Moi!
Tossa fundeerasin, että seuraavan öljynvaihdon yhteydessä voisin uusia tiivisteitä koneeseen. Vuotopaikkoja on löytynytkin: ainakin venttiilikopan tiiviste. Onko raadilla vihjeitä, mistä kone voisi vuotaa tuolta jakopään puolipäästä? Öljynsuodattimen seutu on melkoisessa röpössä. Öljypumpun tiivisteet mie uusin jo aiemmin, joten se ei ainakaan ole enää ongelma. Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
Öjyvuodot
Öjyvuodot
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öjyvuodot
Öljypohjan tiiviste puristetaan tuubista.Mertmi kirjoitti:Moi!
Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
Ihan uteliaisuuttaan kannattaa vilkaista miltä se kuuluisa sihti alaosastolla näyttää- nyt on olet keksinyt sopivan tekosyyn. Öljypohjan tiputtaminen ei ole mikään iso homma, joskin takaisinsovittaminen vaatii kärsivällisyyttä. Mutterit riittävän kireälle, etteivät ajossa tärise irti (tai lukitetta väliin).
Re: Öjyvuodot
Joo, siis tuo vuota niin paljon, että ihan ilettää. Venakopan tiivisteiden vaihdon jälkeen toki voisi pestä koneen ja sitten pääsisi ehkä paremmin vuotopaikan jäljille. Konehan on oikein perinteisen saabin koneen näköinen. Yltäpäältä öljyn ja pölyn peittämässä mössössä...tmo kirjoitti:Öljypohjan tiiviste puristetaan tuubista.Mertmi kirjoitti:Moi!
Olisiko öljypohjan tiivisteen uusiminen järkihomma? Se kai kannattaa ostaa saabin varaosatiskiltä, niinkuin nuo venakopan tiivisteetkin?
Ihan uteliaisuuttaan kannattaa vilkaista miltä se kuuluisa sihti alaosastolla näyttää- nyt on olet keksinyt sopivan tekosyyn. Öljypohjan tiputtaminen ei ole mikään iso homma, joskin takaisinsovittaminen vaatii kärsivällisyyttä. Mutterit riittävän kireälle, etteivät ajossa tärise irti (tai lukitetta väliin).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öjyvuodot
Eihän se OG900:n konekaan yltäpäältä öljyssä ole, jos kaikki tiivisteet on kunnossa (aika harvassa tosin ovat).
Omat kokemukset 9-5:sta on, että tämän uusimman version konepellin etureunan tiiviste on selvästi parempi kuin vanhassa, jossa konehuone oli aina kurassa ja pölyssä. M2007 konehuone näyttää tältä 4 tunnin sohjossa/märällä ajamisen jälkeen: http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1835.jpg
Eski
Omat kokemukset 9-5:sta on, että tämän uusimman version konepellin etureunan tiiviste on selvästi parempi kuin vanhassa, jossa konehuone oli aina kurassa ja pölyssä. M2007 konehuone näyttää tältä 4 tunnin sohjossa/märällä ajamisen jälkeen: http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1835.jpg
Eski
Re: Öjyvuodot
No, Pitänee ottaa digikameralla valokuvia 9-5:n pannusta, kun et kirjoitustani usko.9-5T kirjoitti:Näin oli joskus mutta ei enää 9-5 aikana jos vehkeet on kunnossa.Mertmi kirjoitti:Konehan on oikein perinteisen saabin koneen näköinen. Yltäpäältä öljyn ja pölyn peittämässä mössössä...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01