0:sta 100:aan
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
0:sta 100:aan
Kiihtyvyydeksi nollasta sataan on ilmoitettu muistaakseni 8.3 sekuntia. Onkohan tämä mitattu S-asennossa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: 0:sta 100:aan
Käsittääkseni asento (s- tai ilman) ei vaikuta suorastaan siihen, paljonko irtoaa kaikkiaan. Ainoastaan siihen, kuinka herkästi kaasupoljin ja vaihteisto reagoi polkimen painamiseen.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Re: 0:sta 100:aan
Juu, ei sport-napilla ole mitään vaikutusta kun pedaali lyödään pohjaan
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 0:sta 100:aan
Uskaltaisin olla eri mieltä. Jos tarkoitus on päästä mahdollisimman nopeasti tavoitenopeuteen esim. 0 - 100, niin kyllä Sport nappula siihen ainakin kellon mukaan vaikuttaa. Perustelunan voidaan todeta esim se miten automaatti vaihtaa. Normi asennossa vaihtaminen tapahtuu "liian aikaisin". Myös auton softalla ja muilla komponenteilla on vaikutusta siihen mitä sport napian painallus saa aikaan.
Btw 0 - 100 kiityvyydellä sport nappi pohjassa saa herkästi renkaat sudittua piloille.
http://www.youtube.com/watch?v=N-RJQSn6 ... re=related
Btw 0 - 100 kiityvyydellä sport nappi pohjassa saa herkästi renkaat sudittua piloille.
http://www.youtube.com/watch?v=N-RJQSn6 ... re=related
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 0:sta 100:aan
Minulla ainakin vaihtaa kummassakin asennossa isommalle samassa kohtaa juuri ennen punarajaa.
Jos lähtökiihdytystä meinaat petrata, on ainakin suuren viiveen aiheuttaja T7. Oma ainakin miettii toista sekuntia kun kaasun on painanut pohjaan (pitkältä se ainakin tuntuu ). Eli jos haluaa lähteä nopsasti paikaltaan, vasen jalka jarrulle ja vain sen verran kaasua, että kierroslukumittari juuri värähtää eli trionic mitä ilmeisimmin poistuu tyhjäkäyntimoodista. Tällöin miettimistä ei esiinny kun lyö tallan pohjaan ja ottaa toisen jalan pois jarrulta. Näin lähtö tapahtuu välittömästi.
Olen ennenkin miettinyt, mahtaako saabin reilusti yläkanttiin ilmoittamat automaattien 0-100 ajat johtua juuri tästä miettimisajasta.
Jos lähtökiihdytystä meinaat petrata, on ainakin suuren viiveen aiheuttaja T7. Oma ainakin miettii toista sekuntia kun kaasun on painanut pohjaan (pitkältä se ainakin tuntuu ). Eli jos haluaa lähteä nopsasti paikaltaan, vasen jalka jarrulle ja vain sen verran kaasua, että kierroslukumittari juuri värähtää eli trionic mitä ilmeisimmin poistuu tyhjäkäyntimoodista. Tällöin miettimistä ei esiinny kun lyö tallan pohjaan ja ottaa toisen jalan pois jarrulta. Näin lähtö tapahtuu välittömästi.
Olen ennenkin miettinyt, mahtaako saabin reilusti yläkanttiin ilmoittamat automaattien 0-100 ajat johtua juuri tästä miettimisajasta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 0:sta 100:aan
Ei mulla kyllä T7 mitään miettinyt 9-3:ssa.. Ettei ole esim. kaasuläppäkotelovikaa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 0:sta 100:aan
Ainakaan limp-homeen ei ole koskaan itseään napsauttanut. En ole tajunnut edes epäillä kun kerran mitään varsinaista vikaa ei ole.jcarlson kirjoitti:Ei mulla kyllä T7 mitään miettinyt 9-3:ssa.. Ettei ole esim. kaasuläppäkotelovikaa?
Voihan se miettiminen olla tuon uudemman 5-vaihteisen tomaattilootankin ominaisuus, ainakin 9-3SC:n 6-vaihteisessa on samanlainen viive, jota esim jeepissä ei ole.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Pe Heinä 04, 2008 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 0:sta 100:aan
Joo tomaateista ei ole kokemusta mutta kyllä manuaali ainakin lähtee heti ilman mitään miettimisiä. Ikävä on tullut oikeastaan tuota sähköläppää tämän T5 mallisen kanssa, on se loistava kapistus normaaliajossa.
Ei välttämättä mene limp homeen vaikka olisi jo pientä häikkää läppäkotelossa. Tyypillisesti tuntuu kuluvan potikasta/potikoista liukupinta juuri hieman tyhjäkäynnin yläpuolella, jolloin limppiinkin napsahtaa sitten usein sellaisissa olosuhteissa. Saattaa hyvinkin aiheuttaa hieman omituista kaasuun vastaamista ja vaikka mitä muuta.. Muistaakseni tuota ongelmaa "korjattiin" myöskin jossain vaiheessa lisäämällä toleranssia potikoiden ehjyystestiin, jolloin ei välttämättä yhtä herkästi limppaa vaikka alkaisi olla jo ehtoopuolella sen osalta.
Yksi mikä tuli myöskin mieleen on virisofta, nehän ei tunnetusti kovin täydellisiä yleensä ole, hieman erikoisen näköisiä poljinkarttoja on myöskin tullut joistakin softista tuijoteltua..
Ei välttämättä mene limp homeen vaikka olisi jo pientä häikkää läppäkotelossa. Tyypillisesti tuntuu kuluvan potikasta/potikoista liukupinta juuri hieman tyhjäkäynnin yläpuolella, jolloin limppiinkin napsahtaa sitten usein sellaisissa olosuhteissa. Saattaa hyvinkin aiheuttaa hieman omituista kaasuun vastaamista ja vaikka mitä muuta.. Muistaakseni tuota ongelmaa "korjattiin" myöskin jossain vaiheessa lisäämällä toleranssia potikoiden ehjyystestiin, jolloin ei välttämättä yhtä herkästi limppaa vaikka alkaisi olla jo ehtoopuolella sen osalta.
Yksi mikä tuli myöskin mieleen on virisofta, nehän ei tunnetusti kovin täydellisiä yleensä ole, hieman erikoisen näköisiä poljinkarttoja on myöskin tullut joistakin softista tuijoteltua..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 0:sta 100:aan
jcarlson kirjoitti:Joo tomaateista ei ole kokemusta mutta kyllä manuaali ainakin lähtee heti ilman mitään miettimisiä. Ikävä on tullut oikeastaan tuota sähköläppää tämän T5 mallisen kanssa, on se loistava kapistus normaaliajossa.
Ei välttämättä mene limp homeen vaikka olisi jo pientä häikkää läppäkotelossa. Tyypillisesti tuntuu kuluvan potikasta/potikoista liukupinta juuri hieman tyhjäkäynnin yläpuolella, jolloin limppiinkin napsahtaa sitten usein sellaisissa olosuhteissa. Saattaa hyvinkin aiheuttaa hieman omituista kaasuun vastaamista ja vaikka mitä muuta.. Muistaakseni tuota ongelmaa "korjattiin" myöskin jossain vaiheessa lisäämällä toleranssia potikoiden ehjyystestiin, jolloin ei välttämättä yhtä herkästi limppaa vaikka alkaisi olla jo ehtoopuolella sen osalta.
Yksi mikä tuli myöskin mieleen on virisofta, nehän ei tunnetusti kovin täydellisiä yleensä ole, hieman erikoisen näköisiä poljinkarttoja on myöskin tullut joistakin softista tuijoteltua..
Kyllä tuo mietti jo ennen kuin siihen mitään viriä tuli että ei tällä kertaa taida olla siitä kiinni.
No, saa nyt katsoa, kun kaasunkäyttöön on tottunut niin että ensin näyttää hiukan ja sitten vasta antaa rauhallisesti enemmän niin tuntuu muutkin automaatit tykkäävän yhteistyöstä paremmin...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 0:sta 100:aan
En ole omaani mittaillut, mutta usein olen kyllä ihmetellyt miksi Saabin kiihtyvyydessä on niin iso ero manuaalin ja automaatin välillä. Siis ainakin tehtaan ilmoituksen mukaan. Monessa muussa autossa tuo ero on paljon pienempi tai sitä ei ole ollenkaan.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 0:sta 100:aan
Eikös jossain mittauksissa (olisiko ollut teknikens värld), mitattu 2006 automaattivakioaero nopeammaksi (olisko ollut 6.6sek) kuin 305hp manuaali hirsch välillä 0-100?
Molemmat ovat pidon rajamailla eli tuolla välillä ei juuri eroa pitäisikään tulla, mitä nyt vaihteistosta tai muista tekijöistä riippuen.
Molemmat ovat pidon rajamailla eli tuolla välillä ei juuri eroa pitäisikään tulla, mitä nyt vaihteistosta tai muista tekijöistä riippuen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 0:sta 100:aan
Teknikens Värd mittasi 06 260 hp automaatti aeron ajaksi 6.9s eli saman mikä ilmoitetaan manuaalin ajaksi. Hirscin ajoissa oli hajontaa aika paljon, riippuu etuvetoisella noilla tehoilla tuosta lähdön onnistumisesta, hirsch ilmoittaa 6,5 manuaalille ja 6.6 automaatille ja on myös mitattu käytännössä, muistaakseni 6.4 mm TM, en muista kyllä lehden numeroa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 0:sta 100:aan
Oliko se niin, että Aeron ylipainetoimintoon ei vaikuta S-nappi vaan kaasupoljin?9-5T kirjoitti:Kickdown eli kaasu pohjassa ei ole leikkinapin asennolla merkitystäeklunto1 kirjoitti:Uskaltaisin olla eri mieltä.
Mitä kiihtyvyyksiin tulee, niin tien/radan materiaalilla ja käytettävillä renkailla on iso merkitys tehokkaalla etuvetoisella kiihdytettäessä. Joten eri paikoissa eri aikaan mitatuilla tuloksilla ei välttämättä ole vertailtavuutta.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 0:sta 100:aan
No miten se toimii manuaaleissa?9-5T kirjoitti:joo sillä se on vain manuaaleissamikan kirjoitti:
Oliko se niin, että Aeron ylipainetoimintoon ei vaikuta S-nappi vaan kaasupoljin?
Tämän topicin ensimmäinen viesti tais koskea muuten v6-tomaattia.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 0:sta 100:aan
Jees, mutta miten se ylipainetoiminto toimii ja missä tilanteissa? Pitääkö olla nappi ja/tai kickdown?9-5T kirjoitti: Juu V6 konetta koski ja kun laittaa lapun lattiaan ei ole napeilla väliä(W voi haitata jos on tarpeeksi vanha laatikko) Ylipainetoiminto on vain manuaaleissa ei automaatissa.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero