Steg 1-steg 3
Steg 1-steg 3
Tervehdys. Hankin ensimmmäisen saabini muutama kk sitten volvoilun loputtua ja tähän saakka olen ollut todella tyytyväinen. Autossa on BSR steg 1 softa. Ja kysymys koskee että onko ohjelman päivitys tarpeen jos asentaa 3" DP:n ja cat-backin. Bsr:llä oli tarjolla paketti. Onko järkeä? Nii kyseessä 2.3T -05.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Steg 1-steg 3
Stage 1 softa jossa Stage 3 osat ei paljoakaan auta. Mitsun turbo, stage 3 softa, putkisto, DB, Katti ja mielellään vielä IC, niin sitten toimii.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Steg 1-steg 3
Kyllä se putki vaikuttaa ihan kivasti stage 1 softallakin. Stage 3 softa siihen päälle tuo marginaalista lisää mutta itse putki jo auttaa melkeinpä enemmän. Jos edullisesti saa vaihtosoftan niin kannattaa, muuten ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Steg 1-steg 3
Ei pidä paikkaansa ainakaan Maptun Steg ykkösen kanssa wanhassa matalapaineisessa.jcarlson kirjoitti:Kyllä se putki vaikuttaa ihan kivasti stage 1 softallakin.
Tässä on tietenkin kyseessä ihan eri lähtökohta, mutta varmuudeksi turinoin, ettei kukaan ala yleistämään
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Steg 1-steg 3
Eikös tuossa 2,3T:ssä (jos siis on 220 hv malli, kuten ymmärtäisin), ole jo mitsun turbo?pocky kirjoitti:Ei ole järkeä.
Kun vaihdat turbon, niin sitten on järkeä.
Jos sinulla on PPC-laite, niin käsittäkseni vaihtaessasi softaa isompaan stageen, saat sen halvemmalla, kuin ostaessasi isomman suoraan.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Steg 1-steg 3
Kyl tuossa mitsun turbo on käsittääkseni et sen turbon vaihtoon ei ihan heti kannata ryhtyä. Ajattelin vain että maksanko tyhjästä jos jo itse putkistolla ja dp:llä saa sen n. 10 hp ja softalla vain muutaman kaakin lisää. Ja tosiaan BSR:ltä saa softan ladattua 1500 kr hintaan et ei toi ihan älyttömiä kustanna verrattuna putkeen. Tiedä sit et onko siitä mitään käytännön hyötyä loppujen lopuksi. Semmonen kyssäri vielä et onko isoa väliä laittaako sport- vai racekatin jos ei tulevaisuudessa aio enempää satsata?
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Steg 1-steg 3
Tuossa teholuokassa sportkatti on vielä ihan ok. Jos 150e saat uuden softan päivityksenä niin en pitäisi sitä pahana.. mutta edelleen väitän että se pelkkä putki jo tekee vähintään saman verran kuin softa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Steg 1-steg 3
Jos päivittää isompaan putkeen, niin vaikuttaako se stage1 softalla mitenkä ahtojen nousuun (hitaammin/nopeammin/...) vai yrittääkö softa sitä kompensoida. Vai toimiiko T7 ja 5 tässäkin tapauksessa eritavalla?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Steg 1-steg 3
Todennäköisesti ahtojen pyynti alakierroksila on korkeampi kuin mihin ahdin pystyy joten paremmalla putkella reagointi nopeutuu aina. Riippuu kuitenkin hieman virisoftasta, yleensä kuitenkin ovat tehtyjä niin että hieman enemmän pyytävät alhaalla kuin mihin käytännössä ahdin kykenee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Steg 1-steg 3
Riippuu ilmeisesti aika paljon moottorin tyypistä ja virisoftasta.Poy kirjoitti:Jos päivittää isompaan putkeen, niin vaikuttaako se stage1 softalla mitenkä ahtojen nousuun (hitaammin/nopeammin/...) vai yrittääkö softa sitä kompensoida. Vai toimiiko T7 ja 5 tässäkin tapauksessa eritavalla?
Sigun auto Maptun Stage 1 - softalla (235Hp/380Nm) reagoi rautamuutoksiin abaut noin:
Alkuperäinen GT17 => Aeron TD04-15T ahdin, paransi havaittavasti vetoa korkeammilla kierroksilla.
+
2,5" catback, hmm, ehkä joku fiilisparannus asiallisten äänien perusteella.
+
Streetgearin 3" downpipe kisakatilla, ahdin tuli mukaan herkemmin ja auto vaikutti pirteämmältä koko kierrosalueella.
Sitten se mutta:
Tuossa vaiheessa rauta olikin jo liki kelvollinen Maptun Stage 4 - softalle.
Ja sen kun kävin merkkihuollon takapihalla naittamassa autoon, niin ziisus sitä tunnetta koeajolla
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vaikka 3,5bar bensanpaineensäädin oli vielä asentamatta, enkä siksi uskaltanut kärryä ihan täysillä kiusata, niin olihan kulku ihan eri planeetalta
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Noilla rautamuutoksilla ollut juuri mitään virkaa Stage 1 softalla, kun verrataan nykyiseen tilanteeseen, jossa softakin on linjassa palikoiden kanssa.
Niinjuu, melkein linjassa. On vieläkin kiinni se ahtain ahtimen imuputki, joka kyllä ahdistaa himppasen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Steg 1-steg 3
Catbackin vaihto tuntuis olevan lähinnä kosmeettista parannusta ku tuo vakio putkikin näyttäs olevan jotain 2.2 " . Pöntöt tieten saattaa enempi ahistaa. Parempi kuitenki vielä pitäytyä orkkiksessa ja putken pää piilossa ettei kukaan provosoidu.
Vaihtaa Dp:n ja softan nyt ensiksi ja katsoo miten vaikuttaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Steg 1-steg 3
Täytyy perua aikasemmat puheet. Alkaa vain jo turtumaan tohon stage 1:een,joten varaudun tulevaisuuteen ja tilasin 3" dp:n racekissalla. Päivittelee pikkuhiljaa täs rautapuolta ja ohjelma sitten joskus myöhemmin. BSR:n saa unohtaa kyllä samantien..
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Steg 1-steg 3
Hei,
Itse tilasin juuri mitsun ruotsista ja tarkoitus olisi alkuun mennä pienellä budjetilla eli mitsu+aeron softa.Sitten kun joskus on rahaa niin 3"dp ja ahtimen putket uusiksi ja joku virisofta.
Alkoi huolestuttamaan vakio kytkimen kestävyys. Oletteko ajellu vakio hiluilla vai vaihtanu aeron palikat vai jotain vielä parempaa/järeempää..?
Itse tilasin juuri mitsun ruotsista ja tarkoitus olisi alkuun mennä pienellä budjetilla eli mitsu+aeron softa.Sitten kun joskus on rahaa niin 3"dp ja ahtimen putket uusiksi ja joku virisofta.
Alkoi huolestuttamaan vakio kytkimen kestävyys. Oletteko ajellu vakio hiluilla vai vaihtanu aeron palikat vai jotain vielä parempaa/järeempää..?
Re: Steg 1-steg 3
Vakiokytkin kestää Aeron softan väännöt vielä ainakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com