Jees, juuri tallista (hyvin väsyneenä) tulleena ja aivan samoista oireista kärsineenä, ihmettelen vain, että miten tällainen voi olla mahdollista? Vaikka hyvin monen merkkistä ja mallista autoa on tullut käytyä läpi ja korjattua, niin tässä mallissa tuntuu olevan suunnitteluvirheitä enemmän hallituksen metsäverotuksessa. Tässä vähän saldoa, lykkäs kanssa öljyvaloa kehiin, samassa savua tuli enemmän kuin sodassa, koneeseen käyntihäiriö, tehot hukkui ja kaikki kävi hyvin nopeasti.
Diaknoosin tulos: turbo aivan paskana, ihme ettei akseli poikki, imupuolen siiven palasia tiivisteiden läpi tulleen öljyn mukana paljon=öljyssä helvetisti metallia...
-nokka-akseleissa selviä lämpö/naarmuvaurioita
-venttiilinostimissa selvää naarmujälkeä(metallin ja ö-paineen aiheuttamaa)
-kannentiiviste alkoi vuotaa 1-2 sylinteriin
-jakopäänketjun kiristimen laahaimen pää sulanut haurastunut pois
-1-syl pakoventtiili palanut
-venttiilinnostimissa jälkiä (voiteluvikaa)
-Tasapainoakselit/laakerit?
-yms, ei jaksa edes kaikkia luetella...
Jos aikanaan on moottorivakuutus näille ruotsissa myönnetty, en yhtään ihmettele miksi on otettu pois... Kaikki ketkä vähän tietää moottoreista ja niiden tekniikasta, varmasti tietää mistä puhun
Sillä tässä nyt kommentoin, että kertokaa nyt vähän, että mistähän saisi edes uusia osia ym tähän malliin, kun ei tahdo mistään löytyä... Tiivistesarjaa ym löytyy kyllä, kannenpulttisarjaa löytyy 9-3 mallista, mutta kuinkas turboa, onko bilteman laitteista kokemusta? Alkup. taitaa olla hieman tyyriimpi?
Kiitos jo vastauksista etukäteen ja foorumia lukeneena tiedän, että ette tykkää tästä =) Mutta hei, itse ajelen ranskalaisilla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)