Öjyvuodot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Öjyvuodot

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moi!

Tossa fundeerasin, että seuraavan öljynvaihdon yhteydessä voisin uusia tiivisteitä koneeseen. Vuotopaikkoja on löytynytkin: ainakin venttiilikopan tiiviste. Onko raadilla vihjeitä, mistä kone voisi vuotaa tuolta jakopään puolipäästä? Öljynsuodattimen seutu on melkoisessa röpössä. Öljypumpun tiivisteet mie uusin jo aiemmin, joten se ei ainakaan ole enää ongelma. Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tmo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Elo 18, 2007 20:28
Paikkakunta: ESPOO

Re: Öjyvuodot

Viesti Kirjoittaja tmo »

Mertmi kirjoitti:Moi!
Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
Öljypohjan tiiviste puristetaan tuubista.

Ihan uteliaisuuttaan kannattaa vilkaista miltä se kuuluisa sihti alaosastolla näyttää- nyt on olet keksinyt sopivan tekosyyn. Öljypohjan tiputtaminen ei ole mikään iso homma, joskin takaisinsovittaminen vaatii kärsivällisyyttä. Mutterit riittävän kireälle, etteivät ajossa tärise irti (tai lukitetta väliin).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öjyvuodot

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tmo kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Moi!
Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
Öljypohjan tiiviste puristetaan tuubista.

Ihan uteliaisuuttaan kannattaa vilkaista miltä se kuuluisa sihti alaosastolla näyttää- nyt on olet keksinyt sopivan tekosyyn. Öljypohjan tiputtaminen ei ole mikään iso homma, joskin takaisinsovittaminen vaatii kärsivällisyyttä. Mutterit riittävän kireälle, etteivät ajossa tärise irti (tai lukitetta väliin).
Joo, siis tuo vuota niin paljon, että ihan ilettää. Venakopan tiivisteiden vaihdon jälkeen toki voisi pestä koneen ja sitten pääsisi ehkä paremmin vuotopaikan jäljille. Konehan on oikein perinteisen saabin koneen näköinen. Yltäpäältä öljyn ja pölyn peittämässä mössössä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Öjyvuodot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eihän se OG900:n konekaan yltäpäältä öljyssä ole, jos kaikki tiivisteet on kunnossa (aika harvassa tosin ovat).

Omat kokemukset 9-5:sta on, että tämän uusimman version konepellin etureunan tiiviste on selvästi parempi kuin vanhassa, jossa konehuone oli aina kurassa ja pölyssä. M2007 konehuone näyttää tältä 4 tunnin sohjossa/märällä ajamisen jälkeen: http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1835.jpg

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öjyvuodot

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

9-5T kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Konehan on oikein perinteisen saabin koneen näköinen. Yltäpäältä öljyn ja pölyn peittämässä mössössä...
Näin oli joskus mutta ei enää 9-5 aikana jos vehkeet on kunnossa.
No, Pitänee ottaa digikameralla valokuvia 9-5:n pannusta, kun et kirjoitustani usko. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin