ilmastoiniti laite tai moottori

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
marker
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 18:09

ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja marker »

nyt olis semmonen ongelma et lämmityksen puhallin moottori ei lähe aina puhaltamaan ilmaa sisälle eli ei lähde päälle aina



joskus pelaa monta päivää ja sit yht äkkiä ei taas toimi jos pistää automatisel päälle ni pykälät nousee mut puhallus ei toimi eli tunnistajam toimii


mistäs kannattais lähtee vikaa metsästämään ensiksi

epäilen jotain laakerivikaa täi käämit menny tai jotain paljonko uus moottori maksaa ja pystyykö itse vaihtaa helposti
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

olethankäyttänytjotämänfooruminerinomaistaetsitoimintoa
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Puhaltimen hiilet loppu. Haku-nappulalla löytynee tarinaa samasta aiheesta. Toiset on vaihtaneet koko puhaltimen. Allekirjoittanut vaihtoi vain hiilet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Olikohan muistaakseni vähän yli 400€ vaihdettuna marmori-osanvaihtamossa.
9000CS 2,3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niin, pelkällä hiilien vaihdolla ja kollektorin hionnalla ollaan menty jo vuosi ja 25tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ei ois tätäkään pitänyt pari päivää sit lukea, sillä nyt on puhallin mykkänä itselläkin laakista. :evil:
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
marker
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 18:09

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja marker »

mul on taas toiminu pari päivää kai se ens viikol tilttaa ku pitäs töihi lähteä :cry:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hiilien loppuminen se on, jos välillä toimii. Omassa saattoi hiekkatiellä ajo herättää puhaltimen uniltaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
90 saab suomesta
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 23:24
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja 90 saab suomesta »

ittelläki meni moottori vähän aikaa sitte en jaksanu alkaa kikkailemaan hiilien vaihdon kanssa joten ostin uuden moottorin motonetistä aluks piti mekkalaa mut sit ku hienosääti siivet oikeaan kohtaan ni mekkala katos ja hyvin on toiminu
tämän hetkinen saapas gabben keltanen 900i 16v tomaatti vm.88
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tänään vihdoin sain aikaiseksi vaihdettua tuon mykän puhaltimen. Tässä oma kertomus urakasta: Ei muuta kuin konepelti ylös ja vihellellen urakkaan, onneksi tuli tulostettua ohjeet täältä forumin kautta, vaikka olivatkin ehkä vähän seikkaperäiset. Ulosvetimen kanssa heti tappelua, kun ei meinannut saada pysymään paikoillaan, kun yritti pyyhkimenvarsia nyppiä irti. Pelastus oli pistepuikko jolla sai täräytettyä kunnon kolot pulttien päihin, että sai pysymään ulosvetimen paikallaan. Olivat muuten pirun piukassa ja lähtivät lopulta napsauksen kera irti, No mikäs siinä kuuman moottorin päällä oli istuskella ja nyhtää niitä irti, nyt ei ainakaan tarvitse ehkäisystä huolehtia hetkeen. ;) Sit vaan repimään sitä akvaariokotelon suojamuovia irti ja lyhyen pinnan ja muutaman kirosanan jälkeen sekin oli irti, mitä nyt pari kiinnikettä napsahti poikki. Kannattas vähän paremmin perehtyä asioihin varmaan. No alta paljastui lisää kivoja muovilärpäkkeitä, mut vesisuojan sai sentään ehjänä pois. Sen jälkeen pyyhkimien koneisto irti ihan kivuitta ja viheltely jatkui taas, sit tulikin taas kimurantimpi juttu eteen, kun piti ottaa se kiinnikelevy irti jossa toinen pää pyyhinvarsistoa on kiinni. Vähän aikaa sai pakista etsiä sopivia vehkeitä, että sai kymppimillin hylsyn sopimaan etumaisiin pultteihin, mut pieni nivel osottautui oikein oivaksi siihen tarkoitukseen. Sen jälkeen puhaltimen kehys irti ja peitekansi, josta tietysti ensin piti ottaa piuhat pois päältä ja tälläkin kertaa kaikki muovipidikkeet pysyi ehjänä. Lopulta se itse murheenkryyni näkyikin ja ei muuta kuin piuha irti ja ihmetteleen, et miten se oikein tuolta saadaan pois, nooh vähän matkaa tulikin hienosti, mut sitten alkoi ahistaan ja tuli sitä murikkaa siinä käänneltyä moneen otteeseen, mut ei perkele se mahtunut sieltä ulos. Mielessä kiilui jo 5 kilon leka. Onneksi ennen sitä se sattui oikeaan asentoon ja vielä kun repi rintapeltiä vähän itseenpäin, niin sieltähän se pullahti kuin esikoinen synnytyssalissa kivuliaan odotuksen jälkeen. Hyvä ettei lentänyt selälleen sieltä moottorin päältä ja taas oli persus hiestä märkä, ku oli istunut siinä moottorin päällä pidemmän tovin. Nyt olikin hyvä tilaisuus imuroida kaikki sonta ja lehdet pois sieltä ja sitten avaamaan Motonetin laatikkoo ja kattoon mitä se on syönyt, noh moottorihan oli ihan samanlainen ja taas alkoi hymyilyttään. Ei muuta kuin paikalleen taas sitä muljaamaan ja takaisin menikin jo helpommin, kun tiesi oikean kulman. Piuha kiinni ja kokeileen pyöriikö, no ei perkele muuten pyöri, mitä kettua ja pitää kauheeta jurnutusta, äkkiä virrat pois päältä. No sit käsin kokeilin ja puhallin ottikin niin paljon kiinni muoveihin, ettei edes jaksanut pyöriä. Taas joutus sen "synnyttämään" sieltä ulos, kele! No se olikin huomattavasti jo helpompi suoritus ja sit sakset käteen ja puhaltimen siivien kärjestä aimo palat pois ja takaisin pesäänsä. Tyhmyydestä viisastuneena kokeilin käsin että hyvin pyörii, eikä ota kiinni mihinkään, eikä rapise ja ropise. Sit taas piuha kiinni ja kokeileen ja se toimii sittenkin. No sit vaan rojut takaisin päin vastaisessa järjestyksessä ja homma oli ohi 2,5 tunnin taistelun jälkeen. Kaikki ei ole näköjään synnynnäisijä automekaanikkoja, mut tekemällä oppii ja varsinkin virheistä. :)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja jus »

Saabisti-76 kirjoitti:sakset käteen ja puhaltimen siivien kärjestä aimo palat pois ja takaisin pesäänsä
Mistä kohdasta siipeä leikkaist? Otitko joka siivestä saman verran niin että tasapainotus säilyi? Vippaava siipipyörä voi kuluttaa moottorin laakerit ennenaikaisesti.

Olisi siihen varmaan saanut oikeanlaisenkin moottorin, jostain syystä Motonet ja Scantech myy vain yhtä mallia kaikkiin vuosimalleihin, mutta saabsite useampaa, vm 98-99 omanlaisensa.

Kuva

http://www.thesaabsite.com/95/95Cabinfan.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: ilmastoiniti laite tai moottori

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

jus kirjoitti:
Saabisti-76 kirjoitti:sakset käteen ja puhaltimen siivien kärjestä aimo palat pois ja takaisin pesäänsä
Mistä kohdasta siipeä leikkaist? Otitko joka siivestä saman verran niin että tasapainotus säilyi? Vippaava siipipyörä voi kuluttaa moottorin laakerit ennenaikaisesti.
Joka siivestä oli pakko ottaa viistosti kolmion muotoinen pala, ettei ottanut kiinni. Aika samankokoisia kaikki palat oli ja puhallin ainakin silmämääräisesti pyöri vipattamatta.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Vastaa Viestiin