Madallus-sarja ja iskarit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Hym...mistäköhän tietäis mikä madallus-sarja tohon 9-5 on asennettu saati iskari? Madallus on tehty saabin liikkeellä. Taka iskarit alkais kuulemma olla vaihtokunnossa, mikä olis hyvä ja halpa merkki joka myös kestäis?
Saab 9-5 2,3L turbo 1997/1998
Saab 9-5 2,0L linear wagon 2000
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Määrittele "halpa". Helpottaa huomattavasti ohjeistusta, kun tiedetään, missä hintaluokassa pyöritään. 8)
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

No ihan huonoja ei viiti asentaa, mut sellaiset mikä olis suht edulliset ja kestävät..onko sellaisii edes?
Saab 9-5 2,3L turbo 1997/1998
Saab 9-5 2,0L linear wagon 2000
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Hym...no kestävät niiden pitäisi olla. Mulla ei oo hajuakaan missä hintaluokassa noi saabin iskarit menee. EX-sitikkaan tuli vaihettuu jouset ja iskarit..siihen ne kustansi jos oikein muistan jouset 50€ pari ja iskarit 75€ kpl...
Saab 9-5 2,3L turbo 1997/1998
Saab 9-5 2,0L linear wagon 2000
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja arto »

650e oli nyt Koni Sport Kit 02- malleihin Partsforsaabs.com sivuilta postikuluineen kotiovelle suomenmaalle.
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Hommasin varaosavarastosta GTS:n satsin kuukausi sitten, 650 € toimituskuluineen. Muodostuu KYBin muokatuista iskareista ja H&R:n vietereistä. Madallusta tuli 30 mm ja mukavuus itse asiassa parani vaikka jäykkyyttä tuli roimasti lisää (ennen tuli merisairaaksi).

Mukana tuli sertifikaatti ja muutoskatsastuksessa ei mitään huomautettavaa. Voin suositella.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
wizard11
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2005 17:15
Paikkakunta: Tku

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja wizard11 »

ozyboy kirjoitti:Hym...mistäköhän tietäis mikä madallus-sarja tohon 9-5 on asennettu saati iskari? Madallus on tehty saabin liikkeellä. Taka iskarit alkais kuulemma olla vaihtokunnossa, mikä olis hyvä ja halpa merkki joka myös kestäis?
Tuolta: http://www.raidopower.se/
Kunnon coolerista ilo irtoaa... ZPF-*** Aero
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Palstalla on useasti mainittu pari H&R ja Koni. Mutta onko jollakin kokemusta seuraavasta yhdistelmästä? Toimiiko yhteen? Olisi ainakin TUV-hyväksyntä.
Myynnissä PFS:llä.
- 9-5 Saloon 98' on Eibach Pro-Kit Springs (set of four) 30mm EU €219.29
- 9-5 02'-05' Koni yellow sports Dampers - SET OF FOUR EU €501.51

Ja onko tässä halvemmassa vaihtoehdossa jouset paljon huonommat, ilmeisesti Apexit.
- 9-5 02' on Koni Equipped Sports Suspension Kit EU €595.54

Jotain täytyy alustalle tehdä, alkup. iskareilla ja jousilla ajettu nyt 162 tkm.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus-sarja ja iskarit

Viesti Kirjoittaja Petter »

Itsellä on reilun vuoden ollut H&R + Bilstein sprint ja se ainakin on minusta hyvä, tukeva, muttei kuitenkaan liian kova. Tuota yhdistelmää PCS suositteli.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Vastaa Viestiin