9-5 T Autom.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

9-5 T Autom.

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Mitähän on tällaisen auton tyypillisiä vikoja?

Siis Turbo automaatilla vuosimalli 98-99 tms.

Onko ihmisillä ollut paljon näissä vikoja ja harmeja?
Ei viitsisi maksaa autosta itseään kipeäksi jos on odotettavissa paljonkin(?) lastentauteja ja tyyppivikoja...

Kannattaako edes harkita vai pitäytyäkö vanhoissa varmoissa
9-tonnareissa?? :wink:
JiiPee
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Suosittelen

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Autona Saab 9-5 on luotettava, lukuunottamatta paljon keskustelua aiheuttanut DI-boksi ja tapapään iskunvaimentimet, joillakin taas ei ole ollut ongelmia näiden vikojen kanssa. Itse jos olisin katsomassa 9-5 vaihdokkia, etsisin mieluummin hyvää yksilöä 00-01 malleista. Vaihdelaatikkona suosittelen ehdottomasti automaattia, vähiten huolia. Nimittäin manuaalilaatikko on aina ollut Saabissa se heikoin lenkki.
Taloudellista voimaa, Ecopower
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

)Itselläni on -00 2.3t manuaali askilla, ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Autolla on kyllä tällä hetkellä ajettu melkein 190tkm. Ainoat isommat "murheet" ovat olleet nuo takaiskarit ja turbo vaihdettiin 185tkm kohdalla parempaan Mitsubishin (Aeron) turboon, hintaa tuolle uudelle turbolle tuli 600,- vaihtotyö itse tehtynä. Takaiskareina tällä hetkellä Konin Sport iskarit joiden pitäisi kestää.

Sid-näytöstä hävinnyt pikseleita, mutta netistä löytyneillä ohjeilla saatu itse kuntoon. Vaihdelaatikossa ei ole minun aikana ollut mitään ongelmia (n.30tkm)ja hyvin on kestänyt tuo tehon nostonkin n.230HV. ÖLjyt tuohon laatikkoon vaihdettu kerran ja tästä lähtien 30tkm välein!

Itse vaihdoin tonnarin tuohon ja en ole päivääkään katunut(paitsi kerran kuukaudessa kun menee lyhennys :wink:

Lämmitys puhallin pitää täysillä käydessään vähän metelia ja tärinöita, mutta ainakin WIS:sin mukaan aika helppo homma vaihtaa uuteen(n.200,-)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin