Turvavöiden varoitusäänen poistattaminen huollossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Turvavöiden varoitusäänen poistattaminen huollossa

Viesti Kirjoittaja Noksu »

Käytin autoa (9-5 2.0t vm -03) eilen huollossa ja pyysin heitä poistamaan itseäni kovasti ärsyttävän varoitusäänen. Kyseinen homma kustansi Länsi-Auto Herttoniemessä 20,93 EUR huollon yhteydessä (mitähän olisi muuten maksanut?). En nyt ota tässä kantaa oliko mielestäni kallis vai halpa, mutta verrokkina kerron 8kg jauhesammuttimen vuositarkastuksen maksavan 8,50 EUR.

Toisaalta, uutta autoa ostaessa kannattaa vaatia pimputin pois heti kättelyssä, jolloin sen saa kaupan hintaan. Kyseinen toiminto on hermoja raastava, eikä tuo mitään lisäarvoa ainakaan niillä käyttäjille, jotka ovat tottuneet käyttämään turvavöitä. No jostainhan ne turvallisuustestien pisteet on revittävä...
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noksu »

Itse asiassa täytyy sanoa, etten tiedä. Muistikuva (vielä toissapäiväisestä ;) kertoo sen olleen yli 6s, muttei kuitenkaan jatkuva, joten siitä varmastikin voidaan vetää johtopäätöksen. Mielestäni tuo pimputus oli kuitenkin varsin ärsyttävää, mikä varmasti onkin sen tarkoitus.
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

Eiks turvavyötä ole tarkoitus käyttää aina myös Saabissa. :lol:
Ei mua ainakaan tuo pimputus ole häirinnyt.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Hieman olen aina ihmetellyt sitä että haittaako se pim-pom todella niin pal että se pitää ohjelmoida pois :roll:
Laitetaanhan se vyö siinä pikaisesti kiinni ja ääni loppuu, tai sitten voihan sen kietaista kiinni ennenku laittaa pirssin päymään.
Jollain kun sen muijan sais ohjelmoitua hiljaiseksi :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noksu »

Eiks turvavyötä ole tarkoitus käyttää aina myös Saabissa.
Ei mua ainakaan tuo pimputus ole häirinnyt.
Kyllähän niitä on tarkoitus käyttää ja käytetäänkin, mutta ei niiden käyttö mitään säestystä kaipaa :wink:

Itselläni ainakin on sellainen tapa, että tallista peruutellaan ulos ilman vöitä, kun pitää mennä sen jälkeen sulkemaan ovi. Turvavyöhälytin ei kuitenkaan tämän jälkeen enää varoittele mistään, joten on täysin hyödytön käytössäni.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Laakkosella Lahdessa ohjelmoivat pois "ilmaiseksi" kun mekaanikoilta menee kuulemma hermot pimputteluun kun autoa siirretään esim. pihassa tai hallisssa useita kertoja...
...meillä pimputus aiheutti vänkärin paikalla kahta kauheamman pimputuksen...pakko oli päästä eroon...
Vastaa Viestiin