Onko joku irrottanut lampunpesimen moottorin, miten olis helpoin irrottaa? kannattaako ottaa umpio ensin irti, jolloin pääsis paremmin käsiksi. On nimittäis aika hankalassa paikassa ja pitäs saada hiottua vähän akselia väljemmäksi, kun tökkii.
Uusi moottori maksaa maltaita, yli 300 e .
Neuvosta kiitollinen
Lampunpesin 9-5 98 2.3 t
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Joulu 29, 2007 14:47
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lampunpesin 9-5 98 2.3 t
Terve,
Katsopas oheista kuvasarjaa. Koskee 9-3:sta, mutta homma lienee samankaltainen 9-5:n kohdalla.
http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/ ... wiper.html
Katsopas oheista kuvasarjaa. Koskee 9-3:sta, mutta homma lienee samankaltainen 9-5:n kohdalla.
http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/ ... wiper.html
Re: Lampunpesin 9-5 98 2.3 t
Mie korjasin omasta 9-5:stä ton kuskinpuoleisen pesurin. Purkaa tarvii ainaskin seuraavasti:
-maski
-sivuvilkku
-ajovaloumpio (alkuun tuntui, ettei se umpio sovi tulemaan, mutta aikani lonksuteltuani se kuitenkin tuli pois kolostaan ilman väkivaltaa)
Meidän 9-5:ssä oli vikana haamupyyhkijä, elikkäs se pysähteli mihin sattuu. Kerran sain jo sen herkisteltyä toimimaan, mutta se sisällä oleva sähkömoottori teki tenät uudestaan. Huhu kertoo, että hiiliin menevä rasva olisi syyllinen. Sen sai ekalla kertaa "poltettua" pois, kun annoin virtaa suoraan akusta moottorinnapoihin. (Varmaan hakutoiminnolla löytää tästäkin jutun.)
Toisella kertaa korjasin tuon fiksummin. Sain nimittäin vihiä, että og900:n pesureissa on siellä koneiston sisällä ihan samalla bosch:n koodilla oleva sähkömoottori, joka on paljon parempi kuin nuo alkuperäiset. Näin vaikuttaisi käytännössäkin olevan. Haamupyyhkijä tuli korjattua edesmenneen 900i -88:n luovuttamalla varaosalla.
-maski
-sivuvilkku
-ajovaloumpio (alkuun tuntui, ettei se umpio sovi tulemaan, mutta aikani lonksuteltuani se kuitenkin tuli pois kolostaan ilman väkivaltaa)
Meidän 9-5:ssä oli vikana haamupyyhkijä, elikkäs se pysähteli mihin sattuu. Kerran sain jo sen herkisteltyä toimimaan, mutta se sisällä oleva sähkömoottori teki tenät uudestaan. Huhu kertoo, että hiiliin menevä rasva olisi syyllinen. Sen sai ekalla kertaa "poltettua" pois, kun annoin virtaa suoraan akusta moottorinnapoihin. (Varmaan hakutoiminnolla löytää tästäkin jutun.)
Toisella kertaa korjasin tuon fiksummin. Sain nimittäin vihiä, että og900:n pesureissa on siellä koneiston sisällä ihan samalla bosch:n koodilla oleva sähkömoottori, joka on paljon parempi kuin nuo alkuperäiset. Näin vaikuttaisi käytännössäkin olevan. Haamupyyhkijä tuli korjattua edesmenneen 900i -88:n luovuttamalla varaosalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Lampunpesin 9-5 98 2.3 t
Laitoin sulle muutaman kuvan aiheesta:saab 9-5 1998 kirjoitti:Onko joku irrottanut lampunpesimen moottorin, miten olis helpoin irrottaa? kannattaako ottaa umpio ensin irti, jolloin pääsis paremmin käsiksi. On nimittäis aika hankalassa paikassa...
http://personal.inet.fi/koti/kx/saab/pesuri.htm
(Auto on 9-5, vm 2001)