9-5, takuu
9-5, takuu
Tietääkö kukaan, minkälaisen takuun Saab antaa ysivitosen moottorille, voimansiirrolle jms. ja kuinka pitkiä mahdolliset takuuajat ovat ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 9-5, takuu
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: 9-5, takuu
Jotkut puhuvat kahdeksasta vuodesta ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 9-5, takuu
Tarkoittaa pidennettyä moottorin "takuuta". KTS aiemmin laittamani linkki:lepo123 kirjoitti:Jotkut puhuvat kahdeksasta vuodesta ?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: 9-5, takuu
Tuo 8 v. moottoritakuu liittyy nimenomaan B2x5- moottorien huohotusvikaan mistä on juttua tuossa Saabisti -77:n mainitsemassa threadissa. Ongelma on siis korjattu vm. 2004 ja uudemmissa Saabeissa.
Eli jos kone paukahtaa ja sen todetaan johtuvan koneen tukkineesta öljylietteestä, pitäisi takuun korvata korjauskustannukset jos autoa on käytetty merkkihuolloissa huolto-ohjelman mukaisesti.
Kyseisten moottorien taipumusta lietteen muodostamiselle ei kannata kuitenkaan pelätä turhaan jos auto käy nätisti ja on huollettu hyvin. Esim. itselläni ei -02 autossa ole mitään lietteeseen viittaavaa, samoin tuntuu olevan monella muulla tällä foorumilla, jotka ovat kurkanneet venttilikopan alle. Lähinnä tarkoitan tällä sitä etteivät kaikki vähän enemmän ajetut B2x5- moottorit ole täynnä lietettä vaan kyseessä on lähinnä poikkeus.
Öljynvaihdot laatuöljyin kannattaa kuitenkin tehdä 10 tkm välein. Ylimääräinen öljynvaihto on kuitenkin aika pieni kustannus jos miettii mitä auton pitäminen ja käyttö kaikkine kuluineen pitää sisällään.
Eli jos kone paukahtaa ja sen todetaan johtuvan koneen tukkineesta öljylietteestä, pitäisi takuun korvata korjauskustannukset jos autoa on käytetty merkkihuolloissa huolto-ohjelman mukaisesti.
Kyseisten moottorien taipumusta lietteen muodostamiselle ei kannata kuitenkaan pelätä turhaan jos auto käy nätisti ja on huollettu hyvin. Esim. itselläni ei -02 autossa ole mitään lietteeseen viittaavaa, samoin tuntuu olevan monella muulla tällä foorumilla, jotka ovat kurkanneet venttilikopan alle. Lähinnä tarkoitan tällä sitä etteivät kaikki vähän enemmän ajetut B2x5- moottorit ole täynnä lietettä vaan kyseessä on lähinnä poikkeus.
Öljynvaihdot laatuöljyin kannattaa kuitenkin tehdä 10 tkm välein. Ylimääräinen öljynvaihto on kuitenkin aika pieni kustannus jos miettii mitä auton pitäminen ja käyttö kaikkine kuluineen pitää sisällään.