9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Pikkuhiljaa on alkanut polttelemaan OG9-3:n vaito ja mielessä on tuo nykyisen mallinen 9-5. Selailin eilen Metro-Autolla käväistessäni ko. auton esitettä ja siinä väitettiin, että 2.0t:n virityssarjan (185 hv) saa vain mallivuoteen 2005 saakka. Eikös tälläkin foorumilla ole porukkaa (muistaakseni ainakin Eski) jolla on tuo virityssarja tässä uudemman mallisessa 9-5:ssa? Nykyisessä autossa on vähän piristystä ja sitä tahtois uuteenkin, ei vaan budjetti riitä ihan Aeroon saakka...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
OK. Kiitos pikaisesta vastauksesta! Jostain syystä se vaan näyttäisi puuttuvan tuoreimmasta lisävarusteluettelosta (tai sitten silmissäni on vikaa). Tuo Hirsch kyllä kiinnostaisi kanssa. Mielummin jompi kumpi noista kahdesta kun joku muu viri. Jatkan siis edelleen sopivan 2.0t:n metsästystä 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Olen itsekin miettinyt vaihtoa nykyisestä 9-5:stä -06 tai uudempaan. Jos 2.0t tulisi kysymykseen lienee PPC-kapula paras vaihtoehto (n.700 Eur) jolla n.220hv/320Nm.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Ehkä kaikilla ei ole varaa pistää 1500e kiinni Hirschiin.9-5T kirjoitti:lienee PPC-kapula paras laiton vaihtoehto (n.700 Eur) jolla n.220hv/320Nm.
#3431
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Jep. Eiköhän valinta minun kohdalla ole toinen noista laillisista vaihtoehdoista. Saako tuon Hirschin tosiaan jarruineen 1 500 €:lla? Olisko jollain kertoa MY06:n 185 hv:n viristyssarjan tai siinä olevan ohjainboksin valmistenumeroa?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Vuoden 2007/2 hinnastossa virityssarja 2.0t M06 maksoi 1672 €, vuosi 05 2043 € ja 07 2035 €. Minulla on auto mallia 07, ja siinä on sarja mallia 06. Hyvin tuo tuntuu toimivan, vaikka en kyllä tiedä, miten 07:n sarja toimisi. Sarja sisälsi platinakärkiset tulpat.
Virityssarjan M06 tuotenumero on : 32025638. Minun rekisteriotteessa lukee: Moottorin ohjausyksikkö vaihdettu. Varaosanumero 5387147. Tämä on juuri elektroniikkayksikkö 2006 EU.
terv,
george
Virityssarjan M06 tuotenumero on : 32025638. Minun rekisteriotteessa lukee: Moottorin ohjausyksikkö vaihdettu. Varaosanumero 5387147. Tämä on juuri elektroniikkayksikkö 2006 EU.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Kiitos tiedoista! MY06 näyttäisi olevan jostain syystä edullisin, mutta hintaero Hirschiin on aika pieni... Näillä tiedoilla on hyvä lähteä tinkimään jos sattuu auto-ostoksille Metro-Autoon tai Länkkärille 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Soittelinpa nyt ihan koemielessä Olarin Länsiautoon.pocky kirjoitti:Ehkä kaikilla ei ole varaa pistää 1500e kiinni Hirschiin.9-5T kirjoitti:lienee PPC-kapula paras laiton vaihtoehto (n.700 Eur) jolla n.220hv/320Nm.
Varaosapuolelta heittivät että 2.2TiD:n Hirsch Performance palikka maksaisi asennuksineen 2100€.
Mäkelän Auto Järvenpäässä lupasi ko. toimenpiteen 1400-1500€.
Kysymys kuuluu: Mitä ihmettä?!
Ymmärrän kyllä että yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa, mutta onko sen tarkoitus kusettaa kun Hirschin sivuilla lukee että palikka maksaa 1342e.
Ja 9-5T:n on turha todeta tohon 2100€ hintaan että "Köyhästä voi tuntua kalliilta"

#3431
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Se on enemmän kuin kohtuullinen verrattuna Länkkäriin.9-5T kirjoitti:Älä sekoita minua kenenkään muun kommenttiin.pocky kirjoitti:Soittelinpa nyt ihan koemielessä Olarin Länsiautoon.
Varaosapuolelta heittivät että 2.2TiD:n Hirsch Performance palikka maksaisi asennuksineen 2100€.
Mäkelän Auto Järvenpäässä lupasi ko. toimenpiteen 1400-1500€.
Kysymys kuuluu: Mitä ihmettä?!
Ymmärrän kyllä että yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa, mutta onko sen tarkoitus kusettaa kun Hirschin sivuilla lukee että palikka maksaa 1342e.
Ja 9-5T:n on turha todeta tohon 2100€ hintaan että "Köyhästä voi tuntua kalliilta"
Eikö Mäkelän 58-158e ole kohtuullinen korvaus asennuksesta ja ohjelmointilaitteen mahdollisista postikuluista. Pääkaupunkiseudulla teitä tunnutaan muutenkin rahastettavan huollossa joten Olarilla lienee "normaali" hinnoittelua.
Mäkelästä soittelevat koska kelpaa viedä auto sinne.
#3431
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
Auto on hankittu ja virityssarjan hankinta polttelee kovasti mielessä
Onko noissa Saabin alkuperäissarjoissa jotain eroa manuaalin ja automaatin välillä? Kestääkö automaatti virityssarjan väännön?

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9-5 2.0t:n viritys (MY 06->)
No hyvin näyttää kestävän 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06