Itse tässä lähinnä mutu-tuntumalla veikkailen
Mutta mitä voisi itse tsekata, olisi kait (kannattaa lukea nuo jcarlsonin kirjoitukset alempaa):
- Ottaa IC:tä imusarjalle tulevan putken auki, ja mieluummin myös sieltä alapäästään (kuskinpuoleinen), ja sitten tunkkaa autoa vasemmasta alakulmasta ylös, jos öljyä valuu IC:stä desitolkulla, lienee ahtimen painepuoli sökö tms.
- Voisi irrottaa sytytystulpat, ja tutkia onko jokin/jotkin niistä öljyisiä, täsätä saisi varmaan osviittaa jonnekinpäin
- Voisi kokeilla irrottaa venttiilikopan kannesta sen letkunipan kokonaan, ja kokeilla loppuuko öljysauhu, jos huohotus ei toimi ollenkaan, niin paine osaa mennä ulos öljyn kera jostain väärästä paikasta.
- Sylkeekö siitä venakopan reiästä ihan tolkuttomasti öljyä silloin, kun nippa letkuineen on pois
Einon kanssa samoilla linjoilla, eli ainakin remppaamani 2.0t:n männänrenkaat, ja männätkin, oli ihan tajuttomassa karstassa. Noiden T7-mäntien puristusrenkaat on sellaiset olemattoman ohuet, ei ihme jos pääsee karstaa öljyrenkaisiin asti.
Itse huomasin että karstaa oli ihan kaikkialla männissä, mutta öljyrenkaat vielä jostain syystä toimivat jollain lailla, mutta kauaa eivät olisi toimineet.
Ei männänrenkaiden vaihto mikään kamalan kova homma kuitenkaan ole, tarvitsee purkaa kansi irti, ja öljypohja, jolloin männät saa otettua yläkautta veke... mäntien puhdistus, ja uusin renkain takasin sisään, ja samalla uudet laakerit alakertaan.
Eikait enää 10-vuotiaaseen autoon kannattane teettää about auton kokonaisarvon hintaista moottorinvaihtoa (siis tehdasuutta puolimoottoria tms), eri asia, jos esim jostain romikselta löytyy vaikka 500-600 eurolla takuukone.
Varmaan jcarlson on oikeassa turbon suhteen, eli heittää öljyt läpi sinne kuumalle puolelle, ts. korjaussarjan se varmaan vaatisi, ja siitä mahtaa tulla kustannuksia noin 100e, mutta sitten on kyllä uudenveroinen (jos pitää tasapainotuksen kohdallaan, eli merkkaa siipien paikat, jos menee väärin, niin pakko käyttäätasapainotuksessa (: ).
Tuolla on erinomaiset ohjeet T25:n korjaamiseen (eikä se GT17 kait kovin paljoa voi tuosta poiketa?):
http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/