alfa30 kirjoitti:Autoni on 9-5 2,3t -98. Turbo meni 160000km 1300EUR, nyt ajettu 171000 ja kaasuläppä reistailee sen korj. maksaa 1000EUR.
Ensimmäisissä 9-5:ssa ilmeisesti huohotus systeemi rikkoo turbon ja varsinkin GTV17 mallin. Turbon hajoaminen vie öljyä imuputkistoihin ja ennen tiettyä vuosimallia kaasuläppäkotelon elektroniiknan suojaus oli heikompi, joka aiheuttaa kaasuläppä elektroniikan rikkoutumisen. Velipoika vaihtoi Aeron turbon omaansa 9-5:seen hintaan 600€ (vaihto itse tehtynä).
Saabisti lehdessä oli muistaaksen yksilöity joitakin vikoja.
-Ennen -99 vuotta vaihdelaatikoissa oli jotakin ongelmia, jotka on ainakin osassa korjattu takuu aikana. Vaihteiden kytkeytymisessä ilmeisesti ongelmia.
-Sid- näyttöjen pikselit katoavat
-tasapainoakseleista kulkee huhuja ja kaikennäköistä keskustelua. ilmeisesti ajotyylillä ja vaihteistotyypillä jotakin yhteistä nimittäjää ongelmiin. Kaksilitraisissa ilmeisesti vähemmän ongelmia.
-DI-kasetit tosiaan ovat heikko kohta.
-Eiköhän nivelien kohdalla päde sama kuin kaikissa Saabeissa, että jos pidät iskarit kunnossa, niin ei tarvitse pahemmin niveliäkään vaihtaa.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)