9-5 simahti risteykseen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

9-5 simahti risteykseen

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

joo, kävelyvauhdista sammui kuin seinään ensimmäisten helteiden kypsyttämänä. Kaikki muuten ok, mutta ei vaan lähtenyt normaalista starttaamisesta käyntiin. Vartin hinkattuan tietysti ultrapätevänä mekaanikkona päättelin että ny on savuttomuudesta huolimatta DI poksi vainaa ja singahdin vaimon leijonalla uutta hakemaan metrosta. Ja kun pääsin takaisin reilun tunnin päästä, niin saappi lähtikin käyntiin... v*tutti kun olin investoinu DI kasetin turhaan, mutta vaihdoin sen kuitenkin kun kerran tuli hankittua.
Bensapumppukaan se ei tietty sitten ole kun kerran lähti käyntiin, mutta lineeköhän tuo kampiakselin asentoanturi vetelemässä viimeisiään... sekään ei kuulemma aina jätä vikakoodia. Onko kellään muita arvauksia, auto on pelannut ihan ok, mutta harvakseltaan motarivauhdissa tulee pieniä nykäisyjä...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

9-5T kirjoitti:Mustankaan värinen DI ei aina hajoa laakista. Nykäisyt ainakin sopisi kasettiin, onko nykinyt uudella.
Myös uudella DI :lla tulee pieniä nykäisyjä, yksi vaihtoehto vois asentoanturin ohella tietty olla tuo kaasutinläppäkotelokin. Vähän harmittaa kun autolla on ajettu tuo päälle 200tkm, alkaa vähän joka puolelta pirssi reppaamaan ja menee arvauksen puolelle mikä se tällä kertaa mahtaa syynä olla.. :?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

9-5tW kirjoitti:Vähän harmittaa kun autolla on ajettu tuo päälle 200tkm, alkaa vähän joka puolelta pirssi reppaamaan ja menee arvauksen puolelle mikä se tällä kertaa mahtaa syynä olla.. :?
Kulahtanu lainaus: älä korjaa sitä, mikä ei ole rikki - ei mielestäni näissä peleissä aina ihan toimi. Itselläni hieman yli neljä vuotias saba ilmoittelee ajoittain säätötarpeistaan, joita tulee duunailtua pois hiljakseen. Olen tosin asennoitunut tähän "ruuvailuun" pelkästään innostuneesti.

Itse vaihtaisin jonkin anturin tai "mankkuvenan" uuteen kulutusosana, mikäli ei hirveitä kustanna. Kallein tälläinen osa on toistaiseks ollu DI kasetti, mutta käyttövarmuus tuntui parantuneen. Korkeampi tehoisten keksintöjemme varjopuolena tulee juuri näitä fiksausvelvoitteita...

Tsemppiä! Auto on kuitenkin varmasti hyvä :D
#1891
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Scarabee kirjoitti:
Itse vaihtaisin jonkin anturin tai "mankkuvenan" uuteen kulutusosana, mikäli ei hirveitä kustanna. Kallein tälläinen osa on toistaiseks ollu DI kasetti, mutta käyttövarmuus tuntui parantuneen. Korkeampi tehoisten keksintöjemme varjopuolena tulee juuri näitä fiksausvelvoitteita...
Olet oikeassa, itseasiassa auto on juuri nyt siinä pisteessä, että sen käyttöarvo alkaa olla isompi kuin rahallinen arvo, eli lisää viripalikkaa ja hellää huolenpitoa vaan kehiin niin eiköhän se siitä... :lol:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

...ja äsken sitten olin lähdössä pirssillä kauppaan, vaan eipä lähtennä enää käyntiin... kumma rakkine. Koitanpa aamulla uudelleen kun on auto viilennyt. Selvästi lämpötilalla on jotain tekemistä tän vian kanssa.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

No nyt on Opel vika iskenyt Saabiin. Opelien puolelta hyvin tuttu vika. Opelissa sytytyksen hall anturi viallinen ja tekee ko. vian. Jos pitäisi arvata niin väittäisin että nokka-akselin asentoanturi viallinen =)
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Joo, itseasiassa sain lopulta autosta vikakoodin ulos, ja kampiakselin asentoanturi oli sökö kuten arvelimmekin.

Mielenkiintoista sen sijaan oli auton käytös korjauksen jälkeen. Luulen että toi anturi on antanut pitempäänkin väärää tietoa kompuutterille, nimittäin nyt auto toimii todella hyvin ja potkua on taas tullut ikäänkuin lisää ihan perstuntumallakin.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jep, toi kampiakselin asentoanturivika on kyllä tosi iljettävä. Ainakaan Trionic 5:ssa se ei välttämättä anna vikakoodia itsestään ja yht'äkkiä auto ei vaan lähde käyntiin ja antaa "Check Engine" -ilmolituksen (ja NG900 Turbo Sensonicissa vielä "ACS" -ilmoituksen).

Mä taistelin varmaan puoli vuotta tuon oman kampiakselin anturin kanssa, kunnes se lopulta teki em. kaltaisen vian, jolloin pystyi loppuen lopuksi sitten määrittämään, mikä vika oli kyseessä. Sitä ennen mulla ei ollut (eikä ollut muuten millään Saab -korjaamollakaan) mitään hajua, mistä auton ajoittainen pätkiminen ja tukkoisuus johtui :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin