Kylmää
Kylmää
Saabissa tulee kylmä. Ilmastoinnin kalibrointi ilmoittaa vikakoodin 8. Nyt siis alkoi askelmoottoreiden kanssa temppuilu? Kun virrat laittaa päälle, varsinkin pakkasella kuuluu jostakin vasemmalta kierroslukumittarin takaa rutinaa muutaman sekunnin. Onko tälle asialle mitään tehtävissä itse, vai onko vietävä merkkihuoltoon ?
Edit:
Täytyy pyytää anteeksi kysymystä, haullahan sitä tietoa löytyi.Mitä tämä askelmoottori voisi maksaa töineen merkkihuollossa?
Edit:
Täytyy pyytää anteeksi kysymystä, haullahan sitä tietoa löytyi.Mitä tämä askelmoottori voisi maksaa töineen merkkihuollossa?
Re: Kylmää
Jomman kumman asentomoottorin ratas noussut ylös.
http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm
Vasemmalla sain muistaakseni koodin 1 08.
Moottori irti ja rattaan napautus takaisin paikoilleen.
Aiheesta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm
Vasemmalla sain muistaakseni koodin 1 08.
Moottori irti ja rattaan napautus takaisin paikoilleen.
Aiheesta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Re: Kylmää
Olihan se, siis ykkönen vasemmalla ja kasi oikealla. Muuten kyllä siis toimii, mutta ilma jaloille (ainakin kuskin) on HI-asennossakin semmoista haaleaa.
Re: Kylmää
Noi ohjeet muistissa, netistä kännykkään räjäytyskuvat ladattuna, menin parkkikselle kesällä (puhalsi silloin repsikan puoli pelkkää kuumaa), puoli tuntia ähellystä sisältäen yhden väärän askelmoottorin irrotuksen koteloineen ja se oli korjattu ja ne jalkatilan suojapahvit oli takaisin paikallaan. Toki siinä sitten ihmetellessä polttelin tupakkia... Mutta ei oo vaikea homma naputella sitä itse takaisin paikalleen (ainakaan repsikan puolelta, kuskin puolelta ei oo vielä tarvinnutkaan sitä tehdä). Nimim. 22-v. nainen ekaa kertaa kattelemassa jalkatilan pahvien toiselle puolen
ps. Ja se toimii. Se puhalluksen lämmönsäätö siis.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ps. Ja se toimii. Se puhalluksen lämmönsäätö siis.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Re: Kylmää
tulipa vaihdettua askelmoottori.Olisi ollut paljon helpompi homma, jos ei olisi tarvinut arpoa, että mikä niistä oli se oikea ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kylmää
Mikähän meikäläisen ilmastoinnissa on vikana? Tänään ajelin motaria Helsingistä pohojoseen päin ja huomasin siinä jossain vaiheessa että V**** kun puhaltaa kylmää jalkoihin. Lärviin tuli lämmintä ja samoin tuulilasiin. Sammutin koko ilmastoinnin ja edelleen kylmää puuskutti jostain vaan. Nooh, tulin sitten kotipitäjään ja siinä kaupungilla ajellessa ilmastointi toimi aivan moitteetta. Eli jalkoihin tuli lämmintä ihan normisti. Eli kun ajoi kovaa niin ihan kuin jostain "vetäisi" jalkoihin?? Huonosti selitetty mutta jotenkin noin...
9-5 Aero -2001
Re: Kylmää
Aamulla tuli vain kylmää joka suuttimesta.
Katoin ilmastoinnin vikakoodit mutta näytti vain nolla.
Mikä tässä vois olla??
Katoin ilmastoinnin vikakoodit mutta näytti vain nolla.
Mikä tässä vois olla??
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Kylmää
No voi hemmetti, mä olen jo luullut itseäni vainoharhaiseksi kun olen kuskin penkillä istuessani "kuvitellut" palelevani enemmän ja tuntevan vetoa ja moista ei ole esiintynyt vänkärin paikalla.Mimmi kirjoitti:Rattiputken kautta hohkaa kylmää.
Korjauskeino on laittaa tiivistenauhaa ratin pohjan ja airbagin väliin.
Saabilla on tuolle jopa kohdekoodi: 85071, jonka kertomalla pitäisi saada korjaus (maksu voi tulla kyllä itselle maksetavaksi).
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Kylmää
Tähän jatkaen.Nicke kirjoitti:Aamulla tuli vain kylmää joka suuttimesta.
Katoin ilmastoinnin vikakoodit mutta näytti vain nolla.
Mikä tässä vois olla??
Kävin kaupassa ja nyt tuli lämmintä niin kuin pitää vaikka auto ei ehtint lämmetä edes normaaliin.
Aamulla kun vain tuli kylmää niin lämpömittari oli "normaali" kohdassa.
Oiskohan nyt vesikierrossa jotain ihmeellistä.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Kylmää
Ja tähän vielä lisään että sieltä tuli siis todella kylmää ilmaa, penkin etuosa oli aivan jääkylmä ja jalat ihan kohmeessa! Eilen ajelin motaria taas, tosin melko lyhyen matkan n 20km, aivan normaalisti lämmitti jalkoihin eikä tuntunut ollenkaan vetoa. Eli sillointällöin vaan kylmenee ilmeisesti..Mimmi kirjoitti:Rattiputken kautta hohkaa kylmää.
Korjauskeino on laittaa tiivistenauhaa ratin pohjan ja airbagin väliin.
Saabilla on tuolle jopa kohdekoodi: 85071, jonka kertomalla pitäisi saada korjaus (maksu voi tulla kyllä itselle maksetavaksi).
Minäkin luulin että olen vain vainoharhainen mutta kyllä sieltä tosissaan tulee niin kylmää välillä että..
Minkäs hintainen tämä operaatio suunnilleen on? Onko mimmillä tietoa?
9-5 Aero -2001
Re: Kylmää
Nyt kylmeni isän 9-5. Tuttu vikakoodi 8 ja hemmetin moinen rutina ratin lähettyviltä.(ei kuskista). No kai sitä pitää ruveta purkamaan ja tutkimaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Kylmää
tuolta:A.L. kirjoitti:Nyt kylmeni isän 9-5. Tuttu vikakoodi 8 ja hemmetin moinen rutina ratin lähettyviltä.(ei kuskista). No kai sitä pitää ruveta purkamaan ja tutkimaan.
http://www.saabservices.com/9-5%20AC.htm
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kylmää
kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.
Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaan
Oikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Kylmää
Oliko tuo puhalluksen suuntauksen tanko pelkääjän puolelta irti? Itse ei toimi suuntaus niin olen tilapäisesti säätänyt suuntausta kuskin puolen jalkotilasta.A.L. kirjoitti:kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.
Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaanOikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
Pitikö paljon purkaa, että sai tuon suuntauksen tangon esille?
Re: Kylmää
Oli joo. Puhalluksen säätö tangoksi ainakin luulen sitä.supa kirjoitti:Oliko tuo puhalluksen suuntauksen tanko pelkääjän puolelta irti? Itse ei toimi suuntaus niin olen tilapäisesti säätänyt suuntausta kuskin puolen jalkotilasta.A.L. kirjoitti:kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.
Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaanOikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
Pitikö paljon purkaa, että sai tuon suuntauksen tangon esille?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77