DI Boxi hajos, uusi tilalle ja tehot hävis...
DI Boxi hajos, uusi tilalle ja tehot hävis...
20 tonnia ajettu 9-5 2.0t Saabin omalla virisarjallapäätti rupes röpöttämään ja pätkimään käyntiä ja moottorin diagnostiikkavalo vilkkui. Saab Assistance vaihtoi sunnuntaina DI-boxin ja mottori kävi taas normaalisti. Koeajolla huomasin että tehot eivät olleet enää tallella. Automaatti sport napilla , täyskaasulla vaan ulvahtaa ja vaihtaa pienempää pesää mutta eipä entisen tapaan kiihdy enää. Kysymys: Tarvitseeko DI-boxin vaihdon jälkeen säätää ahdot yms. arvot kuntoon vai onko jotain muu vielä hajalla ?. Parin kilsan ajo pätkivällä koneella sai kyllä aikaa aikamoisesti hehkuvan koneen ja käryn auton ulkopuolelle. Sulakkeita ei ollut palanut ja asenta arveli katalysaattorin olevan kunnoosa kun ei varoitusvaloja vilkkunu enää.
Re: DI Boxi hajos, uusi tilalle ja tehot hävis...
Tarkistuta katit. Velipojalla hajosi eka katti osiksi ja tukki jälkimmäisenvenudi kirjoitti:20 tonnia ajettu 9-5 2.0t Saabin omalla virisarjallapäätti rupes röpöttämään ja pätkimään käyntiä ja moottorin diagnostiikkavalo vilkkui. Saab Assistance vaihtoi sunnuntaina DI-boxin ja mottori kävi taas normaalisti. Koeajolla huomasin että tehot eivät olleet enää tallella. Automaatti sport napilla , täyskaasulla vaan ulvahtaa ja vaihtaa pienempää pesää mutta eipä entisen tapaan kiihdy enää. Kysymys: Tarvitseeko DI-boxin vaihdon jälkeen säätää ahdot yms. arvot kuntoon vai onko jotain muu vielä hajalla ?. Parin kilsan ajo pätkivällä koneella sai kyllä aikaa aikamoisesti hehkuvan koneen ja käryn auton ulkopuolelle. Sulakkeita ei ollut palanut ja asenta arveli katalysaattorin olevan kunnoosa kun ei varoitusvaloja vilkkunu enää.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: DI Boxi hajos, uusi tilalle ja tehot hävis...
Nyt auto tarkastettu merkkihuollossa ja tehotkin palautuneet. Mitattu 223 hv ja kattikin kunnossa. Ihme juttu että ei 20 kilsan opetusajon (+täyskaasukiihdyttelyt) jälkeenkään elektroniikka oppinut tavoille. Nyt vielä odotellaan osaa lasinpyyhkimien ohjauksen kun ei tottele viiksikytkintä
Taitaa m2004 olla laadultaan huonopi kuin edellinen m2000 ??
P.S. Laina-autona ollut 2.3T tuntui laiskalta omaan verrattuna, ei reagoi kaasuun yhtä herkästi kuin pikku moottori. Olisi kyllä menny rahat hukkaan siinä. Onneks tuli virkistettyä tuo 2.0t.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
P.S. Laina-autona ollut 2.3T tuntui laiskalta omaan verrattuna, ei reagoi kaasuun yhtä herkästi kuin pikku moottori. Olisi kyllä menny rahat hukkaan siinä. Onneks tuli virkistettyä tuo 2.0t.
Missä auton käytit? Paljonko maksimi ahtopaineet? Mulla 0,93 bar. Paljonko veloittivat säädöstä?venudi kirjoitti:Juu, tehoja itsekkin ihmettelin. Kertoivat mitanneet vain piuhat kiinni menetelmällä. En tiedä mikä tarkkuus sillä saavutetaan mutta tuntuu ainakin ahdot olevan kunnossa kun pyysin säätämään.... kulkee nyt paremmin kuin ennen
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Länsi-Auto Olari. Meni kai takuuseen tai leasingfirmalle. Nyt muuten auto pajalla taas.Viikonloppuna Turun reissulla (reipasta motari ajoa) diagnostiikkavalo alkoi vilkkua ja tehot hävis ajoittain. Kai katalysaattori mennyt vaikka viikko sitten todettiin ehjäksi. Edellinen 9-5 2.3t -00 paljon laadukkaampi ja ei mitään ongelmia ja 90 tkm. Nyt jos tätä menoa jatkuu niin vaihtuu kyllä kesken leasing kauden V70 2.5T:hen ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)