Suuntavakavuus
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Suuntavakavuus
Ajoin työkaverin Volvo 80:llä ja jotenkin se meni suorempaan kuin oma ysivitoseni. Johtuukohan tuo etenkin kiihdytettäesä havaittava "veteleminen" autossa alla olevista, kylläkin melkin uudenveroisista, kitkarenkaista.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Suuntavakavuus
Onko ajettu minkä verran ja onko taka-akseliston puslia vaihdettu? Katsastusmies ei välttämättä löydä kaikki vikoja varsinkaan takapään puslista.
Ainakin velipojan 9-5 oli uraherkkä ja muuten epä Saabbimainen ajaa, kun takapään puslissa oli väljyyttä.
Ainakin velipojan 9-5 oli uraherkkä ja muuten epä Saabbimainen ajaa, kun takapään puslissa oli väljyyttä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Suuntavakavuus
Kiitos kommenteista, vastauksina
* nastoilla, umh..
ajaminen oli rauhallisempaa, tosi hyvä kysymys
* ajettu on 117.000, puslia ei ole vaihdettu
* nastoilla, umh..

* ajettu on 117.000, puslia ei ole vaihdettu
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Suuntavakavuus
Joo, kuluneet puslat aiheuttivat minulla ainakin levottomuutta esim. tuulessa ja uraherkkyyttä. Ovat kuulemma usein jo 60 tkm kohdalla vaihtokunnossa. Polyuretaanipuslat pitäisi kestää pidempään (saa esim. PCS).
Kannattaa sitten muuten vaihdattaa sieltä ne kaikki puslat kun ottavat auki, itse "säästin" tässä kohtaa ja vaihdatin vain ne ulommat. Ajo kyllä parani huomattavasti muttei ihan entiselleen, täytynee myöhemmin vaihdattaa loputkin.
Kannattaa sitten muuten vaihdattaa sieltä ne kaikki puslat kun ottavat auki, itse "säästin" tässä kohtaa ja vaihdatin vain ne ulommat. Ajo kyllä parani huomattavasti muttei ihan entiselleen, täytynee myöhemmin vaihdattaa loputkin.
Re: Suuntavakavuus
Minulla oli 105 tkm ajettu kun puslat vaihdettiin, oireina olivat sivutuuliherkkyys ja epävakaus ja vetely kiihdytyksissä. Korjautuivat täysin. Minullakin nuo polyuretaanipuslat nyt.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Suuntavakavuus
Torek-Autossa kehuivat että uretaanipuslat koventaisivat mm. rengasmelua.. oletko itse tuollaista havainnut?Petter kirjoitti:Minulla oli 105 tkm ajettu kun puslat vaihdettiin, oireina olivat sivutuuliherkkyys ja epävakaus ja vetely kiihdytyksissä. Korjautuivat täysin. Minullakin nuo polyuretaanipuslat nyt.
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Suuntavakavuus
Lue TM:n (5/08) kesärengastesti, jossa oli vertailun vuoksi pari kitkarengasta.Peter Finn kirjoitti:Johtuukohan tuo etenkin kiihdytettäesä havaittava "veteleminen" autossa alla olevista, kylläkin melkin uudenveroisista, kitkarenkaista.
Siinä todetaan, ettei kitkarenkaasta ole kesärenkaaksi, juuri huonon ajettavuutensa vuoksi!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Suuntavakavuus
Pitää varmaan paikkaansa, ei kuitenkaan minua ole häirinnyt juurikaan.saabster kirjoitti:Torek-Autossa kehuivat että uretaanipuslat koventaisivat mm. rengasmelua.. oletko itse tuollaista havainnut?Petter kirjoitti:Minulla oli 105 tkm ajettu kun puslat vaihdettiin, oireina olivat sivutuuliherkkyys ja epävakaus ja vetely kiihdytyksissä. Korjautuivat täysin. Minullakin nuo polyuretaanipuslat nyt.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253