tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
eli tuommone vika tällä kertaa, olis tossa hollilla uus bensa pumppu mahtaisko auttaa ja kampiakselin asento anturi löytyy myös uus... vika alkoi viime perjantaina aamulla lähti hyvin käymään 2 astee pakkasesta ja vähä matkaa ajettua nykäs pari kertaa, sitte rupes kulkee normaalisti, pihalle pääsin ni kierrokset tyhjäkäynnilla vaelteli
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
bensapumpussa oli vika, olis sinne "ämpärin" pohjalle jauhanu tiensä pään, 234500km
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Mulla on aivan täysin samat oireet. Bensansuodattimen vaihdoin, niin hieman hillitsi vaivaa, mutta ei loppunut kuitenkaan. Pitänee varmaan miettiä sitä bensapumpun vaihtoa.
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
liian aikaisin iloitsin
taas rupes tekee samaa ja check engine valo sytty, olisko tässä kuuluisassa läppäkotelossa vikaa, tehot kylläkin on tallella
ittelle ei tuu enää mieleen ku ilmamassa mittari, di-kasetti ja sitte tää läppä kotelo.
tarvii huome men raumal lukemaa koodeja jos selvis jotain, onko jollain tietoo että onko KORSMANIN korjaamolla vikakoodin lukulaitetta?
taas rupes tekee samaa ja check engine valo sytty, olisko tässä kuuluisassa läppäkotelossa vikaa, tehot kylläkin on tallella
ittelle ei tuu enää mieleen ku ilmamassa mittari, di-kasetti ja sitte tää läppä kotelo.
tarvii huome men raumal lukemaa koodeja jos selvis jotain, onko jollain tietoo että onko KORSMANIN korjaamolla vikakoodin lukulaitetta?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Allekirjoittaneen yksilössä seilaava tyhjäkäynti loppui läppäkotelon vaihtoon. Eka nykäisy ajossa tosin tapahtui vasta CE-valon syttyessä.
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
kävin vikakoodit lukees, keväällä pistämäni tarvike lambda oli sanonut sopimuksen irti
kuinka helposti tuommonen katalysaattori ottaa nokkiinsa ylimääräsestä bensasta, noin 700 km kerkesin ajaa rikkinäisellä lambdalla ja koko kat:lla on ajettu yhteensä noin 3000km, eli aika uus on
kuinka helposti tuommonen katalysaattori ottaa nokkiinsa ylimääräsestä bensasta, noin 700 km kerkesin ajaa rikkinäisellä lambdalla ja koko kat:lla on ajettu yhteensä noin 3000km, eli aika uus on
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Kuten taas nähtiin niin niitä halpis-tarvikelambdoja ei todellakaan kannata ostaa. Varsinkin T5 ja T7 kohdalla pitää olla aito ja oikeanmallinen Bosch. Maksaa itsensä takaisin äkkiä kun kestää sen toiset 200tkm toisinkuin surkelaatuiset tarvikkeet.
Luultavasti ei ole vielä katti hajonnut ellei todella rikkaalla ole käynyt. Noissa vanhemmissa 9-5:ssä kun ei vielä ole sitä toista katinvalvonta-lambdaa niin vain päästömittaus tai silmällä tarkastelu kertoo katin kunnon.
Luultavasti ei ole vielä katti hajonnut ellei todella rikkaalla ole käynyt. Noissa vanhemmissa 9-5:ssä kun ei vielä ole sitä toista katinvalvonta-lambdaa niin vain päästömittaus tai silmällä tarkastelu kertoo katin kunnon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
joo oli mun viimine tarvike osa, minkä ostan
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
nonni....
rupes taas vittuilee toi vehje..
ajaa esim 80 km/h ja siitä lähtee kiihdyttää kunnolla ni tuntuu että röpöttäis, sitä kestää hetken ja sit lähtee kiihtyy kunnolla, ei kylläkään tee joka kiihdytyksessä sitä, ensi ajattelin et se johtuu siitä rikkonaisesta lambdasta, että putkessa oleva ylimääräinen bensa palaa pois, mut nyt sitä on jatkunut aika pitkään.
muistaisin kuulleenni täällä juttua että jotku tietyt alipaineletku halkee ajan mittaa ja uuden semmosen letku satsin sais jostain suht halvalla.
mimmosia oireita halkinaisista letkuista syntyy?
rupes taas vittuilee toi vehje..
ajaa esim 80 km/h ja siitä lähtee kiihdyttää kunnolla ni tuntuu että röpöttäis, sitä kestää hetken ja sit lähtee kiihtyy kunnolla, ei kylläkään tee joka kiihdytyksessä sitä, ensi ajattelin et se johtuu siitä rikkonaisesta lambdasta, että putkessa oleva ylimääräinen bensa palaa pois, mut nyt sitä on jatkunut aika pitkään.
muistaisin kuulleenni täällä juttua että jotku tietyt alipaineletku halkee ajan mittaa ja uuden semmosen letku satsin sais jostain suht halvalla.
mimmosia oireita halkinaisista letkuista syntyy?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Alipaineletkua saa ihan metritavarana tiskiltä. Myös vialliset tulpat tai DI kassu aiheuttaa pätkimistä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
jooh huomasin tossa äsken et lämpimänä pätkii herkemmin, vois alottaa tulppien vaihdolla...
miten nuo letkut sais tutkittuu? syöttämällä paine ilmaa johonki ja kattoo pihiseekö jostain.
minkä hintasia nuo di- kasetit on uutena ja kannattaako harkita käytetyn ostamista?
miten nuo letkut sais tutkittuu? syöttämällä paine ilmaa johonki ja kattoo pihiseekö jostain.
minkä hintasia nuo di- kasetit on uutena ja kannattaako harkita käytetyn ostamista?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Nuo uudet DI-kasetit maksavat todennäköisesti yli 200 euroa ja käytetty on aina käytetty.vwkupla6 kirjoitti:jooh huomasin tossa äsken et lämpimänä pätkii herkemmin, vois alottaa tulppien vaihdolla...
miten nuo letkut sais tutkittuu? syöttämällä paine ilmaa johonki ja kattoo pihiseekö jostain.
minkä hintasia nuo di- kasetit on uutena ja kannattaako harkita käytetyn ostamista?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
Mä vaihdoin DI -kasetin, ku saba nyki tasakaasulla erityisesti ja kun se oli lähettänyt vikakoodiakin - niin ja tyhjäkäynnillä kierrokset putos aina välillä nopeasti ja palas ennallee het samantien. Di -boxin hinta oli AD-korjaamolla 240€ eikä se vaikuttanu auton etenemiseen juurikaan. Seuraavaksi vaihdoin foorumin suositusten mukaan läppäkotelon (420€ rahteineen), ja nyt pelittää tosi upeesti - ei nyi (no ei kai ku on vain 150hv) muttei myöskään nytkytä.
Di-boxin rikkiolemisesta sain hyvät troubleshootingit täältä. Jos vika on kipunassa, on nykiminen terävää ja korostuu kiihdyttäessä.
Mist mää saan lisää tehoa halavala? Kyrdeeraa ku on toi nuhismalli joka on muuten niin hyvä.
Di-boxin rikkiolemisesta sain hyvät troubleshootingit täältä. Jos vika on kipunassa, on nykiminen terävää ja korostuu kiihdyttäessä.
Mist mää saan lisää tehoa halavala? Kyrdeeraa ku on toi nuhismalli joka on muuten niin hyvä.
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
kiitos tästäkin tiedosta, kaikki on avuksi.
olis vaa toine auto mistä kokeilla tuota di- kasettia, ei viitsisi arvausten varassa ostaa sitä.
olis vaa toine auto mistä kokeilla tuota di- kasettia, ei viitsisi arvausten varassa ostaa sitä.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.
http://kuvablogi.com/nayta/1593110/
tuolta löytyy kuva yhdestä tulpasta, kaikki oli saman näkösia, jos tosta voi jotain päätellä?
tuolta löytyy kuva yhdestä tulpasta, kaikki oli saman näkösia, jos tosta voi jotain päätellä?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis