9-5 simahti risteykseen
9-5 simahti risteykseen
joo, kävelyvauhdista sammui kuin seinään ensimmäisten helteiden kypsyttämänä. Kaikki muuten ok, mutta ei vaan lähtenyt normaalista starttaamisesta käyntiin. Vartin hinkattuan tietysti ultrapätevänä mekaanikkona päättelin että ny on savuttomuudesta huolimatta DI poksi vainaa ja singahdin vaimon leijonalla uutta hakemaan metrosta. Ja kun pääsin takaisin reilun tunnin päästä, niin saappi lähtikin käyntiin... v*tutti kun olin investoinu DI kasetin turhaan, mutta vaihdoin sen kuitenkin kun kerran tuli hankittua.
Bensapumppukaan se ei tietty sitten ole kun kerran lähti käyntiin, mutta lineeköhän tuo kampiakselin asentoanturi vetelemässä viimeisiään... sekään ei kuulemma aina jätä vikakoodia. Onko kellään muita arvauksia, auto on pelannut ihan ok, mutta harvakseltaan motarivauhdissa tulee pieniä nykäisyjä...
Bensapumppukaan se ei tietty sitten ole kun kerran lähti käyntiin, mutta lineeköhän tuo kampiakselin asentoanturi vetelemässä viimeisiään... sekään ei kuulemma aina jätä vikakoodia. Onko kellään muita arvauksia, auto on pelannut ihan ok, mutta harvakseltaan motarivauhdissa tulee pieniä nykäisyjä...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Myös uudella DI :lla tulee pieniä nykäisyjä, yksi vaihtoehto vois asentoanturin ohella tietty olla tuo kaasutinläppäkotelokin. Vähän harmittaa kun autolla on ajettu tuo päälle 200tkm, alkaa vähän joka puolelta pirssi reppaamaan ja menee arvauksen puolelle mikä se tällä kertaa mahtaa syynä olla..9-5T kirjoitti:Mustankaan värinen DI ei aina hajoa laakista. Nykäisyt ainakin sopisi kasettiin, onko nykinyt uudella.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Kulahtanu lainaus: älä korjaa sitä, mikä ei ole rikki - ei mielestäni näissä peleissä aina ihan toimi. Itselläni hieman yli neljä vuotias saba ilmoittelee ajoittain säätötarpeistaan, joita tulee duunailtua pois hiljakseen. Olen tosin asennoitunut tähän "ruuvailuun" pelkästään innostuneesti.9-5tW kirjoitti:Vähän harmittaa kun autolla on ajettu tuo päälle 200tkm, alkaa vähän joka puolelta pirssi reppaamaan ja menee arvauksen puolelle mikä se tällä kertaa mahtaa syynä olla..
Itse vaihtaisin jonkin anturin tai "mankkuvenan" uuteen kulutusosana, mikäli ei hirveitä kustanna. Kallein tälläinen osa on toistaiseks ollu DI kasetti, mutta käyttövarmuus tuntui parantuneen. Korkeampi tehoisten keksintöjemme varjopuolena tulee juuri näitä fiksausvelvoitteita...
Tsemppiä! Auto on kuitenkin varmasti hyvä
#1891
Olet oikeassa, itseasiassa auto on juuri nyt siinä pisteessä, että sen käyttöarvo alkaa olla isompi kuin rahallinen arvo, eli lisää viripalikkaa ja hellää huolenpitoa vaan kehiin niin eiköhän se siitä...Scarabee kirjoitti:
Itse vaihtaisin jonkin anturin tai "mankkuvenan" uuteen kulutusosana, mikäli ei hirveitä kustanna. Kallein tälläinen osa on toistaiseks ollu DI kasetti, mutta käyttövarmuus tuntui parantuneen. Korkeampi tehoisten keksintöjemme varjopuolena tulee juuri näitä fiksausvelvoitteita...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Joo, itseasiassa sain lopulta autosta vikakoodin ulos, ja kampiakselin asentoanturi oli sökö kuten arvelimmekin.
Mielenkiintoista sen sijaan oli auton käytös korjauksen jälkeen. Luulen että toi anturi on antanut pitempäänkin väärää tietoa kompuutterille, nimittäin nyt auto toimii todella hyvin ja potkua on taas tullut ikäänkuin lisää ihan perstuntumallakin.
Mielenkiintoista sen sijaan oli auton käytös korjauksen jälkeen. Luulen että toi anturi on antanut pitempäänkin väärää tietoa kompuutterille, nimittäin nyt auto toimii todella hyvin ja potkua on taas tullut ikäänkuin lisää ihan perstuntumallakin.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, toi kampiakselin asentoanturivika on kyllä tosi iljettävä. Ainakaan Trionic 5:ssa se ei välttämättä anna vikakoodia itsestään ja yht'äkkiä auto ei vaan lähde käyntiin ja antaa "Check Engine" -ilmolituksen (ja NG900 Turbo Sensonicissa vielä "ACS" -ilmoituksen).
Mä taistelin varmaan puoli vuotta tuon oman kampiakselin anturin kanssa, kunnes se lopulta teki em. kaltaisen vian, jolloin pystyi loppuen lopuksi sitten määrittämään, mikä vika oli kyseessä. Sitä ennen mulla ei ollut (eikä ollut muuten millään Saab -korjaamollakaan) mitään hajua, mistä auton ajoittainen pätkiminen ja tukkoisuus johtui
Mä taistelin varmaan puoli vuotta tuon oman kampiakselin anturin kanssa, kunnes se lopulta teki em. kaltaisen vian, jolloin pystyi loppuen lopuksi sitten määrittämään, mikä vika oli kyseessä. Sitä ennen mulla ei ollut (eikä ollut muuten millään Saab -korjaamollakaan) mitään hajua, mistä auton ajoittainen pätkiminen ja tukkoisuus johtui
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007