Kaasuläppkotelo, Onko mahdollisuuksia korjata kotikonstein?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Kaasuläppkotelo, Onko mahdollisuuksia korjata kotikonstein?

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Nyt sitten 2-viikkoa sitten ostettu aero hyytyi liikennevaloihin. Hetken pähkäilyn jälkeen päätin hakea uuden sytkäboksin ... se kun ilmeisesti näissä yleensä on vikana. Noh.. uusi boksi kiini ja ei mitään muutosta... ei käy ei. Sitten keksin polkea reilusti kaasua ja startata samalla ja lähti melkein laakista käyntiin. Heti kun päästi kaasun "tyhjäkäynnille" -> taas sammui. Hätä patenttina ruuvasin kaasuläppäkotelosta "jousen vastatappia" kiinnpäin... eli efekti on sama kun pitäisi pikkaisen kierroksiä päällä kokoajan.

Noh näillä eväillä sitten pääsi huoltoon ja tekki kiinni. Ilmoitti, että kaasuläppäkotelon asentoanturi ja jotkut vastusarvot vinkurallaan.

Huollon mukaan uusi kotelo asennettuna n. 950€ ... Tuntuu aika rankalta hinnalta.

Eli tietääkö kukaan voiko tuolle kotelolle tehdä kotikonstein mitään vai onko pakko tyytyä kohtaloon ja maksaa.

Perkeles kun tuli se sytkäboksikin ostettua.. Ainakin steegit saa unohtaa vähäksi aikaa.
9-5 Aero
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Kaasuläppäkotelon potikoiden viallinen arvo heittää saabin limb home moodiin, eli ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ym. ym.. Ensiapu tuohon on yleensä potikoiden arvotoleranssin kasvattaminen (=ohjelmoidaan huoltosoftalla) ja paineilmapuhdistus, mutta määräänsä enempää siitäkään ei apua saa (tehtiinkö nämä autoosi ? Viestistäsi ei selviä, vaan annat ymmärtää että ovat suoraan vaihtamassa osaa...? ). Potikat on mouldattu koteloon kiinni, joten kun potikat ovat tiensä päässä, koko kotelo pitää vaihtaa. Tää on todennäköisesti idioottimaisin saabismi mikä itselleni on koskaan tullut vastaan, eli muutaman sentin osan vaihtamiseksi täytyy vaihtaa tonnin osat. On siis itsellänikin vielä investointina edessä, kahteen kertaan kasvatettu jo toleransseja omassa autossani...

9-5T osais varmaan vielä paremmin kommentoida jos tohon joku poppakonsti olis olemassa.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Jaa, että siihen on kuitenkin joku kikka kolmonen millä tuon voi saada toimimaan.

Olarin länsiautossa sanottiin, että "tuota ei saa ehjänä auki, eli täytyy vaihtaa koko palikka".

Kävi sinällään hyvä tuuri tämän kanssa, että sain sovittua myyjäliikken (Veho) kanssa tuosta korjauksesta. Suosuivat maksamaan melkein kokonaan... itseä hieman hävetti soitella sinneppäin, kun vaihdokkina saabiin meni ehkä maailman huonoimassa kunnossa ollut yaris.

Kiitoksia vinkeistä! Näillä näkymin saadaan kuitenkin loppuviikosta uusi kotelo ja sitten toivottavasti on huolettomia kilometrejä hamaan tulevaisuuten (kopkop) =)
9-5 Aero
Vastaa Viestiin