9-5 jakopään huolto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: 9-5 jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Kiitos arvokkaista vinkeistä. Ei ole kuin tunkki + puupala ja sitten täytyy rakentaa jonkinlainen parru systeemi auton päälle ja siihen sitten joku vinssi ketjuilla systeemi. Koitin netistä etsiä tuota mokomaa vauhtipyörän lukitus palaa , mutta en löytänyt kuin kuvan :D. Eli taidan myös käyttää peltisepäntaitoja sen lukitsemiseen..

Eilen hain just tuon Motonetin original korjaussarjan 409e. Vesipumpun voisi kyllä myös samalla uusia?

Kun olen päässyt niinkin pitkälle että ajotuksia pitää alkaa säätelemään, niin täytyy tulla sitten kyselemään lisää täältä.👍
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Mulpery kirjoitti:
La Loka 09, 2021 14:15

Vesipumpun voisi kyllä myös samalla uusia?

Kun olen päässyt niinkin pitkälle että ajotuksia pitää alkaa säätelemään, niin täytyy tulla sitten kyselemään lisää täältä.👍
Sen vesipumpun vaihto vaatii aikalailla samaa purkamista - joten itse ainakin minä suosittelisin sen vaihtoa samalla - jos ei ole tietoa milloin vaihdettu (että olis uusi).

Ajoituksia ei tarvitse säätää - siellä on kampurassa merkki - sekä nokka-akseleissa merkit. Kun ne on kohdalaan niin homma on bueno. Pitää vaan muistaa että se vanha ketju on venähtänyt ja jos käännät merkit vaikka kampuralta kohdalleen, ei välttämättä nokkien akseleiden merkit ole kohdallaan - eli ei kannata ihmetellä jos vanha <> uusi.

Sit kun kone on irti, niin kannattaisi varmaa tsekata laturi - se kun on femmassa pirullinen purkaa pois - sen vois kunnostaa myös samalla, vaihtaa uuteen tai kuten itse tein; vaihdoin vain hiilet + sillan, koska lamellit ei ollut juurikaan kuluneet.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Vastaa Viestiin