Parkkivalon poltin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Parkkivalon poltin

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Leimakonttorilla huomasivat, että oli oikeanpuolen parkkivalo pimeänä. Malli on siis vm 2001, eli viimeinen, jossa pyyhkimet. Luonnollisesti tuo oikeanpuoleinen on kivasti noiden turbon letkujen takana, joten se on vähän hankalassa paikassa, onneksi on pienet kädet.

Mutta asiaan: yritin sitä irrottaa eilen ja olipas tiukassa! Hauskaa siinä oli se, että kanta pyöri ihan sujuvasti mutta ulos ei tullut. Ajattelin nyt kysyä, että olisko jollakin jotakin kikkakolmosta, jolla sen voisi saada kohtuullisella voimalla irti vaan pitääkö vaan lähteä sillä, että raaka voima on se, mikä jyllää?

Olen toisen puolen vaihtanut aiemmin, joten tiedän, ettei siinä ole mitään kierteitä tms. Silloin oli helpompi vetää, kun oli tilaa vetää. Tuolla puolen ei ollut eikä sillä hetkellä edes ollut työkalupakkia mukana, jotta olisi voinut joillakin pihdeillä koittaa. Itse asiassa ne vanhempien Saab-mallien mukana tulleet omituiset pihdit olisivat voineet olla tuossa hommassa ihan asiaa...

Ps. näemmä printtaavat nyt joka kerta katsastuksessa uuden rekkariotteen. Ja siihen sitten pitää moinen pikkuvika kirjata!
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: Parkkivalon poltin

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Ja kun polttimoiden kesto on yleensä n 3kk niin saat sakot korjauskehotuksen laiminlyönnistä vaikka olet polttimon vaihtanutkin... Nimim. Parkkipolttimokin kesti alle vuoden?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Re: Parkkivalon poltin

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Hece R kirjoitti:Ja kun polttimoiden kesto on yleensä n 3kk niin saat sakot korjauskehotuksen laiminlyönnistä vaikka olet polttimon vaihtanutkin... Nimim. Parkkipolttimokin kesti alle vuoden?
No jaa, neljä vuotta mulla tuo auto on ollut ja tuo on toinen parkkipoltin, jonka siihen olen joutunut vaihtamaan. Tosin eipä noita ole paljoa polteltukaan.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Parkkivalon poltin

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ne tuppaavat palamaan aina, vaikket poltteliskaan, jos on valot päällä.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Vastaa Viestiin