Lambdan liittimen irroitus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kaius
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 16:18
Paikkakunta: Luxemburg

Lambdan liittimen irroitus

Viesti Kirjoittaja kaius »

Check engine syttyilee silloin tällöin ja koodin mukaan kyse on etummaisesta lambdasta puuttuvasta signaalista.

Ajattelin ennen vaihtoa kokeilla josko kyse olisi johdon huonosta kontaktista, mutta mulle ei ole oikein auennut miten se liitin aukeaa. Liitin on sinisät muovia ja siinä on semmoinen punainen muoviklipsu joka liikkuu jotain puoli senttiä sivuttain, mutta kun kaikki osat ovat niin heppoisen tuntuista muovia, niin en ole uskaltanut käyttää voimaa.

Pitäiskö se liittimen aueta ihan vaan nostamalla kun se punainen muovi on vedetty sivuun vai miten se toimii?
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
kaius
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 16:18
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Lambdan liittimen irroitus

Viesti Kirjoittaja kaius »

Kiitoksia, niinpähän tuo irtosikin. Valitettavasti liittimen nitkuttelu ei poistanut ainakaan heti tuota CE-valoa. No, täytynee katsella josko jostain löytyisi kohtuuhintainen sensori.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
kaius
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 16:18
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Lambdan liittimen irroitus

Viesti Kirjoittaja kaius »

Päivitys: CE-valo tuli takaisin liittimen puhdistuksen jälkeenkin. Olin jo tilaamassa uutta sensoria mutta tarkistimme työkaverin Tech II:lla vielä että siitä on varmasti kysymys. Kävikin ilmi että oli kaksi vikakoodia, tuo lambdan ja sitten bypass-venttiilin. Tutkailin asiaa ja huomasin että bypassin vakuumiletku oli ihan hapero. Vaihdoin letkun ja voilá, CE on pysynyt pimeänä. Nyt aamulla vielä tarkistettiin ettei löydy DTC-koodia "Check Engine light malfunction". ;-)
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Vastaa Viestiin