9-5 hammastanko vuotaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jouni10
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 20:35

9-5 hammastanko vuotaa

Viesti Kirjoittaja jouni10 »

9-5 vm 00 roiskii öljyä pohjaan ja näyttää siltä, että öljy on peräisin hammastangon päässä olevasta kumista. Huollossa ensimmäinen kaveri sanoi lääkkeeksi hammastangon vaihtamisen (kallista) ja seuraava ehdotti että haitarikumi saattaa vain vuotaa ja roiskiminen lakkaa kumin vaihdolla.
Jälkimmäinen kertoili, että aika vähän on vaihdeltu hammastankoja ja että haitarikumin sisällä tulee ollakkin hieman öljykosteutta.
Auto sinällään kulkee suoraan ja öljyä ei näytä häviävän suuremmin.

Löytyykö kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 hammastanko vuotaa

Viesti Kirjoittaja mike »

Eipä ole omakohtaisia kokemuksia, mutta jos öljyä on haitarikumin sisällä roiskumiseen asti, niin silloin se on kyllä väärässä paikassa eikä korjaannu kumin vaihdolla.

Suojakumihan suojaa vain hammastangon tiivistepintoja ulkopuolelta tulevalta lialta. Jos kumin sisällä on öljyä niin silloin on hyvin todennäköisesti vuoto hammastangon tiivisteessä. Se onkin sitten eri asia onko tuo vaihdettavissa kuinka helposti.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9-5 hammastanko vuotaa

Viesti Kirjoittaja masas »

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: 9-5 hammastanko vuotaa

Viesti Kirjoittaja george »

En tiedä kumpi puoli autosta on kyseessä. Jos se on oikea, niin seuraava voisi auttaa. Minulla oli tonnarissa myös vuoto, jossa suojakumi kastui. Näytti siltä, kuin öljy olisi tullut sen sisältä. Öljyä kului vain vähän. Oli hankala huomata, mistä öljy oli vuotanut. Syy oli loppujen lopuksi ohjaustehostimen pumpussa. Hihnapyöran ja pumpun välinen tiiviste oli kulunut. Merkkinä tästä oli hihnan kostuminen, jota en alkuun osannut tulkita oikein.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Vastaa Viestiin