Morjes
Joko teit kansirempan? jos et niin tässä marssijärjestys..
-Hayesin tai jokin muu SAAB korjauskäsikirja 900, 9000, tai 9,5 jos eng tai ruotsi sujuu. Sieltä kohta 16v kannenpurku ja kasaus..
-Huom. Laita Kaikki merkit paikalleen, vauhtipyörä, n-akselit.
-Iso pahvilevy, piirrä karikatyylinen kannen kaavio, reijitä pulttien paikat, eivät mee sekasin öljykanavapultit ja muut esim nokkaakselin kiinnityspultit . seuraa kirjan ohjeita...
-Pidä huoli että ketju on aina pienessä vedossa, ei tule ajotus ongelmii.
- Kun saat nostimen käteen, laita astiaan jossa on esim petrolia yksi kerrallaan, Sitten suurena apuna pieni vahva mangneetti, laitat sen sinne nostimenkupin sisään, ota pihdeillä kiinni ja pumppaa öljyt ekaksi pois roskiin sit sinne petroli astiaan pinnan alle eestakas pumpaat n10-20 kertaa, sitten männän pitäis kilistä vapaana kun heiluttelee nostinkuppia. jos ei niin uuden etsiminen edessä, vain sen mikä jumittaa.
-Käyt kaikki läpi, MUISTA täyttää kupit tippakannulla siitä pienestä kyljessä olevasta reijästä öljyllä. Itse asiassa tippakannulla jokapaikkaan mitä laitat kiinni eikun ensin runsaasti tippakannuöljyy.
- Momentit kirjassa.
- Tiivisteestä jos ehjä eiku takas ja jotain moottorikasaukseen tarkotettua tivisteliimaa esim logtite;llä hyvät aineet tiivisteen ylä ja alapuolelle.
-Palikat paikalleen kannet kiinni, öljyt olet jo laskennut lämpimänä jo pois, joten jotain halpaa synteettistä sisään. kone käyntiin, tarkastus kone käy nätisti eikä mikään vuoda, koeajo n5-15min < 2500rmp. Takas talliin öljyt mujuineen valutat pois sekä ö-suodatin pois. Uudet Mobil RF 10-40 sisään sekä se uus ö-suodatin mielummin se aito GM (motonetistä)
-Sitten ei ole äänistä enää kuin muisto tallella.
-Lisätään viellä 9-5 kolme nyrkkisääntöä
1, Uudempi huohotinpäivitys.
2, 10000km öljynvaihtoväli.
3, Mobil RF 10-40W
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)