Kytkin ?
Kytkin ?
Auto on 9-5 Aero -00, aj 90 tkm. Kun nostan kytkintä hitaasti ykkösellä tai kakkosella, kytkimestä kuuluu omituinen "naraus" ja vinkaisu. Ei siis polkimesta. Muuten kytkin toimii hyvin. Onko kytkin tai painelaakeri tulossa tiensä päähän ? Vai kuuluuko ääni vain asiaan ?
Mulla tehnyt auto alusta asti samaa (ostin vuosi sitten 1.5 v / 24 tkm vanhana). Selvä vinkaisu usein kun nostaa kytkimen. Vein takuuaikana huoltoon L-A Herttoniemeen mutta eivät osanneet sanoa tai tehdä mitään. Ei ilmeisesti juuri silloin sattunut vinkaisemaan...
Pitää kysyä taas nyt kun on 50 tkm huolto edessä.
Pitää kysyä taas nyt kun on 50 tkm huolto edessä.
Jon & 9-5 2.0TW -02
Taitaa olla yleinen vika, oma kiesi tekee myös tota ja on tehnyt lähes alusta saakka. Mulla ainakin ääni voimistuu jos liikkeelle lähtö tapahtuu ylämäestä. Välillä ääntä ei kuulu ollenkaan ja välillä taas kuuluu.
30tkm ajettu näin ja jos se laakerivika olisi, niin kyllä se olisi jo paskaksi menny.
30tkm ajettu näin ja jos se laakerivika olisi, niin kyllä se olisi jo paskaksi menny.
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
Mulla on jo sellainen paita ja samasta hommasta oli kyseJoni kirjoitti:Vaimo sano ostavansa mulle mielenterveysliiton tms. "I Hear Voices" paidan kun luulen kuulevani kaikenlaisia sivuääniä autossa

Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ti Kesä 22, 2004 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
HEH! Minulla kanssa sama ääni -00 aerossa. Tänään auto meni aamulla Hannoverin saab huoltoon ja purkavat sen ja katsovat mikä siellä ääntää. Samalla laittavat uuden kytkimen. Auto on ajettu 71 tkm.
Voin ilmoitella tässä lähipäivinä mitä sieltä löytyi.
Itse olen ollut huomaavinani, että se ääni kuuluu enemmän sateisina päivinä
Voin ilmoitella tässä lähipäivinä mitä sieltä löytyi.
Itse olen ollut huomaavinani, että se ääni kuuluu enemmän sateisina päivinä

No niin. Nyt autossa on uusi kytkin. En ole paljoa ehtinyt ajelemaan, mutta ääntä ei ainakaan tänään kuulunut. Sain vanhan kytkimen mukaan ja ei siinä mielestäni mitään isompia ollut. Levyn jouset kyllä pyörivät ja ovat vähän irtonaisen oloiset ja levy oli muutenkin jonkun verran kulunut. Niitit jo aika lähellä itse levyn pintaa. No sen tietää täällä, kun on paljon ruuhkissa matelua ja sen sellaista. Painelaakeria en saanut mukaan, mutta sanoivat, että ei sekään uuden veroinen ollut.
Kyllä tuolla olisi pääsyt kilometreja, mutta sen vaihto oli täällä edullisempi kuin Suomessa ja muutto takaisin alkaa häämöttää. Ja olihan se levy jo aika kulunut.
Kyllä tuolla olisi pääsyt kilometreja, mutta sen vaihto oli täällä edullisempi kuin Suomessa ja muutto takaisin alkaa häämöttää. Ja olihan se levy jo aika kulunut.
Re: Kytkin ?
Onko muilla ongelmaa pakin päälle laitossa? Tuossa 9-5 on ongelmana että pakki ei mene päälle normaalisti vaan pitää ottaa pieni nyppäys liike ja sitten se "krumpsahtaa" hampaille. Onko tästä siis vain kytkin niin loppu ettei enää irroita kunnolla? aika alhaalla se kyllä ottaa kiinni, ei tarvi kuin pikkasen nostaa niin silloin jo moottorin ääni muuttuu. Onko mitään hoitoa vai kylmästi uutta levyä?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Ne menee suorastaa imaisemalla päälle. Mutta tuo pakki on ongelma. No ei kai auta kuin vaihdella hiluja. Onko kukaan vaihtanut 9-5 kytkintä? jos vaikka itse kokeilisiMimmi kirjoitti:Meneekö muut vaihteet nikottelematta päälle?
Jollei, kepin säätö. Jos menee, niin kytkintä vaihtoon, kun kerran on jo ihan alhaalta ottava.

Minkäslaisten ajokilometrien jälkeen 9-5 kytkinlevyjä yleensä vaihdellaan? Omassa kilsoja lähempänä 250tkm kuin 200tkm, joten mahtaakohan levyjen vaihto kohta olla edessä vai kestääkö helposti yli 300tkm?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
kestäisi nyt ensin sen 150 000kmArcer kirjoitti:Minkäslaisten ajokilometrien jälkeen 9-5 kytkinlevyjä yleensä vaihdellaan? Omassa kilsoja lähempänä 250tkm kuin 200tkm, joten mahtaakohan levyjen vaihto kohta olla edessä vai kestääkö helposti yli 300tkm?