraudalla ja neulalla tökkimällä, ja jossei niin miksiköhän ei?

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hirsch"
Itse vaadin autoa ostaessa pikseleitä hukanneen näytön vaihtoa uuteen. Vaihtoivathan ne sen ja auton hinta pysyi samana.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Kaupat syntyivät, joten tässä ilmoittautuu uusi (ylpeä? ylpeä!!) Saabin omistaja.
Peli on siis 9-5 Wagon 2,0t vm. -02.
Kiitos vielä vinkeistä!

Peli on siis 9-5 Wagon 2,0t vm. -02.
Kiitos vielä vinkeistä!