Uusi saabisti tässä ehtoota eli -98 Sedan 2.0T 9-5 tallissa!
Pari kysäriä heti:
- vaihtomoottorilla ajettu 100 tkm, ja aattelin raapasta huollon viim. 110 tkm, niin mitä tuohon huoltoon kuuluisi (mitä suodattimia? tulpat??)
- Mikä öljy on huohotinjärj. kannalta parasta - 0w-40 mobil 1 vaiko esim Castrolin "speciaali" öljy yli 100 tkm ajetuille....?
Vikalistalla ois tankin korkki, joka ruosteessa (vesi kertyy ihmeellisesti ns.syvennykseen ja ruostutttaa kantta). Voiko tuohon porata reikää tms. viritystä, että vesi poistuisi ongelmitta?
Muuta huomioitavaa???
Edit: Käyttömanuaalit Saksaksi eli uitettu peli! Käsijarru ottaa myös TODELLA ylhäältä kiinni, saa repiä tosissaan että pitää. Säädetty kuittien mukaan viime huollossa ja juuri katsastettukin.
Miten tuon "käkkärin" saisi jämäkäksi, että ottaa heti kiinni! Miten voin kiristää itse?
Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
Viimeksi muokannut nittifemma, La Syys 20, 2008 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-*-Elämä on-*-
Re: Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
Tervetuloa foorumille! Lista huoltotoimenpiteistä löytyy huoltovihkosta, joka taas yleensä löytyy auton hansikaslokerosta. Muut jatkakoon..
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
HUOLLOT:
http://www.saab9-5.com/tech_service.htm
Öljyt:
En kyllä tiedä mikä sitten olisi paras, mutta GM:n täyssynteettinen 5-30 on ihan hyvä öljy, myös edullinen (Motonetissä muistaakseni 5l maksoi 29€). Sitä laittavat huolloissakin.
Muut öljysuositukset/-vaatimukset tosiaan huoltovihkossa, jos saat tavattua.
http://www.saab9-5.com/tech_service.htm
Öljyt:
En kyllä tiedä mikä sitten olisi paras, mutta GM:n täyssynteettinen 5-30 on ihan hyvä öljy, myös edullinen (Motonetissä muistaakseni 5l maksoi 29€). Sitä laittavat huolloissakin.
Muut öljysuositukset/-vaatimukset tosiaan huoltovihkossa, jos saat tavattua.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
Käsijarrussa voi olla semmonen juttu, että huollossa on säädetty jarrukengät, mutta vaijeri on jäänyt säätämättä. Vaijeria säädetään sieltä keskikonsolin sisältä. Luukku auki, rojut pois, kuminen pohjalätkä pois ja sitten pitäisikin jo näkyä säätömutteri...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uusi saabisti! 9-5 kysymyksiä!!
Tankin korkki on muovia, joten enpä ole vielä ruosteista nähnyt. Jos tarkoitat tankin luukkua, niin kyllähän siellä syvennyksessä jonkinlainen vedenpoisto pitäisi olla, joka lienee tukossa...Vikalistalla ois tankin korkki, joka ruosteessa (vesi kertyy ihmeellisesti ns.syvennykseen ja ruostutttaa kantta). Voiko tuohon porata reikää tms. viritystä, että vesi poistuisi ongelmitta?
Tilaa Suomen kielinen manuaali GM Finlandilta, yhteystiedot löytyy osoitteesta http://www.saab.fiEdit: Käyttömanuaalit Saksaksi eli uitettu peli! Käsijarru ottaa myös TODELLA ylhäältä kiinni, saa repiä tosissaan että pitää. Säädetty kuittien mukaan viime huollossa ja juuri katsastettukin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=55562Miten tuon "käkkärin" saisi jämäkäksi, että ottaa heti kiinni! Miten voin kiristää itse?