vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14

vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

moro taas

eli olis kiikarissa 9-5 diesel farkku. mua mietityttää noi vajonneet sylinteriputket, miten sen huomaa jos ne ovat vajonneet ennenkuin menee autoa ostamaan, miten auto kenties oirehtii vai eikö mitenkään. ja minkä vuosimallin saabeissa niitä on esiintynyt vai onko se vika kaikkien diesel saappien vika. sen verran keskustelua olen seurannut että korjaaminen maksaa tonneja. nyt fiksut vastatkaa. kiitokset etukäteen
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Koskee ainoastaan V6 moottoria.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Kansitiiviste alkaa falskaamaan, jäähdytysnesteet ja öljyt yrittää mennä sekaisin.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Oireina on käyntihäiriöt ja jäähdytysnesteen tulviminen paisuntasäiliöstä. Varmuuden asiasta saa kun mittaa co2-pitoisuuden jäähdytysnesteen seasta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Niin että kannattanee siis harkita mieluummin sitä 2,2 litraista :wink: . Säästyy isommilta murheilta. Lisäksi niitä näyttäisi saavan nyt jo erittäin asiallisella hinnalla.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja mike »

En lähe kovin pahasti moittimaan tuota 2.2 litrasta myllyä. Ainahan sitä voimaa sais olla enemmän ja ääntä vähemmän. Kulkee kuitenkin vähällä ja vetää alhaalta kohtuu pontevasti näinkin painavaa koslaa.

Sen minkä äänissä ja mukavuudessa häviää voittaa halvemmissa ylläpitokuluissa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

suorsa kirjoitti:Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.
Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja late71 »

Tannisto kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Molemmilla ajaneena ja 3-litraisen omistajana ottaisin edelleen 3-litraisen. Valinnassa vaan tarkkana ettei saa konevikaista yksilöä.
Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?
eikait se auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta :lol: itselläni on 3.0 ja toistaiseksi vain kerran harmia sekin vuotava polttoaine putki lohkojen päälle.oireena oli tehojen häviäminen ja runsas savuutus kiihdyttäessä oli perässä tulijoilla ihmettelemistä
:mrgreen: en varmasti silti kadu keväällä ostamaani :saab: farkkua 8O
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tannisto kirjoitti:Onko konevika 3 litraisissa yksilövika vai voiko olettaa jokaisen 3 litraisen koneen posahtavan tuohon vikaan jossain vaiheessa?
Ei nuo nyt aivan jokainen hajoa, aika kovalla prosentilla kylläkin. Tuolla pihalla seisoo yksi, josta ei ainakaan vielä ole tarvinnut konetta vaihtaa - kilometrit n.240tkm.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja late71 »

itellä jo 300000 mittarissa ja matka jatkuu 8O
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.
Ei ainakaan käy elämä tylsäksi, kun lukee kauhujuttuja täältä ja odottelee, koska alkaa putket omasta vajota. :mrgreen:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja late71 »

JussiT-5R kirjoitti:Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.
Ei ainakaan käy elämä tylsäksi, kun lukee kauhujuttuja täältä ja odottelee, koska alkaa putket omasta vajota. :mrgreen:
auttaskohan niihin putkiinkin viagra :lol: huumoria pitää olla :mrgreen:
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: vielä muutama kysymys diesel 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

JussiT-5R kirjoitti:Oma 3.0TiD, 2004-mallia ja mittarissa n.170tkm ja ainakin toistaiseksi kunnossa.
Mitä itse olen selvitellyt niin suurin osa kosahtaneet aika pienillä kilometreillä < 100tkm.
Vastaa Viestiin