9-5 jakopään huolto
9-5 jakopään huolto
paljonkohan maksaa korjaamolla?oliko jakopään huoltoväli 200000km!
Re: 9-5 jakopään huolto
Ei sille jakopäälle ole tietääkseni määritelty huoltoväliä, riippuu pitkälti autosta ja huohotusongelmista miten usein pitää tehdä uusiksi. Lähinnä sitten kuin kiristin on tullut ulos riittävästi tai kone pitää selkeää "ketjun rahinaa". Kuulet kyllä kun ketjujakopää on loppu.
Oma jakopää oli hyvässä kunnossa vajaa 180tkm ajettuna ja olisi varmaan kestänyt vielä ajoa paljonkin mutta päätin kasata uusin osin samalla vaivalla kun kansi oli kerran pois paikaltaan.
Oma jakopää oli hyvässä kunnossa vajaa 180tkm ajettuna ja olisi varmaan kestänyt vielä ajoa paljonkin mutta päätin kasata uusin osin samalla vaivalla kun kansi oli kerran pois paikaltaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 9-5 jakopään huolto
Kone on 2.0t 110kw aj.204000km
Re: 9-5 jakopään huolto
Hesarin vikasarjassa on määritelty remppaväli ketjulle
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: 9-5 jakopään huolto
Entä mikä on hesarin suosittelema vaihtoväli 9-5:n ketjujakopäälle?Arcer kirjoitti:Hesarin vikasarjassa on määritelty remppaväli ketjulle
Re: 9-5 jakopään huolto
200 tkmTri-Lo kirjoitti:Entä mikä on hesarin suosittelema vaihtoväli 9-5:n ketjujakopäälle?Arcer kirjoitti:Hesarin vikasarjassa on määritelty remppaväli ketjulle
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-5 jakopään huolto
Omassa entisessä automaatti-Aerossa tehtiin eka jakopääremontti vähän alle 100K ajettuna ja 185K ajettuna alkoi olla taas remonttikunnossa... Tiedän aika monta muutakin 2.3-litraista automaattia, joissa jakopään huoltoväli on ollut 100K.
Jos 8v jatkettu huolenpito-ohjelma on vielä voimassa, kannattaa tarkistaa jakoketjun kiristimen tilanne ennen kuin takuuaika loppuu, koska jakopää kuuluu "moottoritakuun" piiriin...
Eski
Jos 8v jatkettu huolenpito-ohjelma on vielä voimassa, kannattaa tarkistaa jakoketjun kiristimen tilanne ennen kuin takuuaika loppuu, koska jakopää kuuluu "moottoritakuun" piiriin...
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 533
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: 9-5 jakopään huolto
Olen tässä mahdollisesti hankkimassa 10 vuotta vanhaa 9-5:sta (2,3t A, noin 200tkm) ja kysynkin jo varuiksi, että mikäli autoon ei ole tehty "jakopääremppaa" eikä huohotinpäivitystä, niin mitähän nuo mahtavat kustantaa, kumpikin ?
TERO
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: 9-5 jakopään huolto
Jakopään osat noin 200e ja työveloitus vaihtelee paikasta ja tekotavasta riippuen (jakopäärempan voi gynekologi tehdä kone paikallaan, mutta useimmat tekijät tekevät homman kone irroitettuna). Huohotinpäivitys (55561200) 30-50 euroa paikasta riippuen plus tarvittaessa muut huohotinletkut, noin satanen korkeintaan. Asennus on korkeintaan puolen tunnin homma, mutta siitäkin on joissakin huolloissa kehdattu veloittaa useamman tunnin työ...
Eski
Eski
Re: 9-5 jakopään huolto
kuinka kauan tuommosessa täydellisessä jakopääremontissa mahtais mennä aikaa?
ajattelin omaani varmaan vuoden vaihteessa sen tehdä kun osat ei ole niin hirveen kalliit, vissiin jotain 200€ paikkeilla?
ja olisko jollain jotain linkkiä mis olis purku ja kasaus ohjeet, mielellään kuvien kera
ajattelin omaani varmaan vuoden vaihteessa sen tehdä kun osat ei ole niin hirveen kalliit, vissiin jotain 200€ paikkeilla?
ja olisko jollain jotain linkkiä mis olis purku ja kasaus ohjeet, mielellään kuvien kera
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: 9-5 jakopään huolto
Osat ei todellakaan paljoa maksa, mutta korjaamot taitanevat veloittaa jakopään remontista 1000-2000 euroa, joten ihan pikku huoltotoimenpiteesta ei ole kysymys.
Re: 9-5 jakopään huolto
aattelin kyllä ihan ite tehdä, kun tarvittavat vehkeet ja talli löytyy missä tehdä.
lähinnä sitä ajattelin etta kuinka paljon sitä oikean puolista kulmaa joutuu purkamaan. konetta ei vissiin tarvii kokonaan ottaa pois?
kuvalliset ohjeet olis kivat
lähinnä sitä ajattelin etta kuinka paljon sitä oikean puolista kulmaa joutuu purkamaan. konetta ei vissiin tarvii kokonaan ottaa pois?
kuvalliset ohjeet olis kivat
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: 9-5 jakopään huolto
Oleellista kaieti on millaisessa ajossa nuo 200 tkm on ajettu..Onko se matka-ajoa vai onko se tälläistä pätkä ajoa..Omassa 2.0T manuaalissa mittarissa 235 tkm eikä tähän ole vielä koskaan jakopäätä rukattu ja eikä se vaikuta edelleenkään oireilevan.
9-3Aero-01
Re: 9-5 jakopään huolto
pitkää matkaa, minimissää 15km melkee joka matka(korvessa kun asun )
235tkm mullaki mittarissa nyt.
235tkm mullaki mittarissa nyt.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: 9-5 jakopään huolto
Jatketaanpa tähän vanhaan ketjuun ihimettelyllä. Oletan (9-5 2.0t -99 wagon 190tkm), että jakopää on rempan tarpeessa, kun sellainen rallatus/metallinen ääni kuuluu tyhjäkäynnillä.Eski kirjoitti:Jakopään osat noin 200e ja työveloitus vaihtelee paikasta ja tekotavasta riippuen (jakopäärempan voi gynekologi tehdä kone paikallaan, mutta useimmat tekijät tekevät homman kone irroitettuna).
Eski
Noh, Turun Länsiautosta kertoivat, että korjaussarjaa ei ole, erikseen osat maksavat n 900e Ruotista tilaamalla. Alkoi naurattaa ja vituttaa samaan aikaan, vielä kun olisi kysynyt vaihtotyön hinnan niin olisi alkanut itkettää. Magneetilla taas sentään on korjaussarja hyllyssä, 470e.
Kysymys siis kuuluu, onko tuo 200e tarvikeosahinta, ja jos on niin sellaisen (ilmeisesti sitten scantech) uskaltaa asentaa? Jos taas tuo 200e oli 2008 merkkiosahinta Suomessa, niin jopas on inflaatiota. Ilmeisesti partsforsaabilta sitten saa sopuisasti:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2671
Eli tuollainenko on perseaukisen valinta, vai onko kivijalkakauppavaihtoehtoja?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75