iivejo kirjoitti:Joo, kuulostaa loogiselta tapahtumaketjulta Speedpartsin palikoilla. Myyjä epäili, että Aeron koneessa olisi erilainen akseli mitä pitkin voima välitetään vaihteistoon. Kieltämättä tonnarin männät kuulostavat houkuttelevilta vaihtoehdoilta. Vaihtokoneessa vaan on se hyvä puoli, että se on paljon vähemmän ajettu. Näin muilla kilkkeillä voi olla enemmän kilometrejä edessä kuin vanhoilla vehkeillä.
Kampiakseli ja kiertokanget ovat erilaiset 2.0 ja 2.3 koneissa. Tonnarin 2.3 ruiskukoneesta loytyy väliltä 90-93 samat kiertokanget kuin tonnarin 2.3 turboista 90-98. Molemmat sopivat 9-5 koneeseen. Pitää vielä varmistaa mitä eroa on 2.3i -94 kiertokangissa, koska EPC:ssä ovat eri numerolla kuin turbon.
PCS:ltä saa pitkälohko tonnarin mäntiä n.200€ hintaan renkaineen ja sopivat myös 9-5:n, kunhan otattaa männän alahelmoista pikkuisen pois, koska ottaa kampiakselin tunnistin kehään kiinni. Näillä männillä puristukset putoavat hieman ja koneen huohotus vähenee olemattomaksi. Tämän jälkeen kone kestää nakutustakin ja hieman enemmän kiusaamista.
Pitää vielä vertailla, mutta käsittääkseni B234 94-> ja B235 kampiakselit ovat samoilla mitoilla, joten sopivat ristiin.