Rengaskoot???
Rengaskoot???
Annoin palautetta Nokianrenkaille nettisivujen Saab malleista, no sain samalla mitalla..
Mitkä ovat 9-5 mallin rengaskoot ja profiilit normaalisti?
Entä 9-3?
Mitkä ovat 9-5 mallin rengaskoot ja profiilit normaalisti?
Entä 9-3?
Re: Rengaskoot???
9-5 Aerossa muistaakseni:
225/45-17 ja 215/50-16
uudemmissa aeroissa 235/45-17
225/45-17 ja 215/50-16
uudemmissa aeroissa 235/45-17
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Rengaskoot???
215/55-16 TAI vaihtoeht. talvella 205/55-16.PVI kirjoitti:9-5 Aerossa muistaakseni:
225/45-17 ja 215/50-16
Re: Rengaskoot???
Sekä silmä että nopeusmittari on samaa mieltä.9-5T kirjoitti:paljon käytetty mutta minusta alamittainen
205/55-16

Re: Rengaskoot???
En allekirjoita tuota.Tri-Lo kirjoitti:Sekä silmä että nopeusmittari on samaa mieltä.9-5T kirjoitti:paljon käytetty mutta minusta alamittainen
205/55-16
Nyt on alla 7,5"x16 et 35 Rialit 205x55x16 Misukan X-Ice North kumeilla, mielestäni täyttävät rengaskotelot just passelisti. Ja kumien ulkokehä vastaa nätisti koteloiden kaarien sädettä.
Tosin nuo Misukan nastat on ylileveät, entiset 195x60x15 Gislavedit olivat huomattavasti vakaammat esmes loskakelin kaistanvaihdoissa ohitustilanteissa +80kmh nopeuksissa.
Ja pikkuteiden lumipinnassa sama homma.
Tietty tuo vanteiden turhan pieni et-mitta sotkii osaltaan ajokäytöstä, mutta onhan vetopidossakin selvä ero kapeamman renkaan hyväksi.
Olen kyllä mukavuudenhaluinen heppu ajohommissa, jotenkin vierastan noita alle 50:n profiilisuhteita käyttöauton renkaissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Rengaskoot???
Sanokaa nyt hyvät enemmän ja vähemmänkin kokeneet 9-5:läiset, mikä mielestänne on sopivin koko ja nop.luokka kesärenkaaksi, ottaen huomioon mukavuuden, melun, suuntavakauden, ym. ajo-ominaisuudet meidän maanteillä ja miksei kaupungissakin.
Em. ominaisuuksiin vaikuttaa tietysti rengasmerkkikin, mutta lähdetään siitä, että valitaan testivoittaja merkeistä. Ei siis ole kyseessä kaahaaminen moottoribaanoilla, vaan suht. koht. rauhallisesti ja mukavasti kotisuomessa.
Olisko esim. 205/60 tai -/55 parempi kuin 215/55, H tai V, 16-vanteille?
Unohdetaan tässä mittarivirheet!
Em. ominaisuuksiin vaikuttaa tietysti rengasmerkkikin, mutta lähdetään siitä, että valitaan testivoittaja merkeistä. Ei siis ole kyseessä kaahaaminen moottoribaanoilla, vaan suht. koht. rauhallisesti ja mukavasti kotisuomessa.
Olisko esim. 205/60 tai -/55 parempi kuin 215/55, H tai V, 16-vanteille?
Unohdetaan tässä mittarivirheet!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Rengaskoot???
Suomalaisilla teillä suosittelen noilla edellä mainituilla kriteereillä mähdollisimman korkeaprofiilista sallittua rengaskokoa. Toki matalammilla renkailla ääritilanteissa kuivalla käytös on jämäkämpää, mutta mukavuus huononee suorassa suhteessa mataluuteen renkaiden muuttuessa kovemmiksi. Melu on myös korkeammilla profiileilla hieman alempi, ja koska ne ovat samalla myös kapeampia, vesikelin käytös on parempaa kuin vastaavalla leveällä renkaalla.9-5/2,3LPT kirjoitti:Sanokaa nyt hyvät enemmän ja vähemmänkin kokeneet 9-5:läiset, mikä mielestänne on sopivin koko ja nop.luokka kesärenkaaksi, ottaen huomioon mukavuuden, melun, suuntavakauden, ym. ajo-ominaisuudet meidän maanteillä ja miksei kaupungissakin.
Nopeusluokalla ei myöskään käytännössä Suomessa ajaessa ole merkitystä, koska ainakaan laillisesti täällä ei voi pitkiä aikoja ajella yli 190 nopeuksia. Sen sijaan pitemmällä aikavälillä on merkitystä sillä, että korkeampien nopeusluokkien renkaat kuluvat nopeammin.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Re: Rengaskoot???
Onko kenelläkään tietoa, sopiiko 9-5 Aero Wagoniin alle 225-50-17 renkaat? Kaverilta sais kohtuuhintaan tarpeettomaksi jääneet. Ovatkohan profiililtaan liian korkeat 45 sarjalaisiin nähden?
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Rengaskoot???
Tarkoitatko leveyttä vai korkeutta tai molempia ja miksi?9-5T kirjoitti: paljon käytetty mutta minusta alamittainen
205/55-16
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).