Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Hiukan kun jarruttaa tehokkaammin, niin öljyvalo vilahtaa nopeasti jarrutuksen lopussa. Viittaako vähäiseen öljymäärään? En ole joutanut vielä tarkistamaan. Huollon jälkeen ajettu n. 11000km.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Varsin todennäköistä, vaikka yleensä poikittaiskoneisissa vilkkuukin kaarroksissa.karg kirjoitti:Hiukan kun jarruttaa tehokkaammin, niin öljyvalo vilahtaa nopeasti jarrutuksen lopussa. Viittaako vähäiseen öljymäärään?
Mitä tähänkään nyt sitten sanoisi joka ei olisi loukkaavaa.En ole joutanut vielä tarkistamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Kyllä sinuna tarkastaisin nopeasti. Kerran koeajoin 9-3 t Saabia ja siinä kaarteissa vilkkui varoitus valo. Kun pääsin liikkeen pihaan niin myyjä joutui laittamaan koneeseen 2 litraa öljyä. Ei tullut kauppoja.
Viimeksi muokannut YSI-VIIS, Ti Loka 21, 2008 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Se ei ollut kysymys, jotta ei tarvitse vastata mitään. Syitä voi olla monia siihen, ettei juuri samalla sekunnilla ole mahdollisuutta nysvätä konepellin alla. Keksit itsekin varmaan helposti muutaman syyn.jcarlson kirjoitti:Mitä tähänkään nyt sitten sanoisi joka ei olisi loukkaavaa.karg kirjoitti:En ole joutanut vielä tarkistamaan.
Koneesta puuttui litra öljyä, lisäsin sen verran.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Tuo taitaa olla aika yleistä varsinkin jos on garretti ahtimena. Jos pitää öljynvaihtovälin 20 tkm niin joutuu kyllä lisäilemään öljyä jonkin verran. Suosittelen vaihtoväliksi 10 tkm, niin ei tarvi lisäillä välillä, jos ei satu garretti vuotamaan niin kuin mulla teki.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Kenties olisi kannattanut vain sitten jättää asia mainitsematta tai ainakin olla vähemmän herkkänahkaisempi kun väistämättä sitä kommentoidaan.karg kirjoitti: Se ei ollut kysymys, jotta ei tarvitse vastata mitään. Syitä voi olla monia siihen, ettei juuri samalla sekunnilla ole mahdollisuutta nysvätä konepellin alla. Keksit itsekin varmaan helposti muutaman syyn.
Koneesta puuttui litra öljyä, lisäsin sen verran.
Sairaalaan kiiruhtamista tms. hengenhätää lukuunottamatta en ainakaan omalle kohdalle keksi syytä olla pysäyttämättä autoa mahdollisimman pian ja tarkistamatta tilannetta jos öljyvalo edes vilkahtaa.
Off topic jossainmäärin, mutta mielestäni jonkinverran käsittämätöntä että ko. valoa pidetään lähinnä "suosituksena ehkä tehdä jotain jossain vaiheessa", en ainakaan sellaisella mentaliteetilla ajavalta ikinä käytettyä autoa ostaisi. Ehkä turha sanoa tähän että ei herneitä kun ne taitaa kuitenkin nokkaan tiensä löytää (senkun, ei se minua haittaa). Onpahan vain asia joka sattuu ärsyttämään enkä viittaa välttämättä nyt tähän tapaukseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
161 tkm ajettu Aero eli Mitsu-ahdin on konepellin alla. Ohjekirja mainitseekin, että jos on enempi pätkäajoa, niin suositeltava öljynvaihtoväli on 10 tkm. Tarvii seurailla miten tilanne etenee.karkivi kirjoitti:Tuo taitaa olla aika yleistä varsinkin jos on garretti ahtimena. Jos pitää öljynvaihtovälin 20 tkm niin joutuu kyllä lisäilemään öljyä jonkin verran. Suosittelen vaihtoväliksi 10 tkm, niin ei tarvi lisäillä välillä, jos ei satu garretti vuotamaan niin kuin mulla teki.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Kyllä ne öljyt on syytä tarkistaa heti jos rupee varoitusvalo palamaan/vilkkumaan. Saattaa olla satojen tai tuhansien eurojen arvonen tarkistus johon kuluu aikaa minuutti.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Voi olla esim. ruikulip***a tulossa housuun, niin on parempi kiiruhtaa ensin muualle, kuin konepellin allejcarlson kirjoitti:Kenties olisi kannattanut vain sitten jättää asia mainitsematta tai ainakin olla vähemmän herkkänahkaisempi kun väistämättä sitä kommentoidaan.karg kirjoitti: Se ei ollut kysymys, jotta ei tarvitse vastata mitään. Syitä voi olla monia siihen, ettei juuri samalla sekunnilla ole mahdollisuutta nysvätä konepellin alla. Keksit itsekin varmaan helposti muutaman syyn.
Koneesta puuttui litra öljyä, lisäsin sen verran.
Sairaalaan kiiruhtamista tms. hengenhätää lukuunottamatta en ainakaan omalle kohdalle keksi syytä olla pysäyttämättä autoa mahdollisimman pian ja tarkistamatta tilannetta jos öljyvalo edes vilkahtaa.
Off topic jossainmäärin, mutta mielestäni jonkinverran käsittämätöntä että ko. valoa pidetään lähinnä "suosituksena ehkä tehdä jotain jossain vaiheessa", en ainakaan sellaisella mentaliteetilla ajavalta ikinä käytettyä autoa ostaisi. Ehkä turha sanoa tähän että ei herneitä kun ne taitaa kuitenkin nokkaan tiensä löytää (senkun, ei se minua haittaa). Onpahan vain asia joka sattuu ärsyttämään enkä viittaa välttämättä nyt tähän tapaukseen.
Case closed.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
On se hyvä jos uskaltaa nykyisillä liruilla noin paljon ajaa. Ei ainakaan urheilumieltä puutu.9-5T kirjoitti:Ei ole, reilu 1,5milj km garretilla eikä ole pisaraakaan tarvinnut öljyä lisätä normaali vaihtoväleillä 20000/30000kmkarkivi kirjoitti:Tuo taitaa olla aika yleistä varsinkin jos on garretti ahtimena. Jos pitää öljynvaihtovälin 20 tkm niin joutuu kyllä lisäilemään öljyä jonkin verran. Suosittelen vaihtoväliksi 10 tkm, niin ei tarvi lisäillä välillä, jos ei satu garretti vuotamaan niin kuin mulla teki.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
<sarkastisesti>karg kirjoitti:Koneesta puuttui litra öljyä, lisäsin sen verran.
Ohentaa siellä olevaa pikeä sen verran, että menee taas vähän aikaa tukkoisen sihdin läpi. Kohta vilkkuu taas.
</sarkastisesti>
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta litran puuttuminen EI sytytä öljyvaloa. Vika on tod. näköisin muualla. (esim. Öljysihti tukossa) Onko autossa uusin huohotin päivitys paikalla?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Joskus ainakin oli ohjeena, että mittatikun min/max väli on noin 0,5 l. Luulisi sen pitävän edelleen paikkansa jos moottorissa on max täyttö 4l öljyä, niin litran puuttuminen on jo aika reilusti prosentteina.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Eiköhän 9-5:n mittatikun min/max väli ole yksi litra, ainakin bensakoneissa.karkivi kirjoitti:Joskus ainakin oli ohjeena, että mittatikun min/max väli on noin 0,5 l. Luulisi sen pitävän edelleen paikkansa jos moottorissa on max täyttö 4l öljyä, niin litran puuttuminen on jo aika reilusti prosentteina.
Eklunto1:n kanssa olen samaa mieltä, ettei alamerkissä oleva öljynpinta vilkuttele öljynpainevaloa, vaikka miten roivailee autolla.
Edit: Hidas taas
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Niin mitenköhän paljon sillä on oikeasti merkitystä?
Epäilen että sinun autosi käy aikas monta tuntia vuorokaudessa.
Ehtiiköhän edes jäähtyä kylmäksi
Meikäläisen auto ei monena päivänä edes kerkeä lämmetä normaali läpötilaan.
Eikö niitä epäputauksia öljyyn synny juuri lyhyestä ajosta kylmällä moottorilla
Henk kohtaisesti meinaan vaihtaa/vaihdattaa öljyt puolenvuoden välein.
Joskus aikoinaan kun oli vähän kiilattu opelin 2.0xe 16v vaihdoin siihen öljyt 7500 km välein.
Kun avasin koneen oli muuten aikas lailla puhtaan näköinen.
Epäilen että sinun autosi käy aikas monta tuntia vuorokaudessa.
Ehtiiköhän edes jäähtyä kylmäksi
Meikäläisen auto ei monena päivänä edes kerkeä lämmetä normaali läpötilaan.
Eikö niitä epäputauksia öljyyn synny juuri lyhyestä ajosta kylmällä moottorilla
Henk kohtaisesti meinaan vaihtaa/vaihdattaa öljyt puolenvuoden välein.
Joskus aikoinaan kun oli vähän kiilattu opelin 2.0xe 16v vaihdoin siihen öljyt 7500 km välein.
Kun avasin koneen oli muuten aikas lailla puhtaan näköinen.
9-5T kirjoitti:Ei vaadita urheilumieltä ajaa tehtaan suositusten mukaan ja onhan kokemustakin kertynyt toisin kuin niillä jotka tietää ettei öljyt kestä. Tällä hetkellä yhdessä on yli 400000km mittarissa, olis kiva kuulla missä vaiheessa sen eron huomaa ja onko se montakin kilometriä niillä joissa on öljyä vaihdettu tiheästi.karkivi kirjoitti:On se hyvä jos uskaltaa nykyisillä liruilla noin paljon ajaa. Ei ainakaan urheilumieltä puutu.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.