Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Terve
Aikomus olisi vaihtaa -00 Aut. 2.0t moottorin tilalle -00 9-5 2.3 aeron kone.
Kysymys kuuluukin, että meneekö niin sanotusti heittämällä paikalleen?
- sopiiko automaattilootan perään sukkana?
- onko johtosarjat samat, eli tarviiko niitä vaihdella?
- moottorin tuennat samat?
- anturit samat?
- jne?
Tarviiko vaihtaa muuta kuin moottorinohjausyksikkö?
Aikomus olisi vaihtaa -00 Aut. 2.0t moottorin tilalle -00 9-5 2.3 aeron kone.
Kysymys kuuluukin, että meneekö niin sanotusti heittämällä paikalleen?
- sopiiko automaattilootan perään sukkana?
- onko johtosarjat samat, eli tarviiko niitä vaihdella?
- moottorin tuennat samat?
- anturit samat?
- jne?
Tarviiko vaihtaa muuta kuin moottorinohjausyksikkö?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
muista ottaa siitä 2.0 venakopan kannen päästä se lisäpumppu ja siirtää se siihen uuteen koneeseen. Tämä on vain automaateissa, jos 2.3 koneesi ei satu olemaan automaatista.Sabo kirjoitti:Terve
Aikomus olisi vaihtaa -00 Aut. 2.0t moottorin tilalle -00 9-5 2.3 aeron kone.
Kysymys kuuluukin, että meneekö niin sanotusti heittämällä paikalleen?
- sopiiko automaattilootan perään sukkana?
- onko johtosarjat samat, eli tarviiko niitä vaihdella?
- moottorin tuennat samat?
- anturit samat?
- jne?
Tarviiko vaihtaa muuta kuin moottorinohjausyksikkö?
toinen huomioitava seikka on että b235r ainakin 2001 vuoden öljypohja kiinnittyy myös laatikkoon kiinni joten sitä varten pitää hommata pultit ja se roiskesuojapelti mikä sinne tulee.
Oliko tarkotus nostaa koko pakka pois vai pelkkä kone ja jättää laatikko autoon ?
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Laatikko saa jäädä autoon. Tänään tein kaupat ja torstaina haen koneen pois. Pikkuhiljaa talven aikana kokonasvaltainen koneremontti. Sitten vaihto ja vanha kone myyntiin.
Lisäpumpusta en ollut ikinä kuullutkaan. Oli erittäin hyvä huomio, tattista.
Mitä, jos laittais vanhan koneen öljypohjan? Käykö 2 litrasen pohja tuohon 2.3:seen? Voisko sopia noin päikseen?
Onko 2 litrasen laatikko sama kuin aeron?
Lisäpumpusta en ollut ikinä kuullutkaan. Oli erittäin hyvä huomio, tattista.
Mitä, jos laittais vanhan koneen öljypohjan? Käykö 2 litrasen pohja tuohon 2.3:seen? Voisko sopia noin päikseen?
Onko 2 litrasen laatikko sama kuin aeron?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
oSabo kirjoitti:
Onko 2 litrasen laatikko sama kuin aeron?
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Minimalismia!9-5T kirjoitti:Pojut heijkotka kirjoitti:oSabo kirjoitti:
Onko 2 litrasen laatikko sama kuin aeron?tää ei vastaa edes on tai ei.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Ei kun se on vaan sun kohdalla ylimielisyyttä ja v**tuilua. Eli siis onnittelut, olet hyvin ansaitusti päässyt foorumilla erikoisasemaan!9-5T kirjoitti: Ennen on ja ei on ollut ylimielisyyttä, vittuilua yms.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Saako udella miksi vaihdat konetta? Onko vanha kone susi?
Eikös olisi helpompaa lastuttaa tota kaksnollaa, vaihtoehtoisesti suurempi puhallin. ja uus ohjelma boksiin.
Vai tarviiko olla just aeron pannu?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Eikös olisi helpompaa lastuttaa tota kaksnollaa, vaihtoehtoisesti suurempi puhallin. ja uus ohjelma boksiin.
Vai tarviiko olla just aeron pannu?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
alkup. koneesta kuuluu selkeää rohinaa jakopään puolelta. Melkein samalla vaivalla vaihtaa koko rempatun koneen, kun remppaa pelkän jakopään. Jos rupeisin lastuttamaan 2 litrasta niin menisi vaihtoon ainakin turbo sekä suuttimet. Noiden hinta n. 500 e. joka oli melkein puolet aeron koneen hankinta hinnasta (joka tuli turboineen päivineen).
Kori + alusta kohtuullisen moitteettomassa kunnossa. Koneet noissa on heikoin lenkki. Näin saan varmasti toimivan koneen pitkäksi aikaa.
Ja pitäähän sitä harrastuksia olla.
Olisin voinut ottaa 2.3T moottorinkin (koska niillä ei ole aeron motin kanssa juuri mitään eroa), mutta kun tuli hyvä tarjous em. koneesta.
Eikä 2 litraseen saa tuota 2.3 mukavaa vääntöä.
Kori + alusta kohtuullisen moitteettomassa kunnossa. Koneet noissa on heikoin lenkki. Näin saan varmasti toimivan koneen pitkäksi aikaa.
Ja pitäähän sitä harrastuksia olla.
Olisin voinut ottaa 2.3T moottorinkin (koska niillä ei ole aeron motin kanssa juuri mitään eroa), mutta kun tuli hyvä tarjous em. koneesta.
Eikä 2 litraseen saa tuota 2.3 mukavaa vääntöä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
No sitten ymmärrän. Toivotaan että aero pannu on kondiksessa.Sabo kirjoitti:alkup. koneesta kuuluu selkeää rohinaa jakopään puolelta.
Saa, mutta korkeammilla kierroksillaSabo kirjoitti:Eikä 2 litraseen saa tuota 2.3 mukavaa vääntöä.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toki tuntuuhan toi 2,3 isommalta koneelta muhkeammalla perusväännöllä, mutta saa tuosta kakslitrasestakin ihan siedettävän.
Itse koneita ja laatikoita vaihtaneena kysyn, nyt kun miettii niin ei ehkä olis tullut tehtyä noita tekniikanvaihtoja. On helpompaa ja miltei aina halvempaa vaihtaa siihen valmiiseen pakettiin. Toisaalta jos kone tattis saattaa olla auto vaikea myydä ja "uus" auto saattaa olla huonolla tuurilla yhtä tattis. Trionic 7 on vähän murheenkryyni verrattuna T5:een ja Trionic 8..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Kyllähän se aeron pannu on sitten kunnossa, kun se saa täydellisen rempan.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
ei tolla automaattiaskilla muutenkaa kuuhun mennä noitte virien kanssa.
alkaa tolla aeron mandariinillaki olla niillä ja rajoilla jos softa on tehty tyhmästi.
alkaa tolla aeron mandariinillaki olla niillä ja rajoilla jos softa on tehty tyhmästi.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon 2.0t -> 2.3Aero muutokseen. Ja sentronic askilla mennään.
Varsinkin nyt tämän -08 Aero ohjelmapäivityksen jälkeen on kaasuun vastaaminen todella sulavaa ja karvalakki TCS:kin toimii jouhevammin.
Mutta, jos vakio softa ei riitä niin, ehkä vakio mäntien vaihto konerempan yhteydessä ei menisi hukkaan. Ainakin itse vaihdoin ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi.
Varsinkin nyt tämän -08 Aero ohjelmapäivityksen jälkeen on kaasuun vastaaminen todella sulavaa ja karvalakki TCS:kin toimii jouhevammin.
Mutta, jos vakio softa ei riitä niin, ehkä vakio mäntien vaihto konerempan yhteydessä ei menisi hukkaan. Ainakin itse vaihdoin ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi.
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Aerossa taitaa muuten olla eri alusta, eli jos vanha on vakio niin menee vaihtoon sekin, jos haluat laillisen muutosleiman saada.Sabo kirjoitti:Kori + alusta kohtuullisen moitteettomassa kunnossa. Koneet noissa on heikoin lenkki.
Myös automaagin kesto ja välitykset mietityttäisi itteäni, mutta niitä koskevaa tietoa saanee ihan täältä kysymällä.
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Laatikko taitaapa olla aivan sama kuin aerossakin, että miksi se ei kestäis. Ihmettelen.aero kirjoitti:Aerossa taitaa muuten olla eri alusta, eli jos vanha on vakio niin menee vaihtoon sekin, jos haluat laillisen muutosleiman saada.Sabo kirjoitti:Kori + alusta kohtuullisen moitteettomassa kunnossa. Koneet noissa on heikoin lenkki.
Myös automaagin kesto ja välitykset mietityttäisi itteäni, mutta niitä koskevaa tietoa saanee ihan täältä kysymällä.
Jarrut on jo hommattu eteen.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Moottorin vaihto 2.0t --> 2.3 aero
Sabo kirjoitti:
Laatikko taitaapa olla aivan sama kuin aerossakin, että miksi se ei kestäis. Ihmettelen.
Loota on kyllä aivan sama, tosiaan 400Nm se kestää järkevällä käytöllä ihan mukiinmenevästi. Mikäli se hajoaa, voi sen vahvistaa ja yli 500Nm tuon saa kestämään melko kivasti.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021