No, mikä tuo nyt oli?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

No, mikä tuo nyt oli?

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Kävin laittamassa femman talliin. Oli liian lähellä tallin ovea, joten piti vähän peruuttaa. Sen verran on kaltevuutta, jotta ei tarvitse panna käyntiin peruuttaakseen, siirtää vain vaihteen pois P-asennosta - siinähän pitää olla avain virtalukossa ja käännettynä ainakin off-asentoon ja painaa jarrua. Annoin liukua taaksepäin ja keppi takaisin P-asentoon. Kun poistuin autosta kuului kummallista suhinaa pellin alta, avasin ja kas kummaa, molemmat propellit pyörivät täyttä häkää!!! Virta-avain oli off-asennossa! Lämpötila 6 ast.

Miksi propellit pyörivät?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: No, mikä tuo nyt oli?

Viesti Kirjoittaja LR »

Hiukan jälkipuhallusta, ilmeisesti moottori kävi lämpöisenä? Ainakin tonnarit voi ruveta puhaltamaan vielä pitkähkönkin ajan jälkeen vaikka itse istuisi kaljalla avaimet taskussa. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: No, mikä tuo nyt oli?

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Auto oli seissyt tuossa paikassa puoli päivää.
Ulkolämpötila oli tuon 6 astetta, joten tuskin autossakaan missään kohdin oli paljonkaan lämpimämpää. Virta-avain ei käynyt off-asentoa oikeammalla.
En tiedä kuinka kauan propellit olisivat pyörineet, kun en sen kummemmin odotellut.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Vastaa Viestiin