vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14
vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
moro taas
eli olis kiikarissa 9-5 diesel farkku. mua mietityttää noi vajonneet sylinteriputket, miten sen huomaa jos ne ovat vajonneet ennenkuin menee autoa ostamaan, miten auto kenties oirehtii vai eikö mitenkään. ja minkä vuosimallin saabeissa niitä on esiintynyt vai onko se vika kaikkien diesel saappien vika. sen verran keskustelua olen seurannut että korjaaminen maksaa tonneja. nyt fiksut vastatkaa. kiitokset etukäteen
eli olis kiikarissa 9-5 diesel farkku. mua mietityttää noi vajonneet sylinteriputket, miten sen huomaa jos ne ovat vajonneet ennenkuin menee autoa ostamaan, miten auto kenties oirehtii vai eikö mitenkään. ja minkä vuosimallin saabeissa niitä on esiintynyt vai onko se vika kaikkien diesel saappien vika. sen verran keskustelua olen seurannut että korjaaminen maksaa tonneja. nyt fiksut vastatkaa. kiitokset etukäteen
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Koskee ainoastaan V6 moottoria.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Kansitiiviste alkaa falskaamaan, jäähdytysnesteet ja öljyt yrittää mennä sekaisin.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Oireina on käyntihäiriöt ja jäähdytysnesteen tulviminen paisuntasäiliöstä. Varmuuden asiasta saa kun mittaa co2-pitoisuuden jäähdytysnesteen seasta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Niin että kannattanee siis harkita mieluummin sitä 2,2 litraista
. Säästyy isommilta murheilta. Lisäksi niitä näyttäisi saavan nyt jo erittäin asiallisella hinnalla.

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
En lähe kovin pahasti moittimaan tuota 2.2 litrasta myllyä. Ainahan sitä voimaa sais olla enemmän ja ääntä vähemmän. Kulkee kuitenkin vähällä ja vetää alhaalta kohtuu pontevasti näinkin painavaa koslaa.
Sen minkä äänissä ja mukavuudessa häviää voittaa halvemmissa ylläpitokuluissa.
Sen minkä äänissä ja mukavuudessa häviää voittaa halvemmissa ylläpitokuluissa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?suorsa kirjoitti:Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
eikait se auta kun toivoa parasta ja pelätä pahintaTannisto kirjoitti:Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?suorsa kirjoitti:Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.




Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Ei nuo nyt aivan jokainen hajoa, aika kovalla prosentilla kylläkin. Tuolla pihalla seisoo yksi, josta ei ainakaan vielä ole tarvinnut konetta vaihtaa - kilometrit n.240tkm.Tannisto kirjoitti:Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
itellä jo 300000 mittarissa ja matka jatkuu 

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.
Ei ainakaan käy elämä tylsäksi, kun lukee kauhujuttuja täältä ja odottelee, koska alkaa putket omasta vajota.
Ei ainakaan käy elämä tylsäksi, kun lukee kauhujuttuja täältä ja odottelee, koska alkaa putket omasta vajota.

#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
auttaskohan niihin putkiinkin viagraJussiT-5R kirjoitti:Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.
Ei ainakaan käy elämä tylsäksi, kun lukee kauhujuttuja täältä ja odottelee, koska alkaa putket omasta vajota.


Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta
Mitä itse olen selvitellyt niin suurin osa kosahtaneet aika pienillä kilometreillä < 100tkm.JussiT-5R kirjoitti:Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.