tarvike lambda?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

tarvike lambda?

Viesti Kirjoittaja pejus »

tulipahan todettua taas sellainen toteamus että hyvää ja halpaa ei ole/tai on mut ne on kaksi eri asiaa.itelläni tossa kesän korvilla auto piiputti ja vaihdettiin osaa jos toista läppäkotelo/immu ja lambda.viimeinen tosin MOTONETIN tarvike osa.kaikki toimi suhteellisen hyvin eiliseen saakka joskin pari kertaa on tullut vikavalo kojetauluun palamaan ja vähän ajan päästä se on sammunut itsekseen ilman mitään haittavaikutuksia ajoon.eilen rupesi taas kerran valo palamaan ja kun olin sopivasti kaupungissa lähellä huoltoa kävin luetuttaa vika koodin.aikaisemmin en kertaakaan kerinny ku se oli jo sammunu ja ajattelin että taitaa olla kosteutta jossain ku molemmilla kerroilla syttyi silloin ku oli loska kelit.YLLÄTYS 1 vika lambda anturi.lambda kylla toimi mutta käyrä mitä se piirti oli hiton loivaa ja asentaja sano että tunnistin toimii 2000 kierroksella muttei tyhjäkäynnillä.olin jo ihmetelly pitemmän aikaa kulutusta ku ei kaupungissa pääse mitenkään alle 14 vaikka sukkasillaan yrittäisi ajaa(automaatti).enne noitten osien vaihtoa kulutus kaupungissa oli 11-12l/100km(en omista raskasta kaasujalkaa)matkassa kulutus oli normaali 7.2l/100km mutta silloinhan koneessakin oli kierroksia enemmän.joka tapauksessa kävin ostaa boschin lambdan jolla on 2 vuoden takuu ja kulutus putos noin 2-3 litraa sidin mukaan.hinta oli tosin 3 kertainen motonetin lambdaa verrattuna mutta taitaa toi hinnan ero tulla takas bensan kulutuksen muodossa aika pian.eipä tän kummempaa tällä kertaa nyt pitää vain laittaa liittimet ristiin ja toivoa ettei katti menny :roll:
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Re: tarvike lambda?

Viesti Kirjoittaja pejus »

joo tai itse asiassa laitatin lambdan siinä pajassa jossa vikakoodit luettiin.aika ovelan näköinen liitin se boschin jatko.täytyy olla vaan tarkkana että johdot ottaa kosketusta toisiinsa.niin se lambda makso 116€ ja motonetilla tais olla vähän alle 50€ :saab:
baab
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Tammi 18, 2004 20:25

Re: tarvike lambda?

Viesti Kirjoittaja baab »

[quote="pejus"]joo tai itse asiassa laitatin lambdan siinä pajassa jossa vikakoodit luettiin.aika ovelan näköinen liitin se boschin jatko.täytyy olla vaan tarkkana että johdot ottaa kosketusta toisiinsa.niin se lambda makso 116€ ja motonetilla tais olla vähän alle 50€ :saab:[/quote]


Halpaa on vuonna 2005 Saabin oma 240€ Ja tarvike lambada ei toiminut ollenkaan,
ei ollut tarpeeksi nopea muutoksissa.
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Re: tarvike lambda?

Viesti Kirjoittaja pejus »

:roll: korjattakoon vielä viestiä että saabilla lambda makso 278€ ja boschin jälleenmyyjällä (auto sähkö)116€ ja motonetillä 49,90
Vastaa Viestiin