Sport-alusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

Mitä tarkkaan ottaen Saabin Sport-alusta sisältää? Saabin sivuilla on kuva, missä on etuiskarit ja -jouset, takajouset ja ilmeisesti etukallistuksen vaimennin. Olen myös nähnyt kuvan, missä on enemmän tavaraa.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Sport-alusta sis: 4 iskaria, 4 jousta, etu-/takakallistuksenvakaajat(+ näille puslat). Madaltaa 10 mm.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja nef »

moro!
Tänään TNT toi sportti setin omalle ovelle asti. tilasin Elkparts:lta.
Oli halvin setti minkä löysin.
Kohtuullisen halpa 70€ kuljetus omalle ovelle englannista.
K-rauta ottaa 10 km -> 100€ 8O
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja nef »

http://photo.platonoff.com/Auto/
oikealla ylhäällä kuva 8O
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

Auton Saab 9-5 jousi- ja iskarikoodit ovat:

CW-FA-J-J-40-30----

Voisiko joku ystävällisesti tulkita nuo. Minusta nuo J:t viittaavat jäykempiin kallistuksenvaimentimiin. Jos näin on, niin sportalustan vaihdossa ei tarvitse puuttua niihin. Pelkät iskarit ja jouset riittänevät, joten homma helpottuu. Onko tuossa mahdollisesti muitakin sportalustan osia?
Nämä koodithan kaiketi vaikuttavat myös siihen, mikä sportsarja on hankittava.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

Mimmi kirjoitti:Mallivuosi?
Auto on vm 2007 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan. Jostain huomasin, että auto on valmistunut tammikuussa 2007.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja george »

Kiinostaisi tietää Aeron vm 07:n tai vastaavan korimallin maavara mitattuna lokarin kaaren alta pyöran keskelle,
Minulla on 07 Sedan, ja nuo mitat ovat: edessä 37 cm ja takana 36 cm. Takalokarissa on yläosassa pieni kohouma, josta varmaan johtuu tuo 1 cm vähemmän väliä.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja JiiB »

lainaanpas vähän tätä aihetta. eli tarkotuksena hankkia uudet iskarit -02 sedaniin. vaihtoehtona ois elkpartsilta tilata toi konin FSD tai sit toi saabin oma sport alusta jousineen ja vakaajineen. eli mielipiteitä kumpaa suositellaan? tuo oma sportti alusta kuitenkin on ilmeisesti jäykempi kun vakio jouset ja FSD:t? oiskohan konit kestävyydeltään paremmat? niin ja kummasta suositellaan tilattavaksi Elkpartsilta vai tuosta partsforsaabilta? kuinkahan noissa takuut pelaa jos jotain ongelmia tulee..

ja sit sellasta vielä piti kysyä kun noissa Monroen reflexeissä mitä pcs kans suositteli, on myös joku kaksois vaimennus kuten Konin FSD:ssä... niin onkohan noi Monroet yhtä"hyvät" kun noi Konit...? että ei turhaan maksa yli 250eur vaan siitä konin merkistä.. tai että onko niissä siis sama systeemi?
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Rafu »

george kirjoitti:Auton Saab 9-5 jousi- ja iskarikoodit ovat:

CW-FA-J-J-40-30----


george
Mistä nuo löytyy? Kiinnostaisi pitääkö vakaajat vaihtaa omassa tukevampiin vai olisivatko jo valmiiksi..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Pahus ei käynyt tuuri alustan suhteen.

CW-DS-H-H-5-BF

Mistäs tuon voisi tulkita?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Pienellä mietinnällä onnistui itseltäni. Ei ollut sporttia joten täytynee jossain välissä laittaa itse.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Onko nämä jouset sportalustasta?

etu: värikoodi: sininen-harmaa-valkoinen 5234570

taka: värikoodi sinininen-harmaa-oranssi 5234653
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Olisikohan tämä vakioalustaa?
CP-DS-E-F-3-5

M01 farkku 2.3t
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Butterfly
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 14:06
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Rafu kirjoitti:Pahus ei käynyt tuuri alustan suhteen.

CW-DS-H-H-5-BF
Omasta autosta löytyi sama sarja.. Eli löllymisen syy on ilmeisesti 150 tkm ajetussa vakioalustassa. Millä tavalla tuota kannattaa lähteä rakentamaan? Toisessa autossa olen ollut tyytyväinen Koni FSD iskareihin, joten voitteko suositella samaa myös Saabakseen? Vai onko joku muu parempi?

Radalle en ole autolla lähdössä, mutta jonkinlainen ajettavuus olisi suotavaa...

Kiitoksia vinkeistä.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Butterfly
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 14:06
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Säädettävät ovat varmasti hyvät, mutta kuulostavat liian hifeiltä/kalliilta minun tarpeisiini.

Tosin on nuo jousetkin kyllä vaihdettava. Silmämääräisesti olin jo epäillyt sitä, minkä mittanauha todisti. Peräpää lyyhöttää pari senttiä keulaa alempana (ilman kuormaa, täysi tankki). Tuskin ne poikki kuitenkaan on, koska auto on viime viikolla katsastettu...

Toisessa ketjussa olikin kehuttu Eibach + Koni yhdistelmää. Madallustakaan ei ollut juuri tapahtunut, joten kyselläänpäs niitä.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Vastaa Viestiin