Mistä DI-kasetti, mihin hintaan
Onks tää mite herkkä osa...? kauanko yhen pitäs toimia? nyt on 5v vanha auto ja ei oo ollu ongelmia vielä
tosin joskus ku kone on kuumaks ajettu, nii joutuu käyttää käynnistinmoottoria pitempää ku esim koneen ollessa kylmänä,, liittyykö tähän jotenkin??
tosin joskus ku kone on kuumaks ajettu, nii joutuu käyttää käynnistinmoottoria pitempää ku esim koneen ollessa kylmänä,, liittyykö tähän jotenkin??
Autossa on 4 kirjainta, ja Ahdin määrää tahdin!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei vaihda, ellei ole rikki (eli EI kuulu huolto-ohjelmassa vaihdettaviin osiin), ja takuulla muistavat veloittaa täyden hinnan osasta ja vaihtotyöstä (siis "normaaleiden" huoltokustannusten päälle).Zetecci kirjoitti:Vaihtaakoha ne ton sit jossai huollossa ns. automaattisesti... kun ei tosiaa oo ollu mitään ja auto 5v vanha, ja jos ymmärsin oikein nii 2-3v yhen kasetin kesto...
On niitä sellaisiakin tapauksia (kuulemma ), että olisi kasetti kestänyt ihan useampiakin vuosia, mm. mulla tonnarissa DI-kasetti vuodelta 1996, hyvin lykkää kipinää vieläkin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kysyin. 2v Ainakin Oulun ja Kemin konttoreiden tiskillä saatu vastaus?9-5T kirjoitti:Saab varaosamyynnistä voi varmentaa.V-M kirjoitti:Kyllä mullekkin sanottiin 2v kun asiaa kysyin? Mistä tuo 3v on lähtoisin voiko varmentaa jostain?
V-M
Saakos jonkun muun myymälän tiskillä paremman takuun? Teen siellä seuraavan hankinnan jos vain kerrotte missä!
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Morjes morjes..
No nyt kun on ensimmäinen sytkäkasetti vaihdettu malliin 9-5 2.3t -98 niin, ajattelin että foorumiin voi jo aktivoitua, taustalla seuraillu n. 1,5 vuotta. En tiedä oliko eka kasetti kyseisessä yksilössä.. kasetin merkinnät ja kasetin ja venakopan täsmäävä "haalistuneisuus"/kuluneisuus viittaa siihen.
Auto oirehti 210 000 huollon jälkeen seuraavasti, käynti pätkii , tyhjäkäynnin tuntumassa esim. risteykseen tullessa voi jopa sammua ja lämpimänä käynnistys saattaa kestää minuutteja starttia sahatessa.. Kolme kertaa tuntu jättävän tielle, tekemättä sitä kuitenkaan. Huollossa radikaalein toimenpide tulppien vaihto Boschin Platinum tulppiin. Kun oireet sitten välittömästi alkoivat vaihdettiin tulpat ohjekirjan suosittelemiin NGK: n. Jatkuu edelleen ja nyt uusi Di vaihdettu eikä auta.. Täältä lukemalla voisi aavistella kampiakselin asentotunnistinta.. Huollossa puhelimessa arveltiin toisena bensapumppuosastoa ( bensansuodatin vaihdettu huollossa ). Olisiko jollakulla näillä tiedoilla veikkauksia. Alkoivat niin yllättäin heti huollon jälkeen?
No nyt kun on ensimmäinen sytkäkasetti vaihdettu malliin 9-5 2.3t -98 niin, ajattelin että foorumiin voi jo aktivoitua, taustalla seuraillu n. 1,5 vuotta. En tiedä oliko eka kasetti kyseisessä yksilössä.. kasetin merkinnät ja kasetin ja venakopan täsmäävä "haalistuneisuus"/kuluneisuus viittaa siihen.
Auto oirehti 210 000 huollon jälkeen seuraavasti, käynti pätkii , tyhjäkäynnin tuntumassa esim. risteykseen tullessa voi jopa sammua ja lämpimänä käynnistys saattaa kestää minuutteja starttia sahatessa.. Kolme kertaa tuntu jättävän tielle, tekemättä sitä kuitenkaan. Huollossa radikaalein toimenpide tulppien vaihto Boschin Platinum tulppiin. Kun oireet sitten välittömästi alkoivat vaihdettiin tulpat ohjekirjan suosittelemiin NGK: n. Jatkuu edelleen ja nyt uusi Di vaihdettu eikä auta.. Täältä lukemalla voisi aavistella kampiakselin asentotunnistinta.. Huollossa puhelimessa arveltiin toisena bensapumppuosastoa ( bensansuodatin vaihdettu huollossa ). Olisiko jollakulla näillä tiedoilla veikkauksia. Alkoivat niin yllättäin heti huollon jälkeen?
OFFTOPIC viesti , mutta pitää paikkakuntalaiselta kysyä.valtteri kirjoitti:
Myös sid näytöillä takuu on 3 vuotta.
Kannattaako autoa viedä paikallisen jälleenmyyjän huoltoon, ainakaan varaosatiskin heppujen ammattitaito ei pahemmin vakuuttanut: Soitin tänään, että löytyykö Saabin alkuperäistä bypass venttiiliä hyllystä. Ikinä kuullutkaan kyseisestä osasta, kerroin sitä kutsuttavan myös magneettiventtiiliksi ja jopa ahtopaineen säätöventtiiliksi Ei helkännyt kellot ei, heppu meni penkomaan hyllyjä 10 minuutiksi.
Tuli takaisin puhelimeen ja kysyi, että missä kyseinen osa on ja miltä se näyttää. Kerroin tuntomerkit, tuloksetta. Samalla Googlasin kyseisen osan tietoja ja löysinkin varaosanumeron. 1kpl kyseistä osaa löytyi hyllystä, kun henkilö kävi tarkistamassa asian.
Vastaisen varalle, kyseessä on ohivirtausventtiili, mistäs näin tuore Saabisti sitä tiesi
95 98-04 Turbo Bypass Valve 4 Cyl osanumero 4441895
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
...mistäs näin tuore Saabisti sitä tiesiLR kirjoitti:Bypass venttiili ei TODELLAKAAN ole sama asia kuin magneettiventtiili...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Juu. En kuitenkaan katso asiakseni ohjeistaa merkkihuollon varaosamyyjää, että "irroitin joutessani paineasetelman, että tuosta näet alkuperäisen tuotekoodin"peinu kirjoitti:löytyihän se oikea osakin
Ehkä täällä Vaasan tienoilla bypassit kestää paremmin, meri-ilmasto pitää kalvot notkeena tai jotain
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mistä DI-kasetti, mihin hintaan
Päivitystä, eli mistä saa suomesta halvimmalla?
Motonet 249e t5 kassu, ei tarjolla mustaa. Pcs:llä samaa tasoa. Näyttäisi kasettien hinnat pompahtaneen vuodesta 2004 yli 60e. Suomesta ei saa uutta 200eurolla mistään.
Motonet 249e t5 kassu, ei tarjolla mustaa. Pcs:llä samaa tasoa. Näyttäisi kasettien hinnat pompahtaneen vuodesta 2004 yli 60e. Suomesta ei saa uutta 200eurolla mistään.
Re: Mistä DI-kasetti, mihin hintaan
Ei taida saada. Motonetin verkkosivujen mukaan olisi kyllä mustaakin valikoimassa (10-1224, 299€), muttei varastoissa. Kesällä sai Mäkelän Autosta Järvenpäästä klubikorttia näyttämällä muistaakseni 250€:lla.saabdaas kirjoitti:Päivitystä, eli mistä saa suomesta halvimmalla?
Motonet 249e t5 kassu, ei tarjolla mustaa. Pcs:llä samaa tasoa. Näyttäisi kasettien hinnat pompahtaneen vuodesta 2004 yli 60e. Suomesta ei saa uutta 200eurolla mistään.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Mistä DI-kasetti, mihin hintaan
PCS:n hinta tänään 275€.
Tietääkö kukaan paljonko marmoritiskillä? No tietenkin soittamalla selviää, mutta...
Tietääkö kukaan paljonko marmoritiskillä? No tietenkin soittamalla selviää, mutta...
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00