siätilanlämmitin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
4504444
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Marras 25, 2007 18:52

siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja 4504444 »

voikohan hanttarin jalkatilaan porata reiät sisätilanlämmitintä varten pelkäämättä isompia vahinkoja. hiukan arveluttaa tehdä näitä teese ite asennuksia mutta kun ei raski aina viedä autoa verstaalle. :?:
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulla on juuri tuossa paikassa lämmitin. Erittäin kätevä paikka, ei haittaa jalkoja ja voi olla kesätkin sielä olematta tiellä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja george »

Minulla on siinä sivussa verkkotasku. Olen tehnyt pellistä taskuun menevän taitoksen, johon olen kiinnittanyt Defan Termini 1350:sen. Termini on kevyt ja ohut. Pellin voi ottaa kesäksi pois.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Kantsi
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 12:25
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja Kantsi »

4504444 kirjoitti:voikohan hanttarin jalkatilaan porata reiät sisätilanlämmitintä varten pelkäämättä isompia vahinkoja. hiukan arveluttaa tehdä näitä teese ite asennuksia mutta kun ei raski aina viedä autoa verstaalle. :?:
Kun saat sen tehtyä niin napsaa kuva ja pistä tänne. Taidan tehdä samoin.
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mites jos ei halua porata reikiä ja lämmitinkin on vanha ja ruma niin miten lämmittimen pitäisi olla jalkatilassa, jotta siitä saisi hyödyn irti eikä palovaaraa syntyisi. Pitääkö lämmitin olla jonkun telineen päällä puhallus hieman ylöspäin?

Aikaisemmin auto on ollut aina tallissa ja näitä ongelmia ei ole ollut, mutta nyt autorukka joutuu seisomaan ulkosalla.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Sama operaatio edessä. Investoin Defa Termini 2100:n ja sille pitäs löytää joku näppärä asennuspaikka vänkärin jalkatilasta... Meneehän se vähän aikaa siinä lattiallakin mutta haitollahan se on. Toisaalta eipä tuolla niin paljoa pakkastakaan ole vielä ollut että lohkarin jälkeen kestäisi montaa minuuttia kabiinin lämpiämiseen.

:saab:-nyypiö kun olen enkä muutenkaan ole tottunut uusilla autoilla ajamaan niin kysynkin nyt että mihin tuolla kärsii porata ilman että siellä puhkeaa / katkeaa jotain? Sisäpistoke on asennettu siihen hanskalokeron alapuolelle "ylösalaisin", kai siihen viereen kärsii täräyttää kiinni sen lämmittimenkin? Tuo Georgen peltiviritys kuulostaa kyllä hyvältä muuten mutta verkkotaskun perhana puuttuu. :( Eipä tulisi turhia reikiä eikä teline jäisi kesällä näkyviin.

Siihen keskikonsolissa vänkärin jalkatilan ylälaidassa olevaan "pahkaan" ei taida kärsiä porata, siellä on vissiin joku suodatinpömpeli takana?
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

HMK kirjoitti:Mites jos ei halua porata reikiä ja lämmitinkin on vanha ja ruma niin miten lämmittimen pitäisi olla jalkatilassa, jotta siitä saisi hyödyn irti eikä palovaaraa syntyisi. Pitääkö lämmitin olla jonkun telineen päällä puhallus hieman ylöspäin?

Aikaisemmin auto on ollut aina tallissa ja näitä ongelmia ei ole ollut, mutta nyt autorukka joutuu seisomaan ulkosalla.
En myöskään halunnut reikiä sisätiloihin, joten ostin autotarvikeliikkeestä sisälämppärin, jossa oma teline ja puhaltimen koron voi säätää. Puhaltaa nyt suoraan ylöspäin ja on toiminut näillä "pakkasilla" erinomaisesti.
Mikaky
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 10:16
Paikkakunta: Oulu

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja Mikaky »

Jos se lämmitin ei siellä lattialla haitaa, niin Termini malleihin saa paikalliselta varaosaliikeeltä telineen jolla termini voidaan laittaa lattialle pystyasentoon puhaltamaan. Toki idea itse lämmittimessä menee hukkaan kun pyörii jaloissa, mutta jos haluaa välttyä reikien tekemiseltä tämä on vaihtoehto.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja mikan »

Joskus miettinyt, että hyvä paikka vois olla hattuhyllyllä niin että puhaltaisi tuulilasia kohti. Tietysti siinä pitäis sit olla joku pikasysteemi jolla se saa ylös ja alas ettei häiritse näkyvyyttä taakse.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: siätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja mikan »

9-5T kirjoitti:
mikan kirjoitti:Tietysti siinä pitäis sit olla joku pikasysteemi jolla se saa ylös ja alas
1100e(eberi) kannattaa pitää systeemin max hintana.
:D

Ajattelin jotain itse nikkaroitua systeemiä joka maksaa alle kympin.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin