Hands-free asennus ja Tel 1

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jiisuu
"Kaasari"

Hands-free asennus ja Tel 1

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Tervehdys

Olen ollut nyt reilun kuukauden 9-5:n omistaja, ensimmäinen Saabini muuten (2.0t AT Nordic Steg 1, vm -01). Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani, mitä nyt rengasäänet karkealla asfaltilla tunkee sisään vähän turhan selvästi, alla alkuperäiset ja jo kuluneet Michelinit...Kysymykseni koskee kuitenkin autossa tehdasvarusteena olevaa handsfree valmiutta (+AS2 äänentoisto). Ostin Saabilta johtosarjan (Nokia M01-), jolla matkapuhelimen saa liitettyä järjestelmään (+ muovitelineen, hinta vajaat 30 ekeä, johtosarja samoin :( ). Ajattelin tehdä asennuksen itse, mutta nyt olisi tarpeen tiedot siitä, löytyykö jostain sellaisia mallikohtaisia kännykkätelineitä, joihin tuon johtosarjan toisen pään liittimet sopivat?
Ainakaan Nokian tarvikevalikoimasta ei näyttäisi tuollaista löytyvän. Onko joku ratkaissut ongelman?

Toinen kysymykseni koskee joskus käynnistettäessä tulevaa sinistä öljysavutuprahdusta (mittarissa n. 70 tkm). Turbossa ei kai vielä voi olla ongelmaa, mutta olen lukenut huohotusjärjestelmän mahdollisista tukoksista. Vaikuttaa siltä, että savua tulee vain silloin, kun ajo on lopetettu lyhyen ja hitaan pätkäajon jälkeen, ei pidemmän matka-ajon.
Onko syytä huolestua?

tiedoista/spekulaatioista kiittäen,
Tutkija
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Omassa nokian HF:ssä on keskusyksikkö piilossa, siihen on liitetty lisäluuri, luuriteline, mikrofoni sekä johtosarja AS2 hässäkkään.

Ymmärsinköhän väärin, mutta puuttuuko sinulta nyt tuo keskusyksikkö? Mallikohtainen teline löytyi Nokialta ainakin tuohon 6210 luuriin. Luuritelineestä lähtee "keskusyksikköpiuhan" lisäksi myös johto antennille.
valtteri
"Hölösuu"

Re: Hands-free asennus ja Tel 1

Viesti Kirjoittaja valtteri »

jiisuu kirjoitti:Tervehdys

Toinen kysymykseni koskee joskus käynnistettäessä tulevaa sinistä öljysavutuprahdusta (mittarissa n. 70 tkm). Turbossa ei kai vielä voi olla ongelmaa, mutta olen lukenut huohotusjärjestelmän mahdollisista tukoksista. Vaikuttaa siltä, että savua tulee vain silloin, kun ajo on lopetettu lyhyen ja hitaan pätkäajon jälkeen, ei pidemmän matka-ajon.
Onko syytä huolestua?

Käy huollossa tutkituttamassa on kampikammion huohotusjärjestelmä uusittu/modifioitu
tässä linkki asiasta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
jiisuu
"Kaasari"

tevisu kirjoitti:Omassa nokian HF:ssä on keskusyksikkö piilossa, siihen on liitetty lisäluuri, luuriteline, mikrofoni sekä johtosarja AS2 hässäkkään.

Ymmärsinköhän väärin, mutta puuttuuko sinulta nyt tuo keskusyksikkö? Mallikohtainen teline löytyi Nokialta ainakin tuohon 6210 luuriin. Luuritelineestä lähtee "keskusyksikköpiuhan" lisäksi myös johto antennille.
Tarkoitatko keskusyksiköllä gsm:ää? Tel-1 valmiudella ei ymmärtääkseni tarvita muuta kuin johtosarja ja puhelinkohtainen teline....

Luurini on 3310
Tutkija
jiisuu
"Kaasari"

9-5T kirjoitti:Tarvitset piuhan lisäksi täydellisen nokian hf sarjan(ei mikkiä/kaiutinta) millainen puhelin sulla on, minulla on joitakin ylimääräisiä sarjoja.
Kävin näyttämässä ostamaani johtosarjaa puhelinliikkeessä, ja he sanoivat ettei sen perään sovi Nokian sarjat :?

Puhelin olisi 3310...mutta voipi tulla päivitettäväksi tähän samaan syssyyn...
Tutkija
jiisuu
"Kaasari"

Re: Hands-free asennus ja Tel 1

valtteri kirjoitti:
jiisuu kirjoitti:Tervehdys

Onko syytä huolestua?

Käy huollossa tutkituttamassa on kampikammion huohotusjärjestelmä uusittu/modifioitu
tässä linkki asiasta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Kiitti linkkivinkistä! Olenkin kolunnut maailman saabsivuja, mutta tältä olin välttynyt..

Tuo huohotusjärjestelmä luvattiinkin jo tsekata, kun käyn vaihdattamassa vetokoukun lukon (uutta avainta ei saa kadotetun tilalle!)
Tutkija
tevisu
"Hölösuu"

jiisuu kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Omassa nokian HF:ssä on keskusyksikkö piilossa, siihen on liitetty lisäluuri, luuriteline, mikrofoni sekä johtosarja AS2 hässäkkään.

Tarkoitatko keskusyksiköllä gsm:ää? Tel-1 valmiudella ei ymmärtääkseni tarvita muuta kuin johtosarja ja puhelinkohtainen teline....

Luurini on 3310
Eli Tel-1 valmiudessa on valmiina jo keskusyksikkö? Kuulostaa oudolta, mutta voihan olla niin.
Tässä on ote Nokian sivulta:

3310 Nokialle:
HF-autosarja CARK-128

Pitää puhelimen tukevasti paikoillaan ja lataa akun
Kätevät HF-toiminnot
Erillinen mikrofonin ja kaiutin
Erinomainen äänenlaatu sekä kuunneltaessa että puhuttaessa
Vaimentaa haluttaessa autoradion automaattisesti

Sarja sisältää:

Autoteline MCC-4
HF-rasia HFU-5
HF-kaiutin HFS-12
HF-mikrofoni HFM-8
tevisu
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:3310 Noksuun EI ole olemassakaan mitään autosarjaa.
Kyllä on. CARK-128. Ellei Nokian nettisivut anna ihan väärää tietoa...
http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinma ... TEET_.html
jiisuu
"Kaasari"

tevisu kirjoitti:
jiisuu kirjoitti:

Luurini on 3310
Eli Tel-1 valmiudessa on valmiina jo keskusyksikkö? Kuulostaa oudolta, mutta voihan olla niin.
Tässä on ote Nokian sivulta:

3310 Nokialle:
HF-autosarja CARK-128

Pitää puhelimen tukevasti paikoillaan ja lataa akun
Kätevät HF-toiminnot
Erillinen mikrofonin ja kaiutin
Erinomainen äänenlaatu sekä kuunneltaessa että puhuttaessa
Vaimentaa haluttaessa autoradion automaattisesti

Sarja sisältää:

Autoteline MCC-4
HF-rasia HFU-5
HF-kaiutin HFS-12
HF-mikrofoni HFM-8
Joo, tiedän tämän, mutta tuo autoteline on ainoa mitä tarvittaisiin (Saab varaosamyyjän mukaan) mutta kun siihen ei sovi Saabin johtosarja. Ja täällähän jo joku tiesikin, että 3310:aan ei ole Saabilla sarjaa/telinettä, eli meni puhelimenvaihdoksi... ja 80 eken telineen ostamiseen Saabilta. :roll:
Tutkija
tevisu
"Hölösuu"

Jaahas. Eli Saabilla on siis menty näissä valmiuksissa melko pitkälle...

"Mimmi", ilmeisesti tarkoitit, että Saabilla ei ole tuohon Noksuun autosarjaa. Milloinkahan tulee Saab merkkinen luuri, joka tietenkin maksaa 1000 euroa...
jiisuu
"Kaasari"

9-5T kirjoitti:Kuten jo kerran sanoin. 9-5 Saabin ostamasi johtosarja liittää nokian hf-sarjan saabbiin. HF-sarjasta jää ylimääräiseksi kaiutin ja mikki muut tarvitaan vaikka myyjä sanoisi mitä. Tämä on tietoa eikä arvailua.
Kiitokset! DataViestin myyjän ymmärrys asiasta vaikuttikin ohuelta...
Tutkija
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä laitoin omaani itse. Hain saabin johtosarjan 20-30€. 4 johtoa meni väri väriin nokialaisen boxin CARK-126 kanssa(musta=maa, keltainen=mute radiolla, punainen=12V akulta ja sininen 12V virtalukolta). Harmaa ja harmaa/musta kytkettiin suoraan AS2/3 perään kohtiin TEL in ja TEL GND (radion liittimissä oli tyhjät paikat noissa kohti) ja liittimellä varustettu pää meni suoraan nokian boxiin. Mikin johto nokian boxiin sopi myös. Hyvin toimii.
9-3.1972
jiisuu
"Kaasari"

se93tbo kirjoitti:Mä laitoin omaani itse. Hain saabin johtosarjan 20-30€. 4 johtoa meni väri väriin nokialaisen boxin CARK-126 kanssa(musta=maa, keltainen=mute radiolla, punainen=12V akulta ja sininen 12V virtalukolta). Harmaa ja harmaa/musta kytkettiin suoraan AS2/3 perään kohtiin TEL in ja TEL GND (radion liittimissä oli tyhjät paikat noissa kohti) ja liittimellä varustettu pää meni suoraan nokian boxiin. Mikin johto nokian boxiin sopi myös. Hyvin toimii.
Kiitos tiedoista. Taidanpa ostaa tuon CARK-128:n ja asentaa itse. Mistä välistä muuten sait johdot ulos konsolin sisältä?

Asiasta toiseen: kerroin myös sinisistä savupöllähdyksistä joskus käynnistettäessä. Huohotinjärjestelmässä oli takaiskuventtiili rikki, joka vaihdettiin, samoin kuin letkut. Oletus on nyt, että siinä oli ongelman syy, seurataan tilannetta...
Tutkija
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

jiisuu kirjoitti:Kiitos tiedoista. Taidanpa ostaa tuon CARK-128:n ja asentaa itse. Mistä välistä muuten sait johdot ulos konsolin sisältä?
Sieltä ratin juurelta otin piuhan sille nokian tuolille, muut piuhat on ilmastoinnin ja radion takana. Nokian boxi on sijoitettu ratista oikealle konsolin sisälle
Viimeksi muokannut se93tbo, To Kesä 24, 2004 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
jiisuu
"Kaasari"

se93tbo kirjoitti:Kiitos tiedoista. Taidanpa ostaa tuon CARK-128:n ja asentaa itse. Mistä välistä muuten sait johdot ulos konsolin sisältä?

Sieltä ratin juurelta otin piuhan sille nokian tuolille, muut piuhat on ilmastoinnin ja radion takana. Nokian boxi on sijoitettu ratista oikealle konsolin sisälle
Ai niin sullahan on 9-3, minä puhun 9-5:stä, sorry.
Tutkija
Vastaa Viestiin