Moro!
kävin lapissa ajelemassa kesälomalla ja huomasin Saabissa jotain outoa ehkä jopa jokin vika eli turbo viheltää kiihdytettäessä n.2000-3000 kierroksen kohdalla (varsinkin kylmänä), ahdot nousee joskus JOPA 1.0bar vaikka max. ahdot pitäisi olla 0.8bar. Auto myös nykii/aaltoilee kiihdytettäessä varsinkin 2vaihteella. Myös Bensaa tuntuu kuluvan liikaa n.1700km reissulla keskikulutus oli 9.2. (kylläkin auto oli aika täysi ja anopin makuupaikka oli katolla). Myös alakierroksilla vääntö tuntuu olevan vähän kateissa, joten kun lähtee kiihdyttämään niin jossain 2500kierroksen kohdalla tulee sellainen tehopiikki. Missä vika?
Ja se auto oli 9-5 Wagon 2002 2.0T (185hv) manuaali (mitsun ahdin vaihdettu n.6kk sitten).
nykimistä ja vihellystä
nykimistä ja vihellystä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: nykimistä ja vihellystä
Tätä ahtopaineen nousua on esiintynyt vasta kuukauden pari, ennen ne ahdot pysyi siellä 0.8bar tasolla. Ahdin vaihdettiin pro-car servicessä ja siellä Riku ainakin sanoi että tämän mitsun ahtimen voi huolletta vaihtaa garretin tilalle (vai onko maalaista taas kusetettu?).
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: nykimistä ja vihellystä
Kävin kysymässä pcs:en pojilta että milloin kerkeisivät tutkimaan autoa mutta jäävätkin kuulemma 3viikon mittaiselle kesälomalle . Täytyy varmaan alkaa tutkimaan autoa itse vaikka ei oikeen noi auton rassaamiset kiinnostais, mutta minkästeet kun on nuuka eikä viitti viedä autoa laakkoselle.. Sen verran vilkaisin että läppäkotelossa ei ollut juurikaan likaa, mutta suurinosa alipaineletkuista oli aika
hapertuneen näköiset joten ne täytyy varmaan vaihtaa. Huomasin myös että kun autolla kiihdyttää niin vaihteen vaihdon yhteydessä kierrokset pompsahtaa ainakin n.500rpm ylöspäin. Olisiko jollakin tietoa millaiset seokset pitäisi olla esim. 2.vaihteella täyskaasulla kiihdytettäessä? katsoin eilen seokset autosta ja 2.vaihteella kun kiihdyttää lusikka pohjassa niin ahdot on 0.9bar ja seokset n.10.5.
hapertuneen näköiset joten ne täytyy varmaan vaihtaa. Huomasin myös että kun autolla kiihdyttää niin vaihteen vaihdon yhteydessä kierrokset pompsahtaa ainakin n.500rpm ylöspäin. Olisiko jollakin tietoa millaiset seokset pitäisi olla esim. 2.vaihteella täyskaasulla kiihdytettäessä? katsoin eilen seokset autosta ja 2.vaihteella kun kiihdyttää lusikka pohjassa niin ahdot on 0.9bar ja seokset n.10.5.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: nykimistä ja vihellystä
Tää on mun lemppari..
Eli immu ja tulpat vaihtoon?
Kannattaa ainakin kokeilla.
Eli immu ja tulpat vaihtoon?
Kannattaa ainakin kokeilla.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero