Lämmitys/jäähdytysongelma...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Tuossa jokin aika sitten oli lämmin päivä (ihan totta, aikakin kouvolan seudulla...) ihmettelin, kun ei auto meinannut jäähtyä sisältä. No, se painui unholaan säiden viilentyessä...

Tänä aamuna taasen oli perhanan kylmä. Se, että eberi ei pelannut, ei ollut mikään ihme, en olettanutkaan sen toimivan, mutta kun ei sitten lämpimästäkään moottorista saanut sisälle lämmintä, niin rupesi oikeasti ihmetyttämään...

Ilma on koko ajan semmoista haaleata, auto ei sillä lämpene eikä jäähdy. Mistäs ihmeestä vikaa voisi lähteä etsimään?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Ilmastoinnin kalibrointi, ootko tehnyt?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Virta päällä painoin auto ja stop pohjaan. Sid ilmoitti: spare heater 100%, mistä luku tuli aika nopeasti nollaan... Tuon tein siis ulkomuistista, mutta se ei ilmeisesti ollut oikea temppu?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Hece R kirjoitti:Virta päällä painoin auto ja stop pohjaan. Sid ilmoitti: spare heater 100%, mistä luku tuli aika nopeasti nollaan... Tuon tein siis ulkomuistista, mutta se ei ilmeisesti ollut oikea temppu?
Kyllä se tais olla AUTO ja OFF

Seuraavaksi tulee mieleen tuloilman säätövivusto jumissa. Omastani oli mennyt
askelmoottori rikki, eli sekin voi olla mahdollista.

Säätyykö lämpötila lainkaan jos laitat ilmastoinnin max/min asentoon?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Joo... Tarkoitin tietysti off... Ajatus ei tainnut taas(kaan) pysyä ihan kasassa... Testailen autoa taas huomenna, kun olen sen lähettyvillä...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Tein nyt kalibroinnin ilmeisesti oikein auton käydessä. Lämmintä ainakin tuntui nyt tulevan paremmin, mutta ilmastoinnin näyttö antoi vikakoodin 21. Mikähän se mahtaa olla ja kuinka moisen saisi kuntoon?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
HTH
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Elo 13, 2008 17:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja HTH »

In a world without walls and fences, who needs windows and gates?
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Noniin. Vika koodi on siis seuraava:

21 Direct current motor, air recirculation flap B+ open circuit or shorted to ground B2410

Mikäli oikein ymmärsin, on kyseessä sisäilman kierron läppää ohjaava moottori, joka ei jostain syystä tee niinkuin pitäisi... What the f**k??? MIstä moinen löytyy ja mitä sille pitäisi tehdä?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lämmitys/jäähdytysongelma...

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Hece R kirjoitti:Noniin. Vika koodi on siis seuraava:

21 Direct current motor, air recirculation flap B+ open circuit or shorted to ground B2410

Mikäli oikein ymmärsin, on kyseessä sisäilman kierron läppää ohjaava moottori, joka ei jostain syystä tee niinkuin pitäisi... What the f**k??? MIstä moinen löytyy ja mitä sille pitäisi tehdä?
Moro,
Mulla oli omassa autossa juuri tuo 21 koodi. Sen oli aiheuttanut liian innokas purkaminen. Edellinen omistaja oli vauhdilla repinut puhelimen asennussarjan irti ja joku sisäilman kiertoon liittyvä piuha oli irronnut kojetaulun sisältä. Kannattaa tuokin tarkastaa. Vika korjattiin länskärillä hertsikssa. Viisaat kertokoot mistä liitoksen löytää...

-Antsa
Vastaa Viestiin