jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Elikkäs tänään sitten kävi aero jakopään tarkastuksessa. No ketjunkiristin on tapissaan tällä hetkellä. Eli vaihtaa tarttisi.
Ostin auton vuosi sitten eräältä saapin merkkiedustajalta etelä-suomen alueelta. Ja ostaessani kysyin että miten moottoritakuu. Kävi sitten vielä huollon puolelta päällikoltä kysymässä huoltokirjan että onkos voimassa. Vastaus oli kyllä on. Enpä sitä muuten olisi ostanutkaan jos ei olisi takuu koneessa voimassa.
No tänään sitten selvisi että huolto on ajettu 2 kertaa ylitse. Ensimmäisen kerran jo vuonna 2003 ja toisen kerran 2006. Eka kerta olisi vielä mennyt anteeksi kun oli 3000km ylitse. Mutta toinen oli jo 5tkm, joten eipä mennytkään. Joten se siitä takuusta. Eli niin se merkkiliikekkin osaa kusettaa. Soitin auton myynneelle kauppiaalle, joka sitten pesi itsensä irti, ja käski soittaa huoltopäälikkölle. No yllätys, eipä ole tällä viikolla tavattavissa.
JA vielä ihmetellään että saksasta tuodaan autoja. Suomessa aivan samoja kusetuksia

EDIT: niin on sentäs tuosta todistaja olemassa kun kerrottiin että takuu voimassa. Kun en ollut yksin tuota hakemassa. Ja vielä kahteen kertaan tuli erikerroilla tuosta kysyttyä.
Viimeksi muokannut Jamppa, To Loka 02, 2008 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Ota yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. Myyjä tuossa tilanteessa kusessa on et sinä.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
UAZ
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:51
Paikkakunta: mänttä

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja UAZ »

Jerkka kirjoitti:Ota yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. Myyjä tuossa tilanteessa kusessa on et sinä.
Olen tuossa asiassa samaa mieltä. Olen vastaavassa tilanteessa itse, mutta
hieman eri viasta. Älä ihmeessä luovuta asiassa. Olet siitä takuusta maksanut
auton hinnassa.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Mikä mättää?

Nappaat koneen auki kasaat t5 männillä ja uusilla ketjuilla ja laakereilla isket isomman turbon ja uuven softan.
Kytkin ja tiivisteet ym pakollinen myös uusiksi.

Ei siihen mitaan takuuta tarvii tai automyyjää.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

kari 2 kirjoitti:Mikä mättää?

Nappaat koneen auki kasaat t5 männillä ja uusilla ketjuilla ja laakereilla isket isomman turbon ja uuven softan.
Kytkin ja tiivisteet ym pakollinen myös uusiksi.

Ei siihen mitaan takuuta tarvii tai automyyjää.
:roll: ja kansalaisoikeudet voi samalla unohtaa sekä vaikkapa lakikirjat muuntaa wc-paperiksi. Lisäksi ei vakuutusyhtiöitä kannata autovahingoista häiritä,korjataan itse tonnarin ovilla! Näyttäis hyvältä ysifemmassa!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Ei ostajan edes tarvii ite selvittää onko huollot tehty ajallaan?

Myyjä haluu vaan sun rahat siis sun rahat,ei muuta.

Jos itkee jonkun takuun perään vanhassa autossa herää jo......
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Eli myyjän ei tarvitse lunastaa lupauksiaan? Asiakkaan rahat on jo saatu kun kaupat oli tehty. En ymmärrä miten auton ikä vaikuttaisi käytettyyn autoon myönnettyyn/luvattuun takuuseen. Olihan se auton ikä myyjällä jo myyntihetkellä tiedossa!?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Valmistaja myöntää uudelle kampeelle haluamansa takuun.

Näitä vanhoja kampeita ei takaa kukaan,miten voisikaan eihän se myyjä ole kun myyjä.
Se ottaa vaan välityspalkkion siitä toisen hylkäämästä raadosta,ei se mitään takaa että se toimii.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kari 2 elelee jossain mutu-maailmassa missä ei lakikirjoja lueta.
9000CS 2,3
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Ostaisitko minulta käytetyn auton ?.
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Voi perkele !.

Mua ainakin hävettäs itkee jossain marmori palatsissa lasikopissa että mikä on kun nykii/kolisee/helisee ym ymm...............

Jos ostaa vanhan auton saa vanhan auton.

Voihan ,siis se täytyy korjata ite jos haluu ajaa vai luulikos että näitä vanhoja autoja ei tervii korjailla.

Miksi myyjien pitäs korjailla toisten vanhoja autoja,niillä on pihat täynnä omiakin raatoja mitä sepitellä.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

kari 2 kirjoitti:Ostaisitko minulta käytetyn auton ?.
En vastaa.

Alkuperäiseen asiaan palatakseni.

Jos myyntiliike on luvannut että kaupanteon kohteena oleva auto kuuluu GM:n 8-vuoden moottorihuolenpito tjsp. ohjelmaan, niin myyjä on liikkeensä edustajana ainoastaan mennyt sitouttamaan oman yrityksensä. Ei kukaan Saabin suomalainen merkkiliike päätä GM:n takuuasioista, saati heillä ole valtaa päättää niistä. Tässä tapauksessa myyjäliikkeen myyjä sekä huoltopäällikkö meni puhumaan sivu suunsa mikäli heidän oli tarkoituksena viitata tuohon huolenpito-ohjelmaan. Se saako myyjä provision kaupasta tai ei, ei poista hänen vastuutaan sekä selonotto velvoitetta.

En ymmärrä miten asia voisi olla mitenkään muutenpäin. Jos luvataan, niin se pidetään.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

kari 2 kirjoitti:Voi perkele !.

Mua ainakin hävettäs itkee jossain marmori palatsissa lasikopissa että mikä on kun nykii/kolisee/helisee ym ymm...............

Jos ostaa vanhan auton saa vanhan auton.
No älä osta vanhaa autoa mihin on myönnetty myyjäliikkeen puolesta takuu. Voit vaatia vaikka kaupantekohetkellä takuun purkua! Voit saada jopa alennusta.
kari 2 kirjoitti:Voihan ,siis se täytyy korjata ite jos haluu ajaa vai luulikos että näitä vanhoja autoja ei tervii korjailla.
Kukaan ei varmaankaan ole sitä mieltä, etteikö vanhoja autoja tarvitsisi korjailla, en ymmärrä että miten tämä liittyy mihinkään



kari 2 kirjoitti:Miksi myyjien pitäs korjailla toisten vanhoja autoja,niillä on pihat täynnä omiakin raatoja mitä sepitellä.
Koska he ovat ottaneet ne vanhat raadot sinne pihalle. Ei kukaan ole heitä pakottanut valitsemaan autonmyyntialaa. Saati merkkiliikettä merkkiliikkeeksi. Itse he ovat ottaneet liiketoimintariskin sekä myöntäneet omille autoilleen takuita, eli ns. virhe/vikavastuun. Kyse on kaupankäynnissä otettavista tietoisista riskeistä.

Kumman itse valitsisit, vanhan rutkun epäilyttävältä yksityiseltä myyjältä tai vanhan takuunalaisen rutkun merkkiliikkeeltä? (Ei ole pakko vastata)
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

kari 2 kirjoitti:Ostaisitko minulta käytetyn auton ?.
Aivan varmasti jos sellainen tilanne tulee. Ei sillä ole mitään väliä mistä sen ostaa jos ostajan ja myyjän intressit kohtaa ja kauppatavara on hintaansa nähden hyvä.

Sinä et tunnu ihan ymmärtävän mitä vastuita amatikseen autoja myyvillä myyjillä on. Moni ei muuten tiedä että myös yksityisellä myyjällä on vastuu siitä mitä ostajalle lupaa. Ihan jos tarkkoja ollaan niin kannattaa olla aika tarkka siinä mitä siihen myynti-ilmoitukseen laittaa. Jos ostaja on tarkka ihminen jolla on varaa riidellä asioista lakituvassa niin voi tulla hyvinkin kalliita ongelmia auton myyjälle.
Itse en kirjoittaisi 10 vuotiaan autoni myynti-ilmoitukseen edes sanaa "hyväkuntoinen" vaikka se auto olisi miten hyvä.
Kellään ei liene mitään sitä vastaan jos SINÄ nuolet haavasi itse etkä ole kiinnostunut laillisista oikeuksistasi. :lol:
9000CS 2,3
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: jakopää murheet(ja autoliikkeen kusetus??)

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Mä oon myyny uusia ja käytettyjä autoja.

No etupäässä käytettyjä,jos se auto alkaa vaikka n 1kk käytön jälkeen helistä niin....

Vanha auto voi helistä se on normaalia ei sille voi mitään takuuta antaa.
Vastaa Viestiin